Αρχική » Περιεχόμενα » Συνεντεύξεις » Κωνσταντίνος Σπανουδάκης: «Σκοπός μας να γινόμαστε καλύτεροι επαγγελματίες, καλύτεροι τεχνικοί, προσφέροντας στον κόσμο τις καλύτερες υπηρεσίες από κατάλληλους τεχνίτες»

Κωνσταντίνος Σπανουδάκης: «Σκοπός μας να γινόμαστε καλύτεροι επαγγελματίες, καλύτεροι τεχνικοί, προσφέροντας στον κόσμο τις καλύτερες υπηρεσίες από κατάλληλους τεχνίτες»

26 Αυγούστου 2019: ημερομηνία – σταθμός για το μέλλον των επαγγελματιών τεχνικών καύσης στη Βόρεια Ελλάδα και μελών του Συνδέσμου τους, τον «Προμηθέα». Γίνεται πλέον πραγματικότητα η ίδρυση αστικού Συνεταιρισμού, μια πρόταση που υπερψήφισε η μεγάλη πλειοψηφία των μελών του Συνδέσμου: Εδώ και ένα χρόνο περίπου, ομάδα ανθρώπων του Συνδέσμου, σε συνεργασία με το διοικητικό συμβούλιο, ετοίμαζαν το έδαφος για ένα μεγάλο εγχείρημα, την δημιουργία ενός συνεταιρισμού επαγγελματιών καύσης – παροχής υπηρεσιών «πατώντας» σε μια εφαρμογή ηλεκτρονικής πλατφόρμας web. Σκοπός, η καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση του κοινού σε τυχόν πρόβλημα ή συντήρηση εγκαταστάσεων καύσης από μέλη του Συνεταιρισμού, αποκλειστικά αδειούχων τεχνικών, με ασφάλεια αστικής επαγγελματικής ευθύνης, καθώς και η πάταξη της παράνομης εργασίας συντηρήσεων καυστήρων από μη αδειοδοτημένα πρόσωπα.
Η συμμετοχή σε αυτό το εγχείρημα από μέλη του Συνδέσμου, ήταν σχεδόν διπλάσια από ό,τι περίμενε το διοικητικό συμβούλιο στις πρώτες παρουσιάσεις, γεγονός που εξέπληξε ευχάριστα και έδωσε στο δ.σ. το ερέθισμα και τη δυνατότητα να εργασθεί παραπάνω, ώστε να γίνει όσο πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό το όλο εγχείρημα, πιστεύοντας πως τα καλύτερα, έρχονται!.
Με έναυσμα την σημαντική αυτή κίνηση του Συνδέσμου, ζητήσαμε από τον πρόεδρό του, Κωνσταντίνο Σπανουδάκη, να μας ενημερώσει για το σκεπτικό και την λειτουργία της εφαρμογής, απαντώντας μας σε μερικές ερωτήσεις.

Μέσα από ποιες διεργασίες γεννήθηκε η ιδέα της ίδρυσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας εξυπηρέτησης του κοινού και ποιος θα είναι ο ρόλος του Σωματείου;
Εδώ και 2 χρόνια συζητάμε στο παρόν διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου τη συγκεκριμένη ιδέα, μαζί με μέλη του Συνδέσμου. Στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 280.000 ενεργές εγκαταστάσεις με καύση φυσικού αερίου, με λέβητες οι οποίοι λειτουργούν εδώ και 18 χρόνια. Η λέξη «συντήρηση», για τους περισσότερους από αυτούς τους λέβητες, είναι πραγματικά άγνωστη. Διαπιστώσαμε ότι από τους 280.000 λέβητες, τακτική συντήρηση από αδειοδοτημένους τεχνικούς και όπως προβλέπει ο 2654/ 2011, γίνεται μόνο στους 40.000- 50.000 περίπου το χρόνο – και αναφέρομαι περισσότερο στους επίτοιχους ατομικούς λέβητες αερίου.
Οι υπόλοιποι, αν συντηρούνται, οι εργασίες γίνονται από τεχνικούς μη αδειοδοτημένους. Αναρωτηθήκαμε λοιπόν, πώς θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε τον κόσμο, που πραγματικά δεν έχει αδειούχο τεχνικό και ταυτόχρονα τους συναδέλφους του Συνδέσμου, που δεν είχαν δουλειά.
Όλα τα παραπάνω μας οδήγησαν στην ιδέα δημιουργίας μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής, μέσω της οποίας θα μπορεί ένας πελάτης να βρίσκει άμεσα αδειούχο τεχνικό όταν τον χρειαστεί, αλλά και ο τεχνικός, μέλος του Συνδέσμου – Συνεταιρισμού, να βρίσκει δουλειά. Αντίστοιχες εφαρμογές, γενικότερης εύρεσης τεχνικών, υπάρχουν, γιατί να μη κατασκευάσουμε τη δική μας;
Πότε θα ξεκινήσει, πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα και ποιες υπηρεσίες θα παρέχει στο κοινό;
Υπολογίζουμε πως στις αρχές του νέου έτους θα είναι έτοιμη. Φυσικά, τίποτα στην αρχή δε θα είναι τέλειο. Σκοπός μας είναι να τρέξει για λίγο διάστημα δοκιμαστικά, να δούμε τυχόν ατέλειες και να τις διορθώσουμε. Η εφαρμογή θέλουμε να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη στη χρήση για τον πελάτη: Θα μπορεί να καταχωρεί τα στοιχεία του στα αντίστοιχα πεδία (όνομα, διεύθυνση, καύσιμο, τύπο λέβητα, μάρκα λέβητα), εάν έχει βλάβη ή εάν θέλει συντήρηση και να πατάει «αποστολή». Άμεσα, θα αποστέλλονται μηνύματα στους τεχνικούς που έχουν δηλώσει τη συγκεκριμένη περιοχή και τον συγκεκριμένο λέβητα. Θα γίνεται αποδοχή από τον τεχνικό, ο οποίος και θα επικοινωνεί άμεσα με τον πελάτη. Ο τεχνικός που θα κάνει αποδοχή, θα είναι ο κατάλληλος για τον τύπο λέβητα που θα έχει ο πελάτης, με αποτέλεσμα να διορθωθεί άμεσα το πρόβλημα χωρίς ταλαιπωρία, με συγκεκριμένο κόστος εργασίας το οποίο θα γνωρίζει από πριν ο πελάτης. Εντός της εφαρμογής, θα υπάρχει ενημέρωση προς τους πελάτες για τις τιμές καυσίμων, εγχειρίδια χρήσης λεβήτων και γενικότερα ό,τι μπορούμε να προσφέρουμε προς ενημέρωση του κοινού.
Ποιες περιοχές θα εξυπηρετούνται και πόσο πιστεύετε ότι θα ανταποκριθεί το κοινό στην υπηρεσία που θα τους προσφέρετε;
Θα εξυπηρετούνται οι περιοχές που έχει μέλη ο Συνεταιρισμός – προς το παρόν δηλαδή οι νομοί Θεσσαλονίκης, Πέλλης, Πιερίας, Χαλκιδικής και Κιλκίς, με προοπτική αργότερα ενδεχομένως και όλη την Ελλάδα. Πιστεύουμε πως ο κόσμος, ιδιαίτερα όσοι δεν έχουν αδειούχο τεχνικό, θα ανταποκριθούν, καθώς μέσω της εφαρμογής δε θα χρειάζεται να ψάχνουν τεχνικό την στιγμή που θα τον χρειαστούν. Απλά θα αποστείλουν τα στοιχεία τους και θα επικοινωνήσει μαζί τους ο κατάλληλος τεχνικός για τον λέβητα που έχουν.

Μεγάλη ανταπόκριση από τους συναδέλφους στην παρουσίαση της εφαρμογής που βρίσκεται «στα σκαριά» από τον Σύνδεσμο

Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να ενημερώσετε τον τελικό καταναλωτή τόσο για την δημιουργία όσο και για την λειτουργία της πλατφόρμας;
Έχουμε αποφασίσει πως, αφού τελειώσει η κατασκευή και τελειοποιηθεί μετά από μία δοκιμαστική περίοδο, θα γίνει μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια.
Όπως βιώνουμε όλοι μας καθημερινά, η τεχνολογία «τρέχει», η ανησυχία για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας συνεχώς αυξάνεται, καθιστώντας την διαρκή ενημέρωση, τόσο των επαγγελματιών όσο και των καταναλωτών, απαραίτητη. Από την πλευρά των συναδέλφων σας, ποιες ήταν οι αντιδράσεις και πώς βλέπει ο Κλάδος το εγχείρημά σας;
Οι σύγχρονοι λέβητες έχουν ενταχθεί πλέον στο δίκτυο των έξυπνων συσκευών. Τα μηχανικά τους μέρη (hardware) θα τα διαχειρίζεται ένα λογισμικό (software) που θα είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο. Το επίπεδο των γνώσεων ενός τεχνίτη της ειδικότητάς μας, θα πρέπει να καλύπτει στο σύνολο της την συσκευή, και όχι μόνο αυτό.
Η ανάγκη λοιπόν για περισσότερη γνώση, μας οδήγησε στη δημιουργία ενός εργαλείου απόκτησής της: την μεταξύ μας συνεργασία. Το Σωματείο θα συνεχίσει να κάνει αυτό που έκανε και πριν. Σαν ένας παραδοσιακός, επίσημος Σύνδεσμος με το κράτος, θα διοργανώνει σεμινάρια, όχι μόνο πάνω στο αντικείμενο της τέχνης μας, αλλά και στα οικονομικά, την ψυχολογία, τη συμπεριφορά αλλά και οποιονδήποτε άλλο τομέα, ο οποίος θα μπορούσε να βελτιώσει την προσφορά μας στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Παράλληλα, θα συνεργάζεται με το Συνεταιρισμό για τη συλλογή στατιστικών στοιχείων, με σκοπό την ενημέρωση του κοινού για τους τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος.
Η εφαρμογή που σχεδιάζουμε, θα μπορούσε να λειτουργήσει μόνο μέσα από ένα εταιρικό σχήμα, έτσι δημιουργήσαμε και τον Συνεταιρισμό. Χωρίς τη χρήση της σημερινής τεχνολογίας λογισμικού, θα ήταν δύσκολη και οικονομικά απαγορευτική η διαχείριση δεκάδων και εκατοντάδων τεχνικών.
Το προφίλ του νέου εξελιγμένου τεχνίτη, σε σύγκριση με τον παλιό, παραδοσιακό τεχνικό, θα έχει την ίδια σχέση που έχει ο τηλέγραφος με ένα κινητό «έξυπνο» τηλέφωνο. Θα κάνουν την ίδια δουλειά, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Είμαστε και εμείς πελάτες άλλων ειδικοτήτων και ξέρουμε ότι το αποτέλεσμα του εγχειρήματός μας, θα ενεργοποιήσει και άλλους επαγγελματίες, αναγνωρίζοντας τα οφέλη της συλλογικής δράσης.
Πιστεύετε πως ο Συνεταιρισμός θα ωθήσει τους συναδέλφους σας στο να γίνουν ακόμα καλύτεροι στη δουλειά τους;
Δε διαχωρίζουμε το Συνεταιρισμό από τον Σύνδεσμο. Σκοπός μας παραμένει η συνεχής αύξηση των μελών του Συνδέσμου και, κατ’ επέκταση, των μελών του Συνεταιρισμού. Βασική προϋπόθεση για να γίνει κάποιος τεχνικός μέλος του Συνεταιρισμού, θα είναι να είναι και μέλος του Συνδέσμου – και όλοι να έχουμε αποκλειστικά και μόνο ένα μερίδιο. Επομένως, οι κινήσεις που γίνονται έχουν ως σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι επαγγελματίες, καλύτεροι τεχνικοί, προσφέροντας στον κόσμο τις καλύτερες υπηρεσίες από τους κατάλληλους τεχνίτες.
Μια καλή ιδέα είναι καλό να μεταδίδεται. Ποιο είναι το μήνυμα σας προς τους υπόλοιπους συνδέσμους της χώρας;
Με την ίδρυση της καινούριας Ομοσπονδίας, υπάρχει πλέον ένα τελείως διαφορετικό κλίμα συνεργασίας. Έχουμε καταλάβει όλοι μας πως μόνο όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε. Επομένως, όποια σκέψη ή ιδέα έχει το κάθε μέλος της ΠΟΕΤΕΚ, το μοιράζεται με τους συναδέλφους και το συζητάμε. Δε σας κρύβω πως έχουμε ενημερώσει την Ομοσπονδία – και μάλιστα, από πλευράς του Συνδέσμου μας, έχουμε προνοήσει, προετοιμάζοντας τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην εφαρμογή και συνάδελφοι από άλλο Σύνδεσμο ή ακόμη και ολόκληρος άλλος Σύνδεσμος.
Δεν επαναπαυόμαστε, κάνουμε κινήσεις για να έχουμε δουλειά, να έχει ο κόσμος αδειούχους τεχνικούς, με αποτέλεσμα ασφαλείς εγκαταστάσεις, οικονομικότερη λειτουργία και φυσικά λιγότερους ρύπους.
Ευχαριστώ πολύ.