Αρχική » Περιεχόμενα » Συνεντεύξεις » Ιnterplast: Πράσινα προϊόντα και αύξηση των εξαγωγών η απάντηση στην κρίση

Ιnterplast: Πράσινα προϊόντα και αύξηση των εξαγωγών η απάντηση στην κρίση

rizopoulos

rizopoulosΣυνέντευξη του κ. Τάσου Ριζόπουλου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, στον αρχισυντάκτη μας Τάσο Κατσαρό
Η δημιουργία νέων «πράσινων» προϊόντων προσαρμοσμένων στα δεδομένα της εποχής και η ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού της εταιρίας, είναι η απάντηση της Interplast στη διεθνή οικονομική κρίση που βιώνει πιο έντονα η χώρα μας.
Τα προϊόντα με το εμπορικό σήμα «Interplast Green Line», βασίζονται στην αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως είναι η γεωθερμία και η ηλιακή ενέργεια, αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία της εταιρίας στην ενδοδαπέδια θέρμανση και το δροσισμό.
Σήμερα η Interplast έχοντας εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 30 χώρες σ’ όλο τον κόσμο «χτυπά την πόρτα» της μεγάλης ρώσικης αγοράς συμμετέχοντας στην έκθεση «Aquaterm» που γίνεται στη Μόσχα.
Τις παραπάνω δράσεις και γενικότερα τη φιλοσοφία της Interplast μέσα στο νέο οικονομικό γίγνεσθαι, αναπτύσσει με συνέντευξη στο περιοδικό μας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Τάσος Ριζόπουλος.

Κύριε Ριζόπουλε, πώς καταγράφεται η κατάσταση που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική βιομηχανία μέσα σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης;
Περάσαμε μια χρονιά, το 2009, όπου είχαμε πολύ σημαντική μείωση της κατανάλωσης, ιδιαίτερα στο χώρο της οικοδομής, και ο κλάδος των πλαστικών στο σύνολό του έζησε μια σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών του. Όμως και το 2010 ξεκίνησε με σοβαρά προβλήματα που προέρχονται όχι μόνο από τη διεθνή οικονομική κρίση αλλά και από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν χώρα.
Παρ’ όλα αυτά, η Interplast, το Γενάρη είχε αύξηση του τζίρου της…
Πού οφείλεται αυτό;…
Ουσιαστικά η αύξηση αυτή προήλθε από τις εξαγωγές μας. Στον τομέα αυτό δουλέψαμε πάρα πολύ το 2009. Αυτή την εποχή η Interplast προσπαθεί να “ανοίξει” και την αγορά της Ρωσίας, συμμετέχοντας στη μεγαλύτερη έκθεση στο χώρο της ύδρευσης, θέρμανσης και κλιματισμού, την “Aquaterm” που διοργανώνεται στη Μόσχα. Ταυτόχρονα, προσπαθούμε να κάνουμε πιο ισχυρή την παρουσία μας και σε αγορές που παραδοσιακά είχαμε σημαντικό μερίδιο, όπως είναι τα Βαλκάνια, η Μέση Ανατολή και η Δυτική Ευρώπη. Κατά δεύτερο λόγο, στην αύξηση του τζίρου βοήθησαν και τα “πράσινα προϊόντα” στα οποία έχει στραφεί τα τελευταία χρόνια η εταιρία μας. Πρόκειται για τα προϊόντα με το σήμα “Interplast Green Line” τα οποία βασίζονται στην αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας δηλαδή της γεωθερμίας, της ηλιοθερμίας και των αντλιών θερμότητας αέρα – νερού με βασική εφαρμογή την ενδοδαπέδια θέρμανση και δροσισμό. Πρόκειται για συστήματα που παρουσιάζουν πολύ υψηλό βαθμό απόδοσης σε σχέση με το λέβητα με αποτέλεσμα τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης του κτιρίου και βεβαίως τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα προϊόντα αυτά την περασμένη χρονιά, παρά την κρίση, κράτησαν σταθερό το μερίδιό τους στην αγορά.
Δηλαδή η μεγάλη μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας δεν επηρέασε την αγορά αυτών των προϊόντων;
Πρέπει να επισημάνω ότι στη χώρα μας είχαμε κάμψη κυρίως στην κατασκευή μεγάλων οικοδομικών συγκροτημάτων. Εκτιμώ ότι δεν μειώθηκε τόσο πολύ η κατασκευή ιδιωτικής κατοικίας. Πιστεύω ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2010 δεν πρόκειται να αλλάξει η κατάσταση στην οικοδομική δραστηριότητα. Για το β’ εξάμηνο, πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στην οικονομία της χώρας μας και τι ψυχολογία θα επικρατήσει στην αγορά. Πράγματι υπάρχει και ζήτημα ψυχολογίας στον κόσμο και αυτό επηρεάζει την κατανάλωση. Έχουμε σαν παράδειγμα την αύξηση κατά 37 δισ. ευρώ των καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες μεταξύ Νοεμβρίου 2008 και Νοεμβρίου 2009. Αυτά τα χρήματα έλειψαν από την κατανάλωση, παραμένοντας στις τράπεζες λόγω του ψυχολογικού κλίματος που δημιουργήθηκε από τα όσα άκουγε ο κόσμος για την παγκόσμια οικονομική κρίση…
inter_1greenline-1Ποια είναι, γενικότερα, η εκτίμησή σας για την εξέλιξη της αγοράς των “πράσινων προϊόντων” στη χώρα μας;
Πιστεύω ότι η αγορά αυτή συνεχώς θα αναπτύσσεται. Η χώρα μας έως τώρα δεν έχει εκμεταλλευθεί, όσο μπορούσε, τα πλεονεκτήματα των “πράσινων προϊόντων” και γενικότερα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για παράδειγμα αναφέρω ότι τα εγκατεστημένα ηλιοθερμικά συστήματα στη Γερμανία και στη Δανία, είναι πολύ περισσότερα σε ποσοστό επί των κατοίκων, απ’ ό,τι στην Ελλάδα.
Απ’ ό,τι γνωρίζουμε, αυτές τις μέρες  γίνεται συζήτηση για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, και αναμένουμε να ανακοινωθούν και τα κίνητρα, επιδοτήσεις ή φοροαπαλλαγές, για την εξοικονόμηση ενέργειας στα νοικοκυριά. Πιστεύω ότι όταν δημιουργηθεί το θεσμικό πλαίσιο για τα παραπάνω θέματα και ταυτόχρονα γίνει εμπεριστατωμένη ενημέρωση στον κόσμο, η σχετική αγορά θα αναπτυχθεί με γρήγορα βήματα. Στην Ευρώπη η γεωθερμία αλλά και οι αντλίες θερμότητας είναι πολύ διαδεδομένες…
Όμως στη χώρα μας υπάρχει ο μύθος ότι αυτά τα συστήματα είναι πολύ ακριβά…
Πράγματι, είναι μύθος ότι αυτά είναι ακριβά. Η απόσβεση ενός συστήματος με αντλία θερμότητας γίνεται σε ένα με δύο χρόνια. Στη γεωθερμία η απόσβεση γίνεται σε τέσσερα χρόνια στην οριζόντια και σε επτά χρόνια στην κάθετη.
Πώς υποδέχθηκε ο τεχνικός κόσμος της χώρας μας αυτά τα συστήματα που διαθέτει η Interplast στην αγορά;
H Interplast διαθέτει στην αγορά συστήματα ολοκληρωμένα και όχι μόνο τη σωλήνα ή τα ορειχάλκινα εξαρτήματα μέσω της ELVIOM. Διαθέτουμε όλο τον εξοπλισμό που θα χρειαστεί μια εγκατάσταση ενδοδαπέδιας θέρμανσης και συνεργαζόμαστε με σοβαρές ελληνικές εταιρίες ηλιοθερμικών συστημάτων για να δώσουμε στην αγορά ολοκληρωμένο “πακέτο”. Για τις αντλίες θερμότητας συνεργαζόμαστε με την ιταλική κατασκευαστική εταιρία «Clivet» που διαθέτει επτά τύπους αντλιών για την κατοικία, καλύπτοντας όλο το φάσμα της ζήτησης.
Τα συστήματα αυτά, η Interplast τα διαθέτει με δική της εγγύηση, και είναι συστήματα που λειτουργούν 365 ημέρες το χρόνο, δεδομένου ότι εκτός από θέρμανση προσφέρουν και δροσισμό.
Η Interplast είναι μια εταιρία που μετέδωσε τη γνώση της στην ελληνική αγορά και αυτό τη βοήθησε στο να αλλάξει τη σχέση εγχώριων και εισαγόμενων σωλήνων στη δεκαετία που πέρασε.
Σήμερα, με τα συστήματα αυτά που χρησιμοποιούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πάλι μεταδίδουμε γνώση στους Έλληνες τεχνικούς. Έχουμε κάνει πολλές παρουσιάσεις σε μελετητικά γραφεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μέσα στο Γενάρη πραγματοποιήσαμε σεμινάριο στην Ηγουμενίτσα σε συνεργασία με τον τοπικό Σύνδεσμο και το Συνεταιρισμό των υδραυλικών και το παρακολούθησαν πάνω από 120 άτομα. Στο επόμενο διάστημα έχουν προγραμματιστεί σεμινάρια σε Δράμα, Καστοριά και σ’ άλλες πόλεις, συνεχίζοντας έτσι την προσπάθεια μετάδοσης γνώσης στις νέες τεχνολογίες που έχουν σχέση με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η υποδοχή που γίνεται σ’ αυτά τα συστήματα από τους τεχνικούς είναι πολύ θετική και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.
Εξάλλου, συνεχώς επισημαίνω, ότι η Interplast οφείλει την ύπαρξή της στον Έλληνα θερμοϋδραυλικό και στον Έλληνα μηχανολόγο, που από την αρχή στήριξαν τα προϊόντα μας. Γνωρίζουν ότι παρουσιάζουμε στην αγορά ένα αξιόπιστο προϊόν το οποίο όχι μόνο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από κανένα αντίστοιχο γερμανικό ή οποιασδήποτε άλλης ευρωπαϊκής προέλευσης, αλλά πολλές φορές είναι και ανώτερο. Πρέπει να επισημάνω ότι στην εταιρία μας έχουμε δημιουργήσει ειδικό τμήμα που ασχολείται με τον ενεργειακό τομέα και απαρτίζεται από μηχανολόγους, έμπειρους τεχνικούς, που εκπονούν μελέτες και λύνουν οποιαδήποτε απορία γύρω από τα συστήματα που διαθέτουμε.
Το κράτος σήμερα, στέκεται αρωγός στις ελληνικές βιομηχανίες που έχουν και εξαγωγική δραστηριότητα;
Σήμερα το κράτος μπορεί να δώσει πάρα πολύ λίγα, γιατί τα προηγούμενα χρόνια σαν χώρα καταναλώναμε πολύ περισσότερα απ’ όσα παράγαμε.
Όλα αυτά τα χρόνια το κράτος δεν έλαβε καμία πρόνοια για αύξηση των εξαγωγών και στήριξη της εγχώριας βιομηχανίας. Στην πραγματικότητα δεν στήριξε παραγωγικές προσπάθειες και αυτό το πληρώνουμε σήμερα.
Το μεγάλο πρόβλημα τώρα είναι το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο, το οποίο συνεχώς αυξάνεται, και αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, συνεχώς θα επιδεινώνεται η οικονομική κατάσταση της χώρας μας.
Επιχειρηματικοί φορείς, όπως είναι ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Οικονομίας σχετικές με τη στήριξη Ελλήνων παραγωγών που εξάγουν τα προϊόντα τους.
Σήμερα είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε και η στήριξη της παραγωγής και η στήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας, και ελπίζω να εισακουστούν οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί από τους επιχειρηματικούς φορείς. Αυτό που πληρώνουμε τώρα είναι η ανοργανωσιά που παρουσίαζε όλα αυτά τα χρόνια το κράτος μας.
Πιστεύω ότι οι Έλληνες δουλεύουν πολύ περισσότερο, είτε σε επίπεδο επιχειρηματιών, είτε σε επίπεδο στελεχών, από τους άλλους Ευρωπαίους, όμως αυτό που μας κάνει να μην προχωράμε μπροστά είναι η μη οργάνωση του κράτους μας. Έχουμε ένα κράτος γραφειοκρατικό και σπάταλο, που στέκεται εμπόδιο στον κάθε πολίτη και επιχειρηματία, σε οποιαδήποτε προσπάθεια.
Ίσως η σημερινή κρίση αποτελέσει για τη χώρα μας μια ευκαιρία να προβληματιστούμε όλοι μας,για το τι έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια και να αποφασίσουμε επιτέλους να οργανωθούμε προς κατευθύνσεις που θα μας οδηγούν με σταθερά βήματα στο μέλλον…