Αρχική » Περιεχόμενα » Μάρκετινγκ και μΜΕ » ΟΙ 12 ισχυρότεροι τρόποι για να αναπτύξετε την αλληλεπίδρασή σας στο Facebook και να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες

ΟΙ 12 ισχυρότεροι τρόποι για να αναπτύξετε την αλληλεπίδρασή σας στο Facebook και να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες

Αν θέλετε περισσότερη δωρεάν επισκεψιμότητα από το Facebook, τότε ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να αυξήσετε το ποσό της αλληλεπίδρασης (Engagement) που παίρνετε με τις δημοσιεύσεις σας. Η αλληλεπίδραση ή Engagement είναι μια ενέργεια που κάνει ένας χρήστης του Facebook σε σχέση με τις δημοσιεύσεις σας.
Οι πιο δημοφιλείς μορφές αλληλεπίδρασης είναι ο σχολιασμός, η προτίμηση (Like) στις δημοσιεύσεις σας και η κοινή χρήση τους (κοινοποίηση), αλλά η αλληλεπίδραση μπορεί να λάβει άλλες μορφές, όπως το κλικ σε συνδέσμους και η προσθήκη ετικετών σε άλλες δημοσιεύσεις. Όλη αυτή η δέσμευση σας βοηθά να βελτιώσετε την οργανική σας εμβέλεια.


Όταν οι δημοσιεύσεις σας έχουν μεγάλη αλληλεπίδραση, αυτό θα σας βοηθήσει να αυξηθεί η προβολή τους στις τροφοδοσίες ειδήσεων (feed) του κοινού σας. Όσο πιο πολύ μοιράζονται/κοινοποιούν και κάνουν Like στο περιεχόμενο που δημοσιεύεται, τόσο πιο πολύ θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε το εκτεταμένο δίκτυο του κοινού σας.
Μια στρατηγική προσπάθειας να κάνετε το κοινό να αλληλεπιδρά, θα πρέπει να είναι στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων σας, εάν θέλετε να κατευθύνετε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες από το Facebook στην επιχείρησή σας. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να έχετε ένα κοινό στο Facebook που να θέλει να αλληλεπιδράσει με εσάς και την εταιρεία σας.
Η αύξηση της αλληλεπίδρασής σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε περισσότερη δωρεάν επισκεψιμότητα από το Facebook. Οι μέθοδοι αυτής της έκθεσης λειτουργούν και είναι εύκολο να τις εφαρμόσετε. Το να δώσετε στο κοινό σας αυτό που θέλει είναι όλο το «ζουμί» του παιχνιδιού. Εφαρμόστε λοιπόν αυτές τις τεχνικές από σήμερα και θα αρχίσετε να βλέπετε τα δεδομένα εμπλοκής σας να φτάνουν τα ύψη, όπως επίσης και την ανάπτυξη του πελατολογίου σας.

1. Δημοσιεύετε  στις πιο κατάλληλες ώρες και ημέρες
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η αυξημένη εμπλοκή/αλληλεπίδραση θα σας βοηθήσει με τον αλγόριθμο του Facebook και αυτό θα σας βοηθήσει να επεκτείνετε την προσιτότητά σας. Έτσι, αξίζει να προσδιορίσετε τις καλύτερες ώρες και μέρες για να έχετε όσο το δυνατόν καλύτερη απήχηση.
Είναι απλά κοινή λογική – αν προσθέσετε τις δημοσιεύσεις σας κατά τη στιγμή που το κοινό σας είναι πιο ενεργό τότε μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά τις πιθανότητές σας να πάρει περισσότερες like, και σχόλια. Ευτυχώς υπάρχουν δεδομένα/στοιχεία για να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τις καταλληλότερες ώρες και ημέρες που είναι καλύτερα να δημοσιεύετε στα social media, έτσι ώστε να μπορείτε να ευθυγραμμίσετε το χρονοδιάγραμμα σας με αυτά.
Δημοσιεύεις σε τυχαίες στιγμές και να αναμένετε πολλή δέσμευση απλά δεν έχει νόημα. Πηγαίνετε στο Google και ψάξτε «τους καλύτερους χρόνους για να δημοσιεύσετε στο Facebook». Θα δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας βάσει δεδομένων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
Υπάρχουν διάφορα διαθέσιμα εργαλεία προγραμματισμού περιεχομένου του Facebook. Κάποια που έχω δοκιμάσει και μου αρέσουν για διαφορετικούς λόγους, και σας συνιστώ να τα εξετάσετε, είναι το Zoho Social (https://www.zoho.com/social), Buffer (https://buffer.com) και το Hootsuite (https://www.hootsuite.com). Τα περισσότερα προσφέρουν δωρεάν υπηρεσία με κάποιους περιορισμούς , π.χ. υπάρχουν όρια στον αριθμό των θέσεων που μπορείτε να προγραμματίσετε. Θα πρέπει να είστε σε θέση να βρείτε ένα εργαλείο προγραμματισμού χαμηλού κόστους, που θα σας βοηθήσει να συγχρονίσετε τις ημέρες και τις ώρες απόσπασής σας για βέλτιστα αποτελέσματα.


2. Δημοσιεύετε περιεχόμενο ευχάριστο και ενημερωτικό
Δίνετε στο κοινό σας αυτό που πραγματικά θέλει στο Facebook; Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν το κάνουν αυτό και μετά αναρωτιούνται γιατί η αλληλεπίδραση τους είναι τόσο χαμηλά. Ας υποθέσουμε ότι είστε ένα τοπικό εστιατόριο που χρησιμοποιεί το Facebook για προώθηση. Αυτό σημαίνει ότι ό, τι δημοσιεύετε πρέπει να είναι γύρω από τρόφιμα ή ποτά; Όχι βέβαια!
Εάν το σκεφτείτε, θα δείτε ότι υπάρχουν τόσα πολλά, που μπορείτε να μιλήσετε για οποιοδήποτε θέμα γύρω απ’ το αντικείμενό σας σε καθημερινή βάση. Αυτό που δεν θέλετε να κάνετε, είναι να αρχίσετε να επαναλαμβάνετε το περιεχόμενό σας. Εάν το κάνετε αυτό σίγουρα θα χάσετε μέρος του κοινού σας.
Σκεφτείτε το περιεχόμενό σας στο Facebook πως θα μπορούσε να είναι χρήσιμο για το κοινό σας και όχι για εσάς. Φυσικά θέλετε τους οπαδούς σας να σας εκτιμούν και να σας εμπιστεύονται, αλλά δεν θέλετε να γίνετε κουραστικοί και εξαναγκαστικοί όλη την ώρα.
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να βρείτε κάποιο τρέχον περιεχόμενο που θα προσελκύσει το κοινό σας. Ένας καλός τρόπος για να γίνει αυτό είναι να κάνετε στον εαυτό σας μερικές ερωτήσεις:
– Τι πραγματικά γεγονότα ανά τον κόσμο μπορώ να χρησιμοποιήσω στις δημοσιεύσεις μου;
Υπάρχει πάντα κάτι που συμβαίνει που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να συνδέσετε την επιχείρησή σας με αυτό. Για παράδειγμα, κάθε χρόνο υπάρχει η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια δημοσίευση για το πώς υποστηρίζετε αυτό το γεγονός και να προσφέρετε μισή τιμή για τις κυρίες στο εστιατόριό σας.
– Ποια γεγονότα ή στατιστικά στοιχεία θα ενδιαφέραν το κοινό μου;
Εάν είστε π.χ. στην κατηγορία εστιατορίων, υπάρχουν δεδομένα και στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύονται διαρκώς για την παχυσαρκία, την υγιεινή διατροφή κ.ο.κ. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε όλα αυτά προς όφελός σας. Ρωτήστε το κοινό σας πώς αισθάνονται για τη στατιστική ή το τάδε δεδομένο και θα δείτε πως τα σχόλια θα αρχίσουν να έρχονται.
– Πώς μπορείς να κάνεις το κοινό σου να γελάσει;
Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Στους χρήστες αρέσει το Facebook, επειδή μπορούν να διατηρούν επαφή με τους φίλους και την οικογένειά τους και να μπορούν να ψυχαγωγηθούν. Γι’ αυτό ψυχαγωγήστε τους. Υπάρχουν χιλιάδες αστεία βίντεο στο YouTube για παράδειγμα, είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσετε να βρείτε κάτι που σχετίζεται με το αντικείμενό σας.
Το ζητούμενο είναι να περιφέρεστε γύρω απ’ το τι αρέσει στο κοινό σας. Κάνοντας δημοσιεύεις για τον εαυτό σας ή την επιχείρησή σας, δεν πρόκειται να δημιουργήσετε μεγάλη αλληλεπίδραση/Engagement. Χρησιμοποιήστε τον κανόνα 80/20 εδώ, το 80% του περιεχομένου σας να είναι για το κοινό σας και το 20% να αφορά την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.
Το κοινό σας θα εκτιμήσει ότι το περιεχόμενό σας είναι μια “μικτή τσάντα”. Θα τους κάνει πιο περίεργους για το τι θα δημοσιεύσετε στη συνέχεια. Θα ανυπομονούν να δουν τις μελλοντικές δημοσιεύσεις σας – πράγμα που είναι ακριβώς αυτό που θέλετε.
3. Ανακαλύψτε τις πιο δημοφιλείς δημοσιεύσεις σας
Αν έχετε κάνει δημοσιεύσεις στο Facebook για κάποιο χρονικό διάστημα, τότε μπορείτε εύκολα να προσδιορίσετε ποιες από τις δημοσιεύσεις σας ήταν οι πιο δημοφιλείς στο κοινό σας. Αν τις αναλύστε, μπορείτε να δείτε τι είδους και ποια μορφή περιεχομένου έχει πραγματική απήχηση στο κοινό σας.
Είναι πιθανό κάποιες δημοσιεύσεις να είχαν μεγάλη απήχηση. Πήραν πολλά like και σχόλια, επειδή το ακροατήριό σας αγάπησε πραγματικά το περιεχόμενο. Μην θεωρήσετε αυτές τις δημοσιεύσεις σαν κάτι έξω από τα συνηθισμένα – να τις αναλύσετε για να διαπιστώσετε γιατί πήγαν τόσο καλά. Ο στόχος, είναι να μάθετε ό, τι μπορείτε από τις επιτυχημένες δημοσιεύσεις σας, έτσι ώστε να αναδημιουργήσετε αυτή την αλληλεπίδραση με τις μελλοντικές δημοσιεύσεις σας. Χρησιμοποίησες ένα ελκυστικό meme; Απάντησες σε μια συγκεκριμένη ερώτηση λεπτομερώς; Έδειξες στο κοινό σου πώς να κάνει κάτι χρήσιμο;
Είναι πολύ εύκολο να ελέγξετε τις κορυφαίες δημοσιεύσεις σας χρησιμοποιώντας το Facebook Insights. Μπορείτε να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις σας και το ποσοστό της ανταπόκρισης που έλαβαν, καθώς και την απήχηση τους.
4. Οργανώστε τις εικόνες σας
Οι χρήστες του Facebook έλκονται πάντα από την καλή εμφάνιση και τα γραφικά στοιχεία, ή μακέτες. Η συντριπτική πλειοψηφία του περιεχομένου στην πλατφόρμα βασίζεται στις εικόνες. Ο λόγος είναι προφανής, είναι πολύ πιο ενδιαφέρον από ένα κείμενο ή μια βαρετή σύνδεση σε κάποιο άρθρο. Έτσι, ένα από τα ευκολότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε την αλληλεπίδρασή σας στο Facebook, είναι να έχετε μια βιβλιοθήκη από φωτογραφίες. Το κοινό σας δεν θέλει να δει γενικές φωτογραφίες στις δημοσιεύσεις σας. Το κάνουν πολλοί αυτό και ποτέ δεν λειτουργεί τόσο καλά. Οι τύποι των εικόνων που χρησιμοποιείτε στη δημοσίευσή σας, θα κάνουν σημαντική διαφορά στα επίπεδα «αφοσίωσης» του κοινού σας. Ποια είναι λοιπόν η απάντηση; Τραβήξτε τις δικές σας φωτογραφίες και χρησιμοποιήστε αυτές στις δημοσιεύσεις σας. Ξεχάστε αν είστε ντροπαλός στην κάμερα, το κοινό σας θέλει να σας ξέρει – όπως και να σας εμπιστεύεται, κάτι που αναφέρω συχνά σε αυτό το άρθρο. Θέλουν να δουν εσάς και τα άτομα της επιχείρησής σας. Φωτογραφίες από εσάς και το σύντροφό σας είναι επίσης καλό. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τις σωστές εικόνες που απεικονίζουν την προσωπικότητά σας. Να θυμάστε πάντα ότι το Facebook είναι μια κοινωνική πλατφόρμα. Γίνεται λοιπόν κοινωνικοί με τις δικές σας φωτογραφίες. Μια μαγευτική εικόνα στο Facebook θα κάνει κυριολεκτικά εντύπωση στο κοινό σας. Οι άνθρωποι τείνουν να μετακινιούνται προς τα κάτω στο feed τους, αν δεν δουν μια ενδιαφέρουσα εικόνα, ώστε να σταματήσουν για να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά. Οι πιο αποτελεσματικές φωτογραφίες είναι πανέμορφα τοπία με εντυπωσιακά χρώματα. Οι διασκεδαστικές φωτογραφίες είναι επίσης πολύ δημοφιλείς.
5. Δίνετε προτεραιότητα στο να ανταποκρίνεστε στα σχόλια που σας κάνουν
Το να χρησιμοποιείτε το Facebook για να δημιουργήσετε δωρεάν ενδιαφέρον, δεν είναι κάτι “που το βάζεις σε αυτόματο πιλότο”. Θέλετε οι χρήστες να σχολιάσουν τις δημοσιεύσεις σας και, όταν το κάνουν, θα πρέπει να απαντήσετε γρήγορα σε αυτά τα σχόλια. Κάποιος έχει πάρει το χρόνο να προσθέσει ένα σχόλιο, πρέπει αυτό να το σεβαστούμε και να απαντήσουμε αναλόγως. Η έρευνες έχουν δείξει ότι οι επιχειρήσεις που ανταποκρίνονται σε σχόλια σχετικά με τις δημοσιεύσεις τους, έχουν πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στο Facebook από εκείνες που δεν το κάνουν.
Πολλές φορές ένα σχόλιο είναι στην πραγματικότητα μια ερώτηση από κάποιον στο κοινό που στοχεύετε. Και άλλοι άνθρωποι θα έχουν την ίδια ερώτηση στο μυαλό τους, απαντώντας λοιπόν σε αυτό, θα κάνει πολλούς από το κοινό σας χαρούμενους. Θα πρέπει να γνωρίζετε επίσης, ότι πλέον είναι αναμενόμενο οι επιχειρήσεις να ανταποκρίνονται γρήγορα σε σχόλια στο Facebook. Κατανοούμε ότι είμαστε όλοι άνθρωποι πολυάσχολοι, αλλά κάνουμε ό, τι μπορούμε για να ανταποκριθούμε γρήγορα. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι τέσσερις ώρες είναι ένας λογικός χρόνος για να απαντήσουμε σε σχόλια ώστε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες του κοινού μας στο Facebook. Απαντώντας στα σχόλια που λαμβάνετε στις δημοσιεύσεις σας, δείχνετε επίσης ότι σας ενδιαφέρει το κοινό σας και ακούτε τι έχουν να πουν. Όταν απαντήσετε σωστά, θα ενθαρρύνετε μεγαλύτερο μέρος του κοινού σας να αφήσει σχόλια για μελλοντικές δημοσιεύσεις. Μπορείτε να ρυθμίσετε ένα chatbot να ανταποκρίνεται γρήγορα για σας, αν θέλετε.
6. «Ευθυγραμμίστε» την ιστοσελίδα σας με το τι δουλεύει καλύτερα στο Facebook σας
Θέλετε να λάβετε όσο το δυνατόν περισσότερα «like» και σχόλια στο Facebook. Όσο περισσότερα «like» και σχόλια έχετε, τόσο περισσότερο θα γνωρίζετε ότι το περιεχόμενο που παρέχετε, «αντηχεί» στο κοινό σας. Τους δίνετε αυτό που θέλουν. Αν γνωρίζετε ότι ένας συγκεκριμένος τύπος περιεχομένου δημιουργεί μεγάλη ανταπόκριση, γιατί να μην προσθέσετε αυτό το είδος περιεχομένου και στο σάιτ σας; Υπάρχουν πολλές έρευνες και στατιστικές που το υποστηρίζουν αυτό. Ο πιο δημοφιλής τύπος περιεχομένου στο Facebook είναι:
• Κουίζ
• Ανθρώπινες ιστορίες
• Οδηγοί “Πώς να κάνετε κάτι”
• Τολμηρές απόψεις
• Συγκλονιστικά στατιστικά στοιχεία
Για να αναπαραγάγετε αυτά στο site σας, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να χαμηλώσετε την ποιότητά του. Χρησιμοποιήστε τίτλους για τις δημοσιεύσεις σας που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών του ιστότοπού σας. Οι περισσότεροι θα είναι χρήστες του Facebook ούτως ή άλλως και θα το εκτιμήσουν αν υιοθετήσετε μια παρόμοια στάση και στην ιστοσελίδα σας.
7. Ζητήστε απ’ το κοινό σας να αναλάβει μια δράση («Call to Action»)
Πιστεύουμε ότι αυτό είναι προφανές, αλλά θα εκπλαγείτε από το πόσοι μαρκετίστες στο Facebook δεν το χρησιμοποιούν αυτή τη λειτουργία. Αν έχετε περάσει πολύ χρόνο δημιουργώντας μια τέλεια δημοσίευση στο Facebook και στη συνέχεια δεν ζητάτε από το χρήστη να κάνει κάτι, αυτό απλά δεν έχει κανένα νόημα. Αν θέλετε οι χρήστες να αναλάβουν δράση στο Facebook (ή στο διαδίκτυο γενικά), τότε πρέπει να τους πείτε τι να κάνουν. Μερικοί άνθρωποι νιώθουν άβολα με αυτό, αλλά είναι αλήθεια και θα πρέπει να το κάνετε. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε μια «πρόσκληση για δράση» (Call To Action) με τις δημοσιεύσεις σας.
Θα πρέπει να έχετε κατά νου, ότι στο Facebook δεν αρέσουν τα οι δημοσιεύσεις «δολώματα δέσμευσης», εδώ και αρκετό καιρό. Πριν από λίγα χρόνια, θα μπορούσατε να πείτε πράγματα όπως «κάντε like εάν σας άρεσε η δημοσίευση» ή “μοιραστείτε αυτή τη δημοσίευση με τους φίλους σας». Ο αλγόριθμος του Facebook θα περιορίσει την απήχησή σας αν το κάνετε αυτό αρκετά συχνά. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε να προσθέτουμε ένα συναρπαστικό CTA στις δημοσιεύσεις μας. Πρέπει να πείτε στο κοινό σας ότι θέλετε πραγματικά να ακούσετε από αυτούς και ότι η γνώμη τους έχει σημασία. Μία από τις καλύτερες μορφές του CTA είναι να κάνετε μια ερώτηση στη δημοσίευσή σας.
Προγραμματίστε μια σειρά δημοσιεύσεων όπου θα «προβληματίσετε» το κοινό σας. Μην ικετεύετε για κοινοποιήσεις, σχόλια ή like, διότι αυτό θα μπορούσε να σας βάλει σε μπελάδες.

Συνεχίζεται στο επόμενο τεύχος…