Αρχική » Περιεχόμενα » Συνεντεύξεις » IΩΑΝΝΗΣ ΑΣΠΙΩΤΗΣ: Σε εφαρμογή το πλάνο για να κάνει ο ΣΕΥΔΑΠ ένα άλμα στο μέλλον

IΩΑΝΝΗΣ ΑΣΠΙΩΤΗΣ: Σε εφαρμογή το πλάνο για να κάνει ο ΣΕΥΔΑΠ ένα άλμα στο μέλλον

Ο νέος γενικός διευθυντής του ΣΕΥΔΑΠ καταθέτει στον «Υ» τις απόψεις του και τα σχέδιά του για το παρόν και το μέλλον του Συνεταιρισμού

 

Ο Ιωάννης Ασπιώτης πρόσφατα ανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή του Συνεταιρισμού Εργολάβων Υδραυλικών Αθηνών και Πειραιώς (ΣΕΥΔΑΠ).
Με σπουδές στο οικονομικό τμήμα της Νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακό στην Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Nottingham Trent University, έχει εμπειρία 25 χρόνων σε ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες, – Coca Cola HBC, Boutari, Ελεύθερος Τύπος, Kallimanis, Bravo Coffee –  τόσο σε εμπορικές όσο και διευθυντικές θέσεις.
Γνώστης των καναλιών διανομής της ελληνικής αγοράς, με εμπιστοσύνη στην αποτελεσματικότητα των ενεργειών marketing, με πίστη στον παράγοντα «ανθρώπινο δυναμικό»,  με πάθος για την επιτυχία και προσανατολισμό στο αποτέλεσμα καταθέτει την αισιοδοξία του, αλλά και την πίστη του για μια πορεία του ΣΕΥΔΑΠ με «άλμα προς το μέλλον».
Δημοσιεύουμε στη συνέχεια την συνέντευξη που παραχώρησε στον αρχισυντάκτη του «Υ» Τάσο Κατσαρό, ο νέος γενικός διευθυντής του ΣΕΥΔΑΠ.

– Πέρυσι ο ΣΕΥΔΑΠ συμπλήρωσε 40 χρόνια ζωής. Παρά την οικονομική κρίση ο ΣΕΥΔΑΠ αποτελεί και σήμερα σημείο αναφοράς στο χώρο εμπορίας των υδραυλικών, ειδών θέρμανσης και ειδών υγιεινής κατέχοντας την πρώτη θέση ανάμεσα στα ομοειδή εμπορικά καταστήματα. Σε τι κατά τη γνώμη σας οφείλεται αυτό το γεγονός;
– Ο ΣΕΥΔΑΠ, όλα αυτά τα 40 χρόνια δημιουργικής πορείας, κατάφερε να ταυτιστεί – τρόπον τινά – με τον Κλάδο των Υδραυλικών και Ειδών Υγιεινής.
Κατάφερε να γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος του Κλάδου, να εκφράσει την κάλυψη της ανάγκης- μικρότερης ή μεγαλύτερης – του κάθε επαγγελματία στον χώρο, και αυτό ανεξάρτητα από το οικονομικό μέγεθος του κάθε υδραυλικού ξεχωριστά.
Αυτό κατά την γνώμη μου είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Συνεταιρισμού.
Σήμερα ο ΣΕΥΔΑΠ, είναι κυριολεκτικά το μεγαλύτερο Brand Name στον Κλάδο, που παράλληλα συμπεριφέρεται – ας μου επιτραπεί η έκφραση – ως κοιμώμενος γίγαντας. Φιλοδοξία μου είναι να ξυπνήσω τον γίγαντα, να κάνω ακόμα ισχυρότερο αυτό το brand name στον επαγγελματία του Κλάδου, και να το επεκτείνω και στο χώρο του ιδιώτη καταναλωτή.
– Ποιες ενέργειες έχετε προτείνει ή θα προτείνετε στη διοίκηση για την περαιτέρω ανάπτυξη του Συνεταιρισμού;
– Πρόσφατα κατέθεσα στον Συνεταιρισμό το πλάνο για το 2017, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί.
Το συγκεκριμένο πλάνο βασίζεται σε «360° Στρατηγική» και περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζονται, έτσι ώστε ο ΣΕΥΔΑΠ να κάνει ένα άλμα στο μέλλον.
Είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο, με καινοτομίες για τον Κλάδο, που όμως ήδη εφαρμόζονται και σε άλλους κλάδους της οικονομίας με μεγάλη επιτυχία. Εννοείται ότι δεν ανακαλύπτω τον τροχό, αλλά έρχομαι να εφαρμόσω στρατηγικές και τακτικές που ήδη εφαρμόζονται και αλλού.
Με την ολοκλήρωση της πλήρους εφαρμογής του συγκεκριμένου πλάνου – το οποίο παρακαλώ σημειώστε ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, σήμερα που μιλάμε – ο ΣΕΥΔΑΠ θα καταστεί ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης του χώρου, κάτι βέβαια που και η ίδια του η ιστορία προβλέπει.
Επιτρέψτε μου να μην επεκταθώ σε λεπτομέρειες, ζητώντας από όλους υπομονή μέχρι την ολοκλήρωση του πλάνου. Να είστε σίγουρος όμως ότι όλα στο τέλος θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Κρατήστε μόνο τούτο:
Η στρατηγική σε έναν ζωντανό οργανισμό – και τέτοιος είναι ο Συνεταιρισμός – δεν αρχίζει και τελειώνει μόνο σε θέματα «τιμής προϊόντος». Υπάρχουν πολλά ακόμη πεδία που καθορίζουν τις στρατηγικές που ο καθένας ακολουθεί, και που τελικά μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία.
– Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το βασικότερο κίνητρο σήμερα για ένα νέο υδραυλικό να γίνει μέλος του ΣΕΥΔΑΠ;
– Το κίνητρο για έναν νέο υδραυλικό, να ενταχθεί στον ΣΕΥΔΑΠ είναι διπλό.
Καταρχήν είναι η Ιστορία του Συνεταιρισμού, είναι το παρελθόν του.
Ο Συνεταιρισμός, με την πολύχρονη παρουσία του, και την συσσωρευμένη εμπειρία 40 ετών, διασφαλίζει σε κάθε νέο υδραυλικό, την σιγουριά της επιλογής, τόσο σε προϊόντα, όσο και σε υπηρεσίες. Είναι αυτό που με απλά λόγια μπορούμε να περιγράψουμε ως «ασφάλεια στην επιλογή».
Δεύτερο σημαντικό κίνητρο είναι αυτό που ονομάζω «πέρασμα στο μέλλον».
Με όλα αυτά που ξεκινάμε να υλοποιούμε, την «360° στρατηγική» που ανέφερα και πιο πάνω, ο νέος υδραυλικός, εκτός από την «ασφάλεια στην επιλογή», θα αισθανθεί ερχόμενος στον ΣΕΥΔΑΠ, την «δύναμη του νέου». Τι καλύτερο για έναν νέο υδραυλικό, από το να ταυτίσει την νέα επαγγελματική του πορεία, με τον Ανανεωμένο ΣΕΥΔΑΠ;
Για φανταστείτε: Νέος υδραυλικός, ανανεωμένος ΣΕΥΔΑΠ, νέα προϊόντα, νέες πρακτικές, νέες προσεγγίσεις. Όλα γύρω από το «νέο» και την «ανανέωση». Εδώ θα ήθελα να τονίσω πολύ έντονα, πως η πόρτα του γραφείου μου είναι πάντα ανοικτή σε κάθε νέο υδραυλικό που θα θελήσει να έρθει, και με μεγάλη μου χαρά να συζητήσω μαζί του, όλα εκείνα που ήδη έχουμε ξεκινήσει να υλοποιούμε, πάντα με στόχο το κοινό όφελος.
– Εκτός από την Αττική ο ΣΕΥΔΑΠ σήμερα εξυπηρετεί υδραυλικούς ή καταναλωτές γενικότερα και από άλλες περιοχές της χώρας;
– Παλαιότερα, είναι η αλήθεια, πως στον ΣΕΥΔΑΠ είχαν γίνει προσπάθειες, ώστε να εξυπηρετηθούν υδραυλικοί και καταναλωτές και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Σήμερα βρισκόμαστε στην φάση αναδιοργάνωσης, και ως εκ τούτου κάτι τέτοιο δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας, χωρίς να λέμε ότι δεν θα εξυπηρετήσουμε όσους απευθύνονται σε εμάς.
Εννοείται πως συνεχίζουμε να εξυπηρετούμε κάθε επαγγελματία ή ιδιώτη που έρχεται από κάθε περιοχή της χώρας, όμως βραχυπρόθεσμα είναι σημαντικό για εμάς να ολοκληρώσουμε το πλάνο μας. Με την ολοκλήρωσή του, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017, θα ασχοληθούμε άμεσα με το συγκεκριμένο θέμα.
Ξέρετε είμαι οπαδός του σχεδιασμού της κάθε κίνησης, και επιλέγω πρώτα να σχεδιάζω και μετά να εφαρμόζω. Έτσι λειτουργώ και μέσα στον συνεταιρισμό.
– Γνωρίζετε αν υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά σχετικός με τα προϊόντα που διαθέτει ο Συνεταιρισμός;
– Βρίσκομαι πολύ λίγο χρόνο στον κλάδο, γι΄ αυτό και δυσκολεύομαι να απαντήσω στην ερώτησή σας, θα καταθέσω όμως την προσωπική μου γνώμη..
Κάθε κλάδος της οικονομικής δραστηριότητας είναι σαν ένα μικρό χωριό, και όπως συμβαίνει σε κάθε χωριό, συνυπάρχουν όλων των ειδών οι χαρακτήρες. Δεν γνωρίζω εάν υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός στον συγκεκριμένο κλάδο, θέλω όμως να γνωρίζετε πως όσο επιθυμώ τον υγιή ανταγωνισμό, που λειτουργεί προς όφελος όλων, άλλο τόσο απεχθάνομαι τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Είναι τόσο μεγάλη μάλιστα η απέχθειά μου που θα τον καταγγείλω και θα τον πολεμήσω με όλες μου τις δυνάμεις.
– Ποια είναι η γνώμη σας, γενικά, για το αστικό συνεταιριστικό κίνημα στη χώρα μας;
– Θεωρώ πως το αστικό συνεταιριστικό κίνημα στην χώρα δεν ακολούθησε αρκετά γρήγορα τις παγκόσμιες εξελίξεις στον χώρο, με αποτέλεσμα να μείνει σχετικά πίσω, τόσο σε επίπεδα οργάνωσης όσο και στην εφαρμογή νέων πρακτικών. Έτσι από τα επίπεδα της δεκαετίας του 1980, φτάσαμε στον 21ο αιώνα χωρίς να ενσωματώσουμε ή και ακόμη ακόμη, να αναπτύξουμε επαρκώς αυτό που εκφράζουν σήμερα οι συνεταιρισμοί στον πλανήτη. Παρόλα αυτά, υπάρχουν σήμερα στην χώρα αρκετοί συνεταιρισμοί υποδείγματα οργάνωσης, λειτουργίας και αποτελεσματικότητας, που εντυπωσιάζουν με την κοινωνική και συνεταιριστική τους ευθύνη, απέναντι τόσο στα μέλη τους, το προσωπικό τους, τους πελάτες και προμηθευτές τους, όσο και στις κοινωνίες που δραστηριοποιούνται. Αυτό είναι και το δικό μου όραμα για τον ΣΕΥΔΑΠ.
Ένας συνεταιρισμός σύγχρονος ανανεωμένος, αποτελεσματικός, με κοινωνική και συνεταιριστική ευθύνη, απέναντι σε όσους αποτελούν αυτό που η ορολογία αναφέρει ως stakeholders, δηλαδή όλα εκείνα τα ενδιαφερόμενα μέρη που επηρεάζονται από το σύνολο των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού – όπως είναι κάθε συνεταιρισμός, άρα και ο ΣΕΥΔΑΠ. Ένας συνεταιρισμός που μπορεί να προσφέρει στην κοινωνία που δραστηριοποιείται.