Αρχική » Περιεχόμενα » Ειδήσεις » Διαρροή φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη από διαρροή νερού σε αγωγό της ΕΥΑΘ

Διαρροή φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη από διαρροή νερού σε αγωγό της ΕΥΑΘ

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της ΕΠΑ
Τρόμαξαν οι Θεσσαλονικείς στις 23 Οκτωβρίου από την εκτεταμένη διαρροή σε αγωγό φυσικού αερίου, και η οποία -με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις των υπεύθυνων της ΕΠΑ- αποδίδεται σε διαρροή νερού σε αγωγό της ΕΥΑΘ.
Η διαρροή σημειώθηκε στις 7 η ώρα το πρωί της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου, στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου. Κρίθηκε δε ιδιαιτέρως επικίνδυνη, καθώς είχε εισχωρήσει στα υπόγεια και τους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων που βρίσκονταν στην περιοχή.
Μάλιστα στο υπόγειο ενός καταστήματος είχε συγκεντρωθεί ποσότητα αερίου σε ποσοστό 14% επί του συνολικού αέρα. «Το ποσοστό αυτό μπορούσε να προκαλέσει έκρηξη» εξήγησε στους δημοσιογράφους των τοπικών μέσων αξιωματικός της Πυροσβεστικής.
Όπως σχετικά διαβάσαμε στην εφημερίδα «Μακεδονία», «τα συνεργεία της ΕΠΑ προσπαθούσαν να εντοπίσουν το ακριβές σημείο της διαρροής και παράλληλα εμείς, με ειδικό μηχάνημα που διαθέτουμε, ανανεώναμε τον αέρα μέσα στα υπόγεια και τα καταστήματα, για να φύγει όποια ποσότητα φυσικού αερίου υπήρχε και να απομακρυνθεί ο παραμικρός κίνδυνος», εξήγησε ο πυραγός Σπύρος Βαρσάμης.
Τα συνεργεία της ΕΠΑ χρειάστηκαν περισσότερες από τρεις ώρες, για να εντοπίσουν το ακριβές σημείο της διαρροής, γεγονός που αποδόθηκε στα νερά που υπήρχαν μέσα στο σκάμμα που ανοίχθηκε.
Είχε γίνει μετατόπιση όλων των δικτύων λόγω των έργων του μετρό και ο αγωγός της ΕΠΑ βρέθηκε δίπλα σε αυτόν της ΕΥΑΘ σε βάθος ενός μέτρου. Σύμφωνα  με τις  πρώτες εκτιμήσεις των τεχνικών της ΕΠΑ αρχικά υπήρξε διαρροή νερού από τον αγωγό της ΕΥΑΘ και το νερό με πίεση έπεφτε πάνω στον αγωγό της ΕΠΑ και προξένησε την διαρροή. Ωστόσο θα γίνει διερεύνηση απο πραγματογνώμονες για να προκύψουν ασφαλή συμπεράσματα. Ο εκπρόσωπος της ΕΠΑ κ. Καϊτελίδης απέδωσε την καθυστέρηση του εντοπισμού του σημείου της διαρροής στα νερά που υπήρχαν στο σημείο, τα οποία έπρεπε προηγουμένως να αντληθούν, ώστε να εντοπιστεί το ακριβές σημείο που είχε διαρραγεί.
Τελικά, περίπου στη μία μετά το μεσημέρι το τμήμα του αγωγού που υπέστη ζημιά αντικαταστάθηκε.  Όπως επισημαίνεται από την ΕΠΑ, “το δίκτυο φυσικού αερίου διαθέτει δικλίδες ασφαλείας, ώστε να διακόπτεται αμέσως η παροχή σε περίπτωση διαρροής. Υπάρχουν και χειροκίνητες και ηλεκτροκίνητες βαλβίδες ασφαλείας. Εξαρτάται από τις μορφές του δικτύου” και υπογραμμίζεται “ότι η διακοπή της παροχής στην περιοχή έγινε άμεσα”.
Περιγραφές περιοίκων
«Η διαρροή από τον αγωγό του φυσικού αερίου σημειώθηκε γύρω στις 7 το πρωί και έγινε αμέσως αντιληπτή από τους περίοικους λόγω της έντονης μυρωδιάς. Οι επαγγελματίες που είχαν ανοίξει από νωρίς τα καταστήματά τους έντρομοι άρχισαν να τηλεφωνούν στην ΕΠΑ και στην πυροσβεστική, για να πληροφορηθούν τι συμβαίνει.
“Στην αρχή αισθάνθηκα έντονη μυρωδιά, όπως και κάποιοι περαστικοί, αλλά δεν καταλάβαμε αμέσως περί τίνος πρόκειται. Υπήρξε μια σύγχυση ως προς την προέλευση της μυρωδιάς. Κάποιοι ειδοποίησαν και ήλθε η αστυνομία. Υστερα από κάποια ώρα ήλθε και η πυροσβεστική”, είπε στη “Μ” η κ. Ρένα Βασιλάκη, υπάλληλος καταστήματος της οδού Βενιζέλου.
Οσο περνούσε η ώρα, η κατάσταση χειροτέρευε. “Άρχισαν να φουσκώνουν τα πλακάκια του πεζοδρομίου και να βγαίνει προς τα πάνω άσπρος αφρός”, περιέγραψε ο κ. Κώστας Κουρτίδης, πωλητής κουλουριών σε πάγκο. Παράλληλα, άρχισε να τρέχει στο οδόστρωμα της οδού Βενιζέλου νερό από αγωγό της ΕΥΑΘ, που είναι εγκαταστημένος παράλληλα με τον αγωγό του φυσικού αερίου.
Στο σημείο έσπευσαν δύο οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας με επτά πυροσβέστες και ειδικά μηχανήματα, ενώ συνεργείο της Εταιρείας Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Θεσσαλονίκης έκλεισε τη βάνα, από την οποία τροφοδοτούνταν το συγκεκριμένο τμήμα του αγωγού. Το οικοδομικό τετράγωνο αποκλείσθηκε από την αστυνομία για λόγους ασφαλείας και ζητήθηκε από τους επαγγελματίες να απομακρυνθούν από τα καταστήματά τους. “Δεχθήκαμε μια κλήση το πρωί και διακόψαμε ακαριαία τη ροή του αερίου. Στη συνέχεια, τεχνικό συνεργείο της εταιρίας μας ξεκίνησε την αναζήτηση του σημείου της βλάβης”, ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνος Καϊτελίδης, εκπρόσωπος της ΕΠΑ».
«Καμία επίσημη ενημέρωση»
Είκοσι μέρες μετά την πρόκληση του συμβάντος και ο προϊστάμενος λειτουργίας δικτύων της ΕΥΑΘ, κ. Κώστας Σιγιουλτζής, δήλωσε στον «Υ» ότι η υπηρεσία του δεν έχει λάβει καμία επίσημη αναφορά από την ΕΠΑ, σχετικά με τα αίτια διαρροής του αγωγού φυσικού αερίου.
«Διάβασα στις εφημερίδες ότι η αιτία πιθανόν να οφείλεται σε διαρροή του αγωγού ύδρευσης. Αυτό όμως από μόνο του δεν λέει τίποτα. Αν δεν μας στείλει επίσημη ενημέρωση ή καταγγελία η Εταιρία Φυσικού Αερίου για να τη μελετήσουμε, δεν μπορούμε να πούμε κάτι συγκεκριμένο. Ίσως μόνο ότι οι εργοδηγοί μου δεν μπορούν να δεχθούν εύκολα ότι ο δικό μας αγωγός (Φ/63 τουμπόραμα), τρύπησε το σωλήνα πολυαιθυλενίου.
Διάβασα ότι είχε γίνει μετατόπιση των δικτύων.
Αυτό είναι κλασική περίπτωση. Όπου υπάρχει σοβαρή διασταύρωση με το μετρό, οι αγωγοί γίνονται ένα «Π» μεγάλο και παρακάμπτονται. Αυτό γίνεται και θα εξακολουθήσει να γίνεται.
Ο αγωγός ο δικός σας ήταν πάνω ή κάτω από τον αγωγό αερίου;
Μου είπαν ότι ήταν από πάνω.
Οι αποστάσεις τηρούνταν;
Δεν έχω άποψη επί του συγκεκριμένου αγωγού, ο κανόνας όμως είναι ότι οι εργολάβοι, ένθεν και κείθεν, δεν τηρούν, γενικώς, τις αποστάσεις. Αυτό που σας λέω δεν είναι κάτι καινούργιο.
Το πιο σημαντικό όμως για μένα, είναι ότι δεν έχω λάβει ακόμα στα χέρια μου ένα χαρτί από την ΕΠΑ, που να μας λέει, εδώ κάτι συμβαίνει και πρέπει να το δούμε. Να το μελετήσουμε, να το αντιμετωπίσουμε.
«Οι έρευνες συνεχίζονται»
Σε δηλώσεις του στον «Υ» ο εκπρόσωπος της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης κ. Κώστας Καϊτελίδης επανέλαβε την αρχική του εκτίμηση για τα αίτια πρόκληση της διαρροής, τόνισε όμως ότι οι έρευνες συνεχίζονται για την ασφαλή διεξαγωγή συμπερασμάτων.
Υπογράμμισε δε, ότι μεταξύ των δύο αγωγών «υπήρχε κάποια απόσταση, που όμως δεν γνωρίζω αν ήταν η προβλεπόμενη ή όχι.
Εμείς τοποθετήσαμε τον αγωγό σύμφωνα με τα σχέδια και ενημερώσαμε για το ακριβές του σημείο. Από ‘κει και ύστερα, αν οι άλλοι τον σεβάστηκαν ή όχι, αυτό δεν το ξέρω».