Αρχική » Περιεχόμενα » Συνεντεύξεις » CLIMATHERM 2014: Στόχοι και οράματα για το σήμερα και το αύριο…

CLIMATHERM 2014: Στόχοι και οράματα για το σήμερα και το αύριο…

kyveri-porttr

Συνέντευξη στον «Υ» της κ. Σούλας Κυβέρη – Κεσμετζή επικεφαλής της PROJECT, διοργανώτριας εταιρίας της έκθεσης

kyveri-porttr«Έχουμε ως χώρα και ως λαός να ανέβουμε ένα βουνό. Καθώς ανεβαίνουμε, η κούραση μπορεί να μας αποκαρδιώσει. Οι προσπάθειές μας, κάποιες φορές, φαίνονται μάταιες. Έρχονται στιγμές που θέλουμε να τα παρατήσουμε. Αλλά δεν τα παρατάμε. Συνεχίζουμε. Γιατί; Γιατί έχουμε έναν στόχο:
Να βρεθούμε στην κορυφή του βουνού και να το ξεπεράσουμε». ..
Αυτό μας απάντησε  η κ. Σούλα Κυβέρη – Κεσμετζή, επικεφαλής της εταιρίας PROJECT στην ερώτηση  για το τι σηματοδοτεί το σλόγκαν της Climatherm 2014: «Στοχεύουμε ψηλά, κοιτάμε μακριά». Η Climatherm 2014 θα πραγματοποιηθεί από 6 έως 9 Μαρτίου 2014 στο εκθεσιακό κέντρο “METROPOLITAN EXPO”, στο διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Η έκθεση Climatherm εδώ και 25 χρόνια διαμορφώνει το επιχειρηματικό τοπίο στους τομείς των θερμοϋδραυλικών εφαρμογών, του κλιματισμού, του φυσικού αερίου και υγραερίου, της βιομηχανικής ψύξης και της ηλιακής ενέργειας. Στις τελευταίες διοργανώσεις προστέθηκαν στους εκθέτες και επιχειρήσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα της «πράσινης ενέργειας».
Η κ. Κυβέρη – Κεσμετζή στη συνέντευξή της στον «Υ» καταθέτει τη συνταγή που έκανε την Climatherm την κορυφαία έκθεση του χώρου και αναπτύσσει απόψεις της για το παρόν και το μέλλον των κλαδικών εκθέσεων.

Κυρία Κυβέρη, η έκθεση Climatherm  κατά κοινή ομολογία, εδώ και 25 χρόνια έχει γίνει σημείο αναφοράς όλων όσοι ασχολούνται με οποιονδήποτε τρόπο με τις θερμοϋδραυλικές  εφαρμογές, την ψύξη, τον κλιματισμό και το φυσικό αέριο.
Ποιες ήταν οι συνιστώσες που καταξίωσαν την Climatherm ως τη σημαντικότερη έκθεση σε αυτό τον χώρο;
Η Climatherm  είναι γνώριμη στους αναγνώστες του «Υδραυλικού» και χαίρομαι για μια ακόμη φορά που μου δίνετε την ευκαιρία να μιλήσω γι’ αυτήν μέσα από τις φιλόξενες σελίδες του περιοδικού σας.
Τα στοιχεία που οδηγούν σε επιτυχίες τόσο την Climatherm όσο και τους πελάτες μας, μέσα στα τελευταία 25 χρόνια, είναι:
• Η επιλογή άριστου εκθεσιακού χώρου.
• Η άψογη διοργάνωση με έμπειρους συνεργάτες σε όλα τα στάδια της προετοιμασίας και κατά τη διάρκεια της έκθεσης.
• Η στοχευμένη διαφήμιση.
• Η καλή συνεννόηση και επικοινωνία με τους πελάτες και η διαρκής αναζήτηση εξειδικευμένων και καινοτόμων προϊόντων.
Θα πρέπει να αναφέρω εδώ ότι η Climatherm, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς, τόλμησε το 1992 και από ετήσια έγινε διετής.
Επισκέπτες και συμμετέχοντες γνωρίζουν καλά ότι σε κάθε Climatherm φροντίζουμε να ανοίγονται ζωντανοί δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ των πρωτοπόρων επιχειρήσεων και του πιο δυναμικού τμήματος της αγοράς.
Είτε αυτό το κομμάτι είναι τεχνικοί και επιστήμονες είτε είναι επαγγελματίες, έμποροι και ενημερωμένοι καταναλωτές που ζητούν πάντα το καλύτερο. Αν πάρουμε υπ’ όψη μας όλα αυτά, τότε η καταξίωση που αναφέρατε είναι φυσικό επακόλουθο.
Τα δύο τελευταία χρόνια λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κυριαρχεί το θέμα του κόστους θέρμανσης των κατοικιών. Λόγω αυτού του γεγονότος αναμένετε αυξημένη συμμετοχή στην Climatherm 2014 εταιριών που προτείνουν εναλλακτικές μορφές θέρμανσης;
Δυστυχώς, και το λέω με μεγάλη λύπη, πάρα πολλές εταιρίες της “κλασικής” θέρμανσης, που επί πολλά χρόνια στήριξαν την Climatherm, έχουν τα 4 τελευταία χρόνια σημαντικά προβλήματα. Αρκετές έχουν διευρύνει τις δραστηριότητές τους και ήδη από την προηγούμενη Climatherm, το 2012, υπήρξε συμμετοχή παλαιών και νέων εταιριών που προσφέρουν εναλλακτικές μορφές θέρμανσης. Πιστεύουμε ότι η Climatherm 2014 θα αποτελέσει έναν προνομιακό χώρο συνάντησης των εταιριών που θα εκθέσουν  καινοτόμα προϊόντα για τους εμπόρους, τεχνικούς, επαγγελματίες και καταναλωτές των προϊόντων αυτών. Είτε με βελτιωμένους παραδοσιακούς τρόπους είτε με καινοτομίες που μειώνουν το κόστος θέρμανσης και προστατεύουν το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Στις τρεις τελευταίες  διοργανώσεις, στους εκθέτες προστέθηκαν εταιρίες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες (ΑΠΕ). Πως προδιαγράφεται η συμμετοχή αυτού του τομέα στην  Climatherm 2014;
Είναι γνωστό ότι η ευαισθητοποίηση του κόσμου, παραγωγών, επαγγελματιών και καταναλωτών, απέναντι σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Όσο κι αν η οικονομική κρίση επηρεάζει την πιο δραστήρια αντιμετώπιση φαινομένων ρύπανσης ή ανορθολογικής αξιοποίησης φυσικών πόρων, αυτό δεν εμποδίζει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς Α.Π.Ε. ή των λεγομένων “καθαρών” μορφών ενέργειας να προετοιμάζονται για την μετά την κρίση εποχή. Από την άποψη αυτή, η συμμετοχή εταιριών αυτού του τομέα στην Climatherm 2014 αναμένεται εντυπωσιακή.
Ποιες είναι, γενικότερα, οι προοπτικές για τις εκθέσεις στο χώρο της ύδρευσης, θέρμανσης, κλιματισμού και ενέργειας μέσα στις συνθήκες που δημιουργούνται από την οικονομική κρίση και την ύφεση της αγοράς στην χώρα μας;
Πιστεύω ότι αν μια έκθεση κρατάει τις υποσχέσεις της, τότε οι προοπτικές είναι καλές. Να σας το θέσω κάπως αλλιώς. Γίνεται να αγοράζει κάποιος κάτι, ή να προτείνει κάποιος κάτι καινοτόμο μόνο μέσω του διαδικτύου ή ενός καταστήματος; Οι καταναλωτές ψάχνουν και ψάχνουν παντού. Θέλουν να δουν το προϊόν, να το αγγίξουν και να ενημερωθούν από κοντά. Αν με ρωτάτε για το ποια θα είναι η εικόνα της παγκόσμιας αγοράς μετά από 20 χρόνια, θα σας πω ότι δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω όμως, είναι ότι ειδικά για προϊόντα και υπηρεσίες που παρουσιάζει και προβάλλει η Climatherm, με τον τρόπο, τη συνέπεια, την αρτιότητα και την μαζικότητα που επιτυγχάνει, είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί υποκατάστατο.
Πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η προσωπική επαφή των εκθετών της Climatherm με το κοινό τους που είναι οι επαγγελματίες του κλάδου.
Η “πρόσωπο με πρόσωπο” παρουσίαση και προώθηση προϊόντων νέας τεχνολογίας, θα εξυπηρετείται από την Climatherm για πολλά χρόνια ακόμα. Και η κρίση μπορεί να έχει επιφέρει μια κάμψη στον κλάδο μας, αλλά τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Και μετά από κάθε κρίση έρχεται η ανάκαμψη.
Οι επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργαζόμαστε, φιλοδοξούν και επιδιώκουν να είναι και πάλι στην πρώτη γραμμή. Και εμείς μαζί τους.
Τα τελευταία χρόνια, παρά την οικονομική κρίση, παρατηρούμε πολυκερματισμό στις εκθέσεις του χώρου με τη διοργάνωση, κάποιες φορές και ταυτόχρονα, εκθέσεων με το ίδιο αντικείμενο. Πιστεύετε ότι αυτό το φαινόμενο έχει θετικό αποτέλεσμα τόσο στην ενημέρωση των καταναλωτών όσο και στην προώθηση των σχετικών προϊόντων από τους εκθέτες;
Δυστυχώς, μόνο θετικό αποτέλεσμα δεν έχει. Έχει προκαλέσει αναστάτωση σε εμπόρους και καταναλωτές σε μια περίοδο που οι εταιρείες, οι βιομηχανίες και οι βιοτεχνίες, οι κατασκευαστές και οι επαγγελματίες δεν διαθέτουν ούτε χρήμα ούτε χρόνο για χάσιμο.
Για πολλές σοβαρές επιχειρήσεις ακόμα και η συμμετοχή κάθε δύο χρόνια σε μια έκθεση  αποτελεί πρόβλημα. Και από άποψη κόστους αλλά και μη έχοντας νέα προϊόντα για δειγματισμό.
Υπάρχουν καλές και λιγότερο καλές εκθέσεις. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις σημερινές συνθήκες, είναι σε θέση να κρίνουν πού να επενδύσουν για την προβολή τους και για την επικοινωνία τους με το εμπορικό κοινό. Θα κρίνουν με βάση την ιστορία, την εξειδίκευση, τη γνώση του αντικειμένου, τις επιτυχίες της έκθεσης στην οποία θα πάρουν μέρος. Όσο για τον επισκέπτη επαγγελματία, έχει πάντα την ευκαιρία να κρίνει και να συγκρίνει. Αυτό για εμάς, στην Climatherm, μόνο καλό μπορεί να κάνει. Και δεν είναι εγωισμός να τοποθετείς τον εαυτό σου στους καλύτερους, όταν μάλιστα έχεις βάλει αυτό τον στόχο εδώ και 25 χρόνια και έχεις την αποδοχή των κορυφαίων της αγοράς.
Η  “Climatherm”  διοργανώνεται, για δεύτερη φορά στο εκθεσιακό κέντρο “Metro-politan Expo” που βρίσκεται στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι που σας οδήγησαν σε αυτή την επιλογή;
Το «Metropolitan Expo», με τις ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκαταστάσεις του, θεωρούμε ότι εξυπηρετεί στην πράξη τις ανάγκες και τις υψηλές απαιτήσεις μιας διεθνούς έκθεσης όπως η Climatherm.
Είναι δίπλα στο Διεθνές Αεροδρόμιο, διαθέτει ξενοδοχείο για τους επισκέπτες και εκθέτες. Yπάρχει εύκολη πρόσβαση με πολλά μέσα, δωρεάν parking για όλους, εξαιρετική σήμανση. Αυτά όλα είναι πολύ θετικά για την Διεθνή Έκθεση Climatherm 2014. Επίσης, η Project διαθέτει πούλμαν για τη μεταφορά των επισκεπτών από τους σταθμούς του Προαστειακού και του Μετρό. 
Για μια ακόμα φορά εργαζόμαστε με δύναμη και με πίστη, ώστε η Climatherm 2014 να αποτελέσει μια ακόμα επιτυχημένη συνάντηση του επιχειρηματικού, κατασκευαστικού  και εμπορικού κόσμου με το επαγγελματικό κοινό του. Με την ελπίδα η επόμενη Climatherm να γίνει σε μια Ελλάδα πολύ πιο ισχυρή και από οικονομική άποψη αλλά και από άποψη ηθικού της αγοράς.
Ποιες ενέργειες έγιναν ή θα γίνουν για τη διαφημιστική προβολή της έκθεσης τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό;
Κάθε φορά, η προβολή της Διεθνούς Έκθεσης Climatherm 2014 είναι στοχευμένη, δυναμική. Έχει ήδη ξεκινήσει από το 2012 με καταχωρήσεις τόσο στον έντυπο όσο και στον ηλεκτρονικό ημερήσιο, περιοδικό και τεχνικό Τύπο και έκτοτε συνεχίζεται. Υπάρχει η ενημέρωση μέσω του ιστοτόπου μας (www.climatherm.gr), όπως επίσης και η δραστηριοποίησή μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με στοχευμένες δράσεις.
Φυσικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει και την υπαίθρια διαφήμιση, τις διαφημίσεις σε ΜΜΕ και άλλα μέσα.
Κάθε Climatherm επιτυγχάνει υψηλούς αριθμούς εμπορικών επισκεπτών χάρη και σε αυτή την εντατική προσπάθεια και προβολή.
Τι σηματοδοτεί το σύνθημα της διαφημιστικής καμπάνιας της Climatherm 2014: «Στοχεύουμε ψηλά, κοιτάμε μακριά»;
Έχουμε ως χώρα και ως λαός να ανέβουμε ένα βουνό. Καθώς ανεβαίνουμε, η κούραση μπορεί να μας αποκαρδιώσει. Οι προσπάθειές μας, κάποιες φορές, φαίνονται μάταιες. Έρχονται στιγμές που θέλουμε να τα παρατήσουμε. Αλλά δεν τα παρατάμε. Συνεχίζουμε. Γιατί; Γιατί έχουμε έναν στόχο:
Να βρεθούμε στην κορυφή του βουνού και να το ξεπεράσουμε.
Τι άλλο να σημαίνει το σύνθημά μας; Πέρα από αυτό που επιθυμεί η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων.
Να ανέβουμε το βουνό, να φτάσουμε στην κορυφή και από εκεί να δούμε τι έχουμε καταφέρει και να πάμε πιο μπροστά. Πολλοί μαζί.
Αλλά για να φτάσουμε εκεί, πρέπει να «στοχεύουμε ψηλά» και να «κοιτάμε μακριά».
Και τότε, όλα θα είναι πολύ καλύτερα για όλους.
Και για την Climatherm και για τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται εδώ και 25 χρόνια και τους ευχαριστούμε  για τη συμμετοχή τους, για την αυστηρή κριτική τους, για τις υποδείξεις τους που μας βοηθάνε να γινόμαστε καλύτεροι. 
Τέλος, ευχαριστούμε το περιοδικό «Υδραυλικός» που μας στηρίζει και μας τιμάει με τη φιλία του εδώ και πολλά χρόνια.