Αρχική » Νέα απο Επιχειρήσεις » Ειδήσεις » «Καινοτομία και Εξωστρέφεια»: Κλειδιά για μία σύγχρονη και ανταγωνιστική ελληνική βιομηχανία

«Καινοτομία και Εξωστρέφεια»: Κλειδιά για μία σύγχρονη και ανταγωνιστική ελληνική βιομηχανία

calpakkoino2

• Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα που διοργάνωσε η Calpak στις 13 Μαΐου στην “Αίγλη” Ζαππείου

• Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκε ο νέος ηλιακός θερμοσίφωνας Mark 4 της Calpak

Το νέο εξελιγμένο της προϊόν, τον ηλιακό θερμοσίφωνα Calpak Mark 4 παρουσίασε η ελληνική εταιρία Calpak κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε με τίτλο «Καινοτομία και Εξωστρέφεια: Κλειδιά για μία σύγχρονη και ανταγωνιστική ελληνική βιομηχανία».
calpakkoino2Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 13 Μαΐου στην Αίγλη Ζαππείου και εκτός από την παρουσίαση του νέου ηλιακού θερμοσίφωνα Calpak Mark 4 στόχο είχε να προβάλλει τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της ελληνικής βιομηχανίας και παράλληλα να παρουσιάσει τρόπους και μεθόδους για στροφή και επενδύσεις προς την έρευνα και την καινοτομία με σκοπό την αύξηση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων τους.
O Calpak Mark 4 προσφέρει υψηλή απόδοση και αντοχή για πραγματική οικονομία με μίνιμαλ αισθητική και προσοχή στην ασφάλεια και τη λειτουργικότητα. Είναι ο πρώτος ηλιακός με σύστημα στήριξης εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο για εύκολη εγκατάσταση, υψηλή αισθητική και αντοχή στον χρόνο. Το πλαίσιο από ανοδιωμένο αλουμίνιο διπλού τοιχώματος αποτελεί παγκόσμια καινοτομία που προσδίδει μεγάλη αντοχή και καλύτερη μόνωση.
«Σχεδιάσαμε από την αρχή έναν ηλιακό θερμοσίφωνα που να ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το σημαντικότερο ζητούμενο. Υψηλή απόδοση άρα και υψηλή οικονομία. Σκεφτήκαμε διαφορετικά και τολμήσαμε να καινοτομήσουμε, έχοντας τη σιγουριά της πολύχρονης πείρας μας. Χρησιμοποιήσαμε τεχνολογία αιχμής, υλικά της καλύτερης ποιότητας και τις απίστευτες δυνατότητες του νέου εργοστασίου μας» τόνισε κατά την παρουσίαση του προϊόντος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Παναγής Κωνσταντινίδης. Παράλληλα ο κ. Κωνσταντινίδης παρουσίασε την υπό ανέγερση υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής στην Κόρινθο, δίπλα στην υπάρχουσα στο δήμο Λουτρακίου, που θα “στεγάσει” το όραμα και τα σχέδια της Calpak για το μέλλον.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας έγιναν σημαντικές τοποθετήσεις και παρεμβάσεις από εκπροσώπους του πολιτικού, επιχειρηματικού, επιστημονικού και ακαδημαϊκού χώρου τόσο για την ανάγκη περαιτέρω αξιοποίησης της θερμικής ηλιακής ενέργειας στην Ελλάδα που έχει τη μεγαλύτερη ηλιοφάνεια στη Μεσόγειο, όσο και τις δυνατότητες εξωστρέφειας που προσφέρονται αυτήν τη στιγμή για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα παρεμβάσεις έκαναν ο πρώην υπουργός και τ. Ευρωπαίος Επίτροπος για το περιβάλλον κ. Σταύρος Δήμας, ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού εμπορίου (ΟΠΕ) κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, και ο πρόεδρος της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών κ. Δούκας Μαρινόπουλος.
Τα θέματα που αναπτύχθηκαν στην ημερίδα από τους ομιλητές, ήταν:
• Έρευνα, καινοτομία, ανάπτυξη. Εισηγητής κ. Βασίλης Μπελεσιώτης, διευθυντής Ερευνών και επικεφαλής Εργαστηρίου Ηλιακών Συστημάτων του Εθνικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.ΚΕ.ΦΕ) Δημόκριτος.
• Ηλιακή ενέργεια: Ένας εθνικός αναπτυξιακός δρόμος. Εισηγητής κ. Γιάννης Τρυπαναγνωστόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής εφαρμοσμένης φυσικής του Πανεπιστήμιου Πατρών.
• Δράσεις του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης για την Έρευνα και την Καινοτομία. Εισηγήτρια κα. Γεωργία Μαζιώτη, ειδική σε θέματα έρευνας και καινοτομίας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης.
• Enterprise Europe Network: Δίκτυο ολοκληρωμένης υποστήριξης επιχειρήσεων. Εισηγητής κ. Κωνσταντίνος Καραμάνης, Μηχ. Παραγωγής και Διοίκησης /Δίκτυο «Πράξη».
• Έργο και δράσεις της Ένωσης για την Μεσόγειο. Εισηγητής πρέσβης Σωτήρης Βαρουξάκης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης για τη Μεσόγειο αρμόδιος για την ενέργεια (σύνδεση με Skype).
• Για μια εθνική πολιτική στην ηλιακή ενέργεια. Εισηγητής κ. Γιάννης Χατζηβασιλειάδης, γενικός γραμματέας και πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής ΑΠΕ του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ).
Παναγής Κωνσταντινίδης:
Μπορούμε να οικοδομήσουμε μια πραγματικά ανταγωνιστική βιομηχανία

calpakkoinoyioiΟ διευθύνων σύμβουλος της Calpak κ. Παναγής Κωνσταντινίδης αφού ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες στην ημερίδα στην ομιλία του με θέμα: «σπάζοντας τα δεσμά της στασιμότητας», μεταξύ άλλων τόνισε:
«Οι δεκαετίες του ΄80 και του ΄90 ήταν συνυφασμένες με την ανάπτυξη, η δε δεκαετία του 2000 είχε συνδεθεί με την έννοια της ευημερίας. Καθώς όμως μπαίναμε στην ευθεία για τη σύγκλιση με την υπόλοιπη Ευρώπη, κάτι συνέβη και αυτή η πορεία διακόπηκε απότομα. Δυστυχώς αποδείχτηκε ότι αυτή η ευημερία ήταν επίπλαστη. Το αναπτυξιακό μοντέλο της Ελλάδας είχε βασιστεί περισσότερο στην κατανάλωση παρά στη δημιουργία. Η επιτυχία φάνταζε εύκολη για πολλούς, το κλίμα όμως έδειχνε ότι η επιτυχία δεν θα ήταν διαρκής. Κάνοντας και εμείς στην Calpak την αυτοκριτική μας, συνειδητοποιήσαμε, στην πορεία, ότι για να διατηρήσουμε την αρχική ενθουσιώδη αποδοχή των προϊόντων μας από τις ευρωπαϊκές αγορές, έπρεπε να κάνουμε πολύ περισσότερα και να διαφοροποιηθούμε ακόμα περισσότερο, επενδύοντας στην καινοτομία. Αυτό αποτέλεσε μονόδρομο, ειδικά από τη στιγμή που η καταρρέουσα εικόνα της χώρας μας τα τελευταία χρόνια έκανε τους πελάτες μας στην Ευρώπη πολύ πιο επιφυλακτικούς απέναντι στα ελληνικά προϊόντα και ειδικά τα βιομηχανικά.
Τα πέντε αυτά χρόνια της εσωτερικής υποτίμησης, όπως την έχουμε ονομάσει, και της βίαιης προσαρμογής στο πραγματικό επίπεδο οικονομίας που μπορεί να στηρίξει η παραγωγή μας, ήταν πραγματικά πολύ δύσκολα για τους περισσότερους από εμάς.
Πιστεύω όμως ότι αυτό το διάστημα όλοι αναλογιστήκαμε τις ευθύνες μας και καταλάβαμε ότι η ευημερία δεν είναι κάτι που έτσι απλά χαρίζεται με την είσοδό μας σε μια ισχυρή νομισματική ένωση. Ευημερία είναι κάτι που κατακτιέται με κόπο και με πολλές μικρές καθημερινές νίκες στον στίβο του παγκόσμιου ανταγωνισμού.
Πρέπει λοιπόν να γίνουμε ανταγωνιστικότεροι και νομίζω ότι σίγουρα μπορούμε να το πετύχουμε αυτό. Οι δυνατότητες της Ελλάδας του μόχθου, της Ελλάδας της δημιουργίας, της Ελλάδας που φιλοδοξεί είναι πολύ περισσότερες και δεν περιορίζονται απλά σε κάποια καλά αγροτικά προϊόντα και σε κάποιες καλές τουριστικές υπηρεσίες. Μπορούμε στη χώρα αυτή να οικοδομήσουμε μια πραγματικά ανταγωνιστική βιομηχανία.
Πρέπει όμως να συμφωνήσουμε στο πως θέλουμε να προσεγγίσουμε την έννοια της ανταγωνιστικότητας. Η ανταγωνιστικότητα, πολύ απλά, ορίζεται ως ο λόγος της αξίας ενός προϊόντος ως προς την τιμή που καλείται ο καταναλωτής να πληρώσει για αυτό το προϊόν. Συνεπώς είτε θα πρέπει να μειώσουμε τα κόστη και τις τιμές με τις οποίες πουλάμε τα προϊόντα μας, είτε θα πρέπει να ανεβάσουμε την αξία αυτών των προϊόντων, ή ακόμα καλύτερα και τα δύο. Οι δανειστές μας, η τρόικα, που αγωνιά να πάρει τα χρήματά της πίσω, μας υποδεικνύει τον πρώτο δρόμο. Να μειώσουμε τα κόστη, πληρώνοντας μικρότερους μισθούς και άρα να ρίξουμε τις τιμές των προϊόντων μας. Το προτείνει αυτό γιατί σαφώς αυτός είναι ο γρήγορος δρόμος.
Εμείς όμως στην Calpak δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι μια βιώσιμη προσέγγιση. Με το να πληρώσει κάποιος μικρότερους μισθούς και με αυτό τον τρόπο να προσπαθήσει να ρίξει τα κόστη, να ρίξει τις τιμές των προϊόντων του, δεν θα γίνει πιο ανταγωνιστικός. Υπάρχουν πολλά μέρη στον κόσμο με αυτή την πολιτική των οποίων δεν θέλουμε να μοιάσουμε. Συνεπώς όποιος βασίζει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα σε αυτή την κοντόφθαλμη πολιτική, νομίζω ότι είναι καταδικασμένος σε αποτυχία…
Αυτό που ταιριάζει στη χώρα μας , και ταιριάζει και σε εμάς στην Calpak να κάνουμε, είναι να προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να ανεβάσουμε την αξία των παραγόμενων προϊόντων μας, ούτως ώστε η τιμή που θα κληθεί να πληρώσει ο καταναλωτής να είναι σωστή και δίκαιη για αυτό το προϊόν.
Για να γίνει αυτό, για να ανεβάσουμε την αξία των προϊόντων μας, χρειαζόμαστε τρία βασικά συστατικά:
• Έρευνα και ανάπτυξη προκειμένου να πετύχουμε την καινοτομία.
• Τεχνολογικές και παραγωγικές επενδύσεις για να μπορέσουμε να αυξήσουμε την ποιότητα αλλά και την παραγωγικότητα των εργοστασίων μας.
• Ανθρώπινο δυναμικό που με κέφι, ζωντάνια και με φρέσκιες ιδέες θα δώσει πνοή στα σχέδιά μας και θα τα υλοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο.
Στόχος μας, λοιπόν, και εθνική στρατηγική, θα πρέπει να είναι ναι βιομηχανία τολμηρή και ευέλικτη που θα απαντά στις σημερινές ανάγκες των καταναλωτών και έγκαιρα θα μπορεί να προβλέψει τις μελλοντικές…
Στον δικό μας κλάδο, της ηλιακής θερμικής ενέργειας, στόχος μας είναι να επιβάλλουμε το “made in Greece” ως ταυτόσημο της ποιότητας, της καινοτομίας και της διαφοροποίησης. Να πετύχουμε δηλαδή μια πλήρη ανατροπή της κρατούσας εικόνας που επικρατεί σήμερα στο εξωτερικό, που λέει ότι η ελληνική βιομηχανία είναι αγκυλωμένη και εγκλωβισμένη λόγω των δεδομένων δυσκολιών που αντιμετωπίζει»…
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Calpak προσέφερε τον πρώτο Calpak Mark 4 στο μη κερδοσκοπικό σωματείο “Δεσμός” προκειμένου να το προσφέρει σε κάποια από τις ευπαθείς ομάδες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Δημοσιεύθηκε την
Κατηγοριοποιημένα ως Ειδήσεις