Αρχική » Περιεχόμενα » Marketing και μΜΕ » Ο Μινιμαλισμός θεωρείται νοηματική αναβάθμιση

Ο Μινιμαλισμός θεωρείται νοηματική αναβάθμιση

Τα τελευταία 3 χρόνια ζω απλά. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ζουν “απλά” αλλά τι έννοια έχει για τον καθένα μας αυτό. Το να ζεις απλά σημαίνει να μην πηγαίνεις διακοπές; να μην τρως gourmet; να μην πίνεις εμφιαλωμένο νερό ή νερό εμφιαλωμένο εισαγωγής; Τι σημαίνει αυτό για τον καθένα μας;


Καταρχήν να πω ότι το “κίνημα” του μινιμαλισμού έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια, για να γίνω πιο ακριβής θα ΄λεγα ότι ο μινιμαλισμός επανέρχεται στη ζωή μας και ιδιαίτερα στον Δυτικό πολιτισμό με τις “ξεφουσκωμένες” οικονομίες.
Η παροιμία “όλα εδώ πληρώνονται” έχει πολύ να κάνει με το όλο θέμα.
πάρχει όμως και μια άλλη όψη που έχει να κάνει με τον κορεσμό και την ανέχεια. Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε μπουχτίσει όλη αυτή τη σπατάλη και να έχουμε κουραστεί να προσπαθούμε μέσα από το κυνήγι της απόκτησης υλικών αγαθών να αποδείξουμε ότι είμαστε άξιοι.
Και γιατί να πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε άξιοι; τι σημασία έχει και σε τι θα ωφελήσει; είναι ξεπερασμένη μόδα να επιδεικνύουμε τα πλούτη μας, είναι, όπως λένε και οι Αμερικάνοι “so ’80s”. Δεν είναι βέβαια κακό να προσπαθείς να γίνεις καλύτερος απ’ αυτό που ήσουν εχθές ή τον προηγούμενο μήνα ή χρόνο. Αυτό έχει να κάνει με την φυσιολογική εξέλιξη του ανθρώπου.
Εάν δεν είχαμε αυτό το συναίσθημα θα ήμασταν ακόμα στα σπήλαια και θα κυνηγάγαμε ακόμα με δόρατα φτιαγμένα από πέτρα. Το να ζεις όμως με λίγα, τα απαραίτητα, είναι θέμα φιλοσοφίας και αφύπνισης. Είναι εξέλιξη.
Για μένα το «απλά», έχει την εξής έννοια: Παίρνω το λεωφορείο γιατί δεν έχω αυτοκίνητο, γιατί απλά δεν το χρειάζομαι. Εάν είσαι υδραυλικός ή ηλεκτρολόγος, δεν μπορείς να μην έχεις επαγγελματικό αυτοκίνητο, αλλά εάν έχεις και από ένα αυτοκίνητο για κάθε μέλος της οικογένειας επιπλέον, τότε είναι υπερβολή.
Το θέμα έχει να κάνει με το πως, επίσης, δουλεύει το μυαλό μας. Εμπειρικά όλοι γνωρίζουμε ότι όση υπερποσότητα υπάρχει στη ζωή μας (μαξιμαλισμός) τόσο πιο πολύ είναι το μυαλό μας γεμάτο. Το ανθρώπινο μυαλό αποτελείται από κουτάκια που το κάθε ένα αντιστοιχεί σε ένα πράγμα. Ένα κουτάκι για το σπίτι, άλλο ένα για τη δουλειά, ένα διαφορετικό για την οικογένεια, και βέβαια το κάθε ένα κουτάκι αποτελείται από άλλα κουτάκια που περιέχουν ότι αφορά το κάθ’ ένα, και πάει λέγοντας.
Κατ’ επέκταση λοιπόν όλα αυτά καταναλώνουν φαιά ουσία που ενδεχομένως να μπορούσαμε να καταναλώσουμε σε πιο σοβαρά και πιο ενδιαφέροντα θέματα όπως π.χ. πως να γίνουμε πιο αποδοτικοί ή κερδοφόροι..
Οι Ιάπωνες θεωρούνται σαν ο πιο μινιμαλιστικός λαός σε όλο τον ανεπτυγμένο πολιτισμό. Εάν προσέξει κανείς τον τρόπο που ζουν εύκολα θα το διαπιστώσει. Όλα στη ζωή τους έχουν κάποιο νόημα.
Μια αναγνωρισμένη συγγραφέας στο θέμα της υπερκατανάλωσης και του συγυρίσματος, η Μαρί Κόντο (Marie Kondo) στο βιβλίο της, «Η Μαγία του Συγυρίσματος: Η Γιαπωνέζικη Τέχνη του να Συγυρίζεις και να Οργανώνεις τη Ζωή σου», ισχυρίζεται ότι έχοντας ένα συγυρισμένο χώρο σου προσφέρει νοηματική γαλήνη και πνευτματική διαύγεια.
Ίσως να αναρωτιέσαι τι έχει αυτό να κάνει με την επιχείρησή σου, ή πως θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις περισσότερους πελάτες.
Το λάθος που κάνουμε όλοι οι επιχειρηματίες είναι ότι έχουμε μια λανθασμένη αντίληψη για το πως πρέπει να διοικούμε ή να διαχειριζόμαστε την επιχείρησή μας. Νομίζουμε ότι με περισσότερους πελάτες και τζίρο όλα μαγικά θα εξαφανιστούν.
Αυτό έχει μια αλήθεια, δεν είναι εντελώς λάθος, αλλά με μικρή διαφορά, για να μπορέσεις να αυξήσεις την πελατεία σου, να ανεβάσεις τον τζίρο σου, θα πρέπει να έχεις και την κατάλληλη υποδομή. Όλα ξεκινάνε απ’ το μυαλό. Εάν στο μυαλό σου επικρατεί χάος, γιατί ο χώρος που ζεις και/ή εργάζεσαι είναι χαοτικός δεν θα έχεις την κατάλληλη διαύγεια για να μπορέσεις να εργασθείς πιο αποτελεσματικά. Καθάρισε και συγύρισε τους χώρους σου, εκεί που ζεις και εκεί που εργάζεσαι.


Επίσης τους χώρους που υποδέχεσαι πελάτες. Οι πελάτες μπορεί να ζουν στην ακαταστασία αλλά όταν επισκέπτονται μια επιχείρηση θέλουν να την βλέπουν να είναι οργανωμένη, γιατί νομίζεις; γιατί εάν δεν είναι δεν αποπνέει εμπιστοσύνη. Υποσυνείδητα νομίζει ότι εάν είναι τόσο ακατάστατος στο μαγαζί/γραφείο του, πως θα μου κάνει εμένα καλή δουλειά…;

Επισκευθείτε την  ιστοσελίδα του συνεργάτη μας, κ. Χρήστου Βιολέτη:
www.magneticmarketinggreece.gr