Αρχική » Περιεχόμενα » Marketing και μΜΕ » Ε-mail marketing: Πώς να δημιουργήσετε μια λίστα e-mail σε λιγότερο από μία ώρα!

Ε-mail marketing: Πώς να δημιουργήσετε μια λίστα e-mail σε λιγότερο από μία ώρα!

Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email marketing) σάς βοηθά να δημιουργήσετε μια σχέση με τους πελάτες σας. Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να καταλάβετε την αξία μιας λίστας email επιχειρήσεων και πώς να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία για να τη δημιουργήσετε. Δείτε πώς μπορείτε να συνδυάσετε τις αναδυόμενες φόρμες (pop-up forms) και διαφημίσεις στο Facebook για να αρχίσετε να αυξάνετε τη λίστα σας με μερικά απλά βήματα.

Το άρθρο αυτό, συμπεριλαμβάνει άρθρα και κείμενα που είναι πνευματική ιδιοκτησία του κ. Χρήστου Βιολέτη, συμβούλου επιχειρήσεων και business coach. Δεν επιτρέπεται καμμία αλλαγή και αναπαραγωγή χωρίς την έγκρισή του.
Επικοινωνία: magneticmarketinggreece@gmail.com

Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Email marketing επιχειρήσεων) σας δίνει έναν αποδεδειγμένο τρόπο να καλλιεργήσετε υποψήφιους πελάτες και να τους μετατρέψετε σε πελάτες μακράς διαρκείας. Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που λειτουργείτε, μια λίστα email επιχειρήσεων είναι το πιο σημαντικό στοιχείο μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing. Με αυτή τη λίστα, μπορείτε να μοιραστείτε την ιστορία σας, να προωθήσετε την επιχείρησή σας και να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας, μετατρέποντας ταυτόχρονα τους παραλήπτες σε πελάτες.
Οι επιχειρήσεις που θέλουν να προσελκύσουν πιθανούς πελάτες με email marketing, μπορούν να χρησιμοποιήσουν φόρμες συμμετοχής (sign-up/opt-in forms, newsletter sign-up/opt-in forms) στον ιστότοπό τους για να προσελκύσουν εγγραφές, έμπειροι δημιουργοί περιεχομένου (content marketers) χρησιμοποιούν διάφορους «μαγνήτες» για να τραβήξουν δυνητικούς πελάτες. Οι «μαγνήτες» αυτοί μπορεί να είναι ένα how-to βίντεο, μια αναφορά ή ένα άρθρο που να δείχνει βήμα προς βήμα πώς να κάνει κάποιος κάτι (σαν αυτό που διαβάζετε τώρα)!

Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Email marketing επιχειρήσεων) σας δίνει έναν αποδεδειγμένο τρόπο να καλλιεργήσετε υποψήφιους πελάτες και να τους μετατρέψετε σε πελάτες μακράς διαρκείας. Ας δούμε λοιπόν πώς μπορείτε να δημιουργήσετε γρήγορα, μέσα σε 50 λεπτά ή και λιγότερο, μια λίστα email επιχειρήσεων, από το μηδέν, συνδυάζοντας 2 από τα πιο ισχυρά εργαλεία:
Αναδυόμενες φόρμες (pop-up forms) και
Διαφημίσεις στο Facebook.
Πρώτον, δημιουργήστε μια φόρμα συμμετοχής (sign-up form) για τον ιστότοπό σας. Οι αναδυόμενες φόρμες παρέχουν στους επισκέπτες έναν γρήγορο, βολικό τρόπο για να μοιράζονται τα στοιχεία επικοινωνίας και να εγγράφονται στη λίστα email της επιχείρησή σας ενώ περιηγούνται στον ιστότοπό σας, καθιστώντας τους ένα ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη του κοινού σας.
Οι αναδυόμενες φόρμες είναι εύκολο να προστεθούν στον ιστότοπό σας και έχουν αποδειχθεί ότι δουλεύουν καλά – η έρευνά μας δείχνει ότι οι χρήστες του προγράμματος email marketing “Mailchimp” έχουν δει τον ρυθμό ανάπτυξης της λίστας τους να αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 50,8% μετά την προσθήκη μιας αναδυόμενης φόρμας στον ιστότοπό τους. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που πρέπει να λάβετε υπόψη πριν αρχίσετε να δημιουργείτε αναδυόμενες φόρμες συμμετοχής:
Επιλέξτε μια ελκυστική επικεφαλίδα: Φροντίστε να συμπεριλάβετε μια καλή επικεφαλίδα που θα περιγράφει ένα σημαντικό όφελος που θα έχουν οι πιθανοί πελάτες σας με την εγγραφή τους στη λίστα email επιχειρήσεων σας.
Σχετική περιγραφή ή λεζάντα: συμπεριλάβετε μια σύντομη και σαφή γραμμή περιγραφής, η οποία θα σας βοηθήσει να αυξήσετε το ποσοστό αυτών που θα εγγραφούν στη λίστα σας.
Απλή φόρμα: Συμπεριλάβετε μόνο τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας, όπως όνομα και διεύθυνση email. Συμπεριλάβετε μια κλήση σε μια δράση (call-to-action) στο κουμπί εγγραφής. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε μη γενική έκκληση για δράση που θα προσκαλέσει τους επισκέπτες να κάνουν κλικ αμέσως.
Οι χρήστες του Mailerlite.com έχουν δει τον ρυθμό ανάπτυξης της λίστας τους να αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 50,8% μετά την προσθήκη μιας αναδυόμενης φόρμας στον ιστότοπό τους.
Δημιουργήστε μια αναδυόμενη φόρμασε 3 βήματα (χρόνος: 20 λεπτά)
1. Σχεδιάστε τη φόρμα σας. Συμβουλή: Δημιουργήστε φόρμες εγγραφής με γνώμονα την εμπειρία χρήστη. Εάν χρειάζεστε συμβουλές σχεδιασμού ή βέλτιστες πρακτικές, σας έχουμε καλυμμένους.
2. Ορίστε το χρονισμό της οθόνης σας. Συμβουλή: Ευθυγραμμίστε το χρονοδιάγραμμα της αναδυόμενης φόρμας σας με το μέσο χρονικό διάστημα που αφιερώνει ένας επισκέπτης στον ιστότοπό σας. Ορίστε τη φόρμα να εμφανίζεται αμέσως (ή με καθυστέρηση 5 δευτερολέπτων) εάν οι χρήστες σας δεν τείνουν να ξοδεύουν πολύ χρόνο στον ιστότοπό σας. Αν οι επισκέπτες σας έχουν την τάση να περιηγούνται, εξετάστε το ενδεχόμενο καθυστέρησης 20 δευτερολέπτων ή ενεργοποίησης βάσει κύλισης όταν κάποιος φτάσει στη μέση ή στο κάτω μέρος της σελίδας σας.
3. Δημιουργήστε τον κώδικα και, εάν είναι απαραίτητο, επικολλήστε τον στην HTML του ιστότοπού σας ή μέσω του κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας εάν χρησιμοποιείται έναν.
Συμβουλή: Εάν έχετε συνδέσει τον ιστότοπό σας σε πρόγραμμα email marketing, μπορείτε να δημοσιεύσετε αυτόματα την αναδυόμενη φόρμα σας με ένα μόνο κλικ.
Δημιουργία αναδυόμενης φόρμας
Ορίστε τη φόρμα να εμφανίζεται αμέσως (ή με καθυστέρηση 5 δευτερολέπτων) εάν οι χρήστες έχουν την τάση να μην αφιερώνουν πολύ χρόνο στον ιστότοπό σας. Εάν οι επισκέπτες έχουν την τάση να περιηγούνται, προτείνω μια καθυστέρηση 20 δευτερολέπτων. Στη συνέχεια, δημιουργήστε καμπάνιες μάρκετινγκ για να βρείτε ενδιαφερόμενους με διαφημίσεις στο Facebook.
Κάθε ειδικός μάρκετινγκ γνωρίζει ότι οι διαφημίσεις στο Facebook σας βοηθούν να προσεγγίσετε νέο κοινό και να βρείτε νέους πελάτες, στοχεύοντας σε άτομα που είναι παρόμοια με τις υπάρχουσες επαφές σας. Στην πραγματικότητα, διαπιστώσαμε ότι η στόχευση σε κοινό που είναι παρόμοιο με τη λίστα Mailchimp, μπορεί να οδηγήσει σε 29% καλύτερη απόδοση του ROI (Return On Investment, Επιστροφή στην Επένδυσή σας). Ωστόσο, οι διαφημίσεις στο Facebook δεν χρησιμοποιούνται μόνο για την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και για τη δημιουργία υποψήφιων πελατών, συλλέγοντας email μέσω διαφημίσεων που συνδέονται με τις σελίδες προορισμού (Landing page) σας με φόρμες συμμετοχής. Με λίγα μόνο βήματα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια διαφήμιση που οδηγεί τους χρήστες στον ιστότοπό σας, ώστε να μπορούν γρήγορα και εύκολα να εγγραφούν στη λίστα email σας.
Δημιουργήστε μια διαφήμιση στο Facebook σε 3 βήματα
1. Στοχεύστε άτομα με παρόμοια ενδιαφέροντα. Συμβουλή: Εάν έχετε συλλέξει πολλές πληροφορίες σχετικά με τους υπάρχοντες πελάτες σας, τώρα έχετε την ευκαιρία να τοποθετήσετε αυτά τα δεδομένα μέσα στο Facebook για να βοηθήσει να βρείτε περισσότερους παρόμοιους ενδιαφερόμενους για την επιχείρησή σας. Το Facebook αναλύει τα προφίλ των επαφών σας και, στη συνέχεια, δημιουργεί ένα παρόμοιο κοινό με βάση τα κοινά ενδιαφέροντα, τις συμπεριφορές και τα δημογραφικά στοιχεία.
Συμβουλή: Μπορείτε να δοκιμάσετε το A/B τεστ (split test) για να συγκρίνετε τον τρόπο με τον οποίο ένα προσαρμοσμένο κοινό των πρόσφατων επισκεπτών του ιστότοπού σας και παρόμοιο κοινό πιθανών συνδρομητών αποδίδει όταν προσπαθείτε να δημιουργήσετε υποψήφιους πελάτες για να αυξήστε τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής.
2. Σχεδιάστε τη διαφήμισή σας, με τη διεύθυνση URL του ιστότοπου σας. Συμβουλή: Η επιλογή της σωστής εικόνας για τη διαφήμισή σας στο Facebook μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά στα social media.
3. Ορίστε τον προϋπολογισμό σας. Συμβουλή: Ο προϋπολογισμός σας αντιπροσωπεύει το μέγιστο ποσό χρημάτων που θέλετε να πληρώσετε για την εκτέλεση της διαφήμισής σας. Μπορείτε να επιλέξετε να ξοδέψετε οποιοδήποτε ποσό θέλετε, ακόμη και μόλις 5 ευρώ, και θα χρεωθείτε μόνο για κάθε άτομο που κάνει κλικ στη διαφήμισή σας.
Μέτρηση της επιτυχίας σας
Αφού δημοσιεύσετε την αναδυόμενη φόρμα σας και τη διαφήμισή σας στο Facebook, παρακολουθήστε τις αναφορές σας για να δείτε την πρόοδό σας και να μάθετε ακριβώς πόσα νέα άτομα συμμετέχουν στη λίστα email επιχειρήσεών σας. Μόλις έχετε μια βασική εικόνα, εξετάστε το ενδεχόμενο να προσαρμόσετε τα μηνύματα, το χρονοδιάγραμμα, τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και άλλες μεταβλητές για να δείτε πώς επηρεάζεται ο ρυθμός μετατροπής σας.
Bonus: Ενεργοποιήστε μια σειρά καλωσορίσματος
Τώρα που έχετε τα κομμάτια στη θέση τους για να αρχίσετε να αναπτύσσετε τη λίστα σας, είστε έτοιμοι να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε κάποιες δυνατότητες αυτοματοποίησης μάρκετινγκ και να δημιουργήσετε ένα αυτόματο email καλωσορίσματος όποτε εγγράφονται νέα άτομα στη λίστα σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το email για να προσφέρετε ένα εκπτωτικό ή αποκλειστικό περιεχόμενο, να προωθήσετε τα νέα ή τα προϊόντα σας, να μοιραστείτε ιστορίες επιτυχίας ή απλά να ευχαριστήσετε νέους συνδρομητές για το ενδιαφέρον τους για την επιχείρησή σας.

Εάν θέλετε κάποιον ειδικό να σας φτιάξει και να σας τα ρυθμίσει όλα αυτά, είμαστε στη διάθεσή σας. Κάντε μας ένα τηλεφώνημα στο 6980152204 ή στείλτε μας ένα σύντομο email με τις ερωτήσεις σας!