Αρχική » Συνδικαλιστικά Νέα Υδραυλικών » ΟΒΥΕ » Τη διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος αδειοδότησης των υδραυλικών ζητά η ΟΒΥΕ

Τη διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος αδειοδότησης των υδραυλικών ζητά η ΟΒΥΕ

ypan-

Τη διατήρηση του ήδη υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των υδραυλικών, με κάποιες αναγκαίες προσθήκες, ζήτησε η ΟΒΥΕ από τον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Αλέξανδρο Φούρλα, απαντώντας στη σχετική επιστολή – πρόσκλησή του για την κατάθεση προτάσεων αναφορικά με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στις αδειοδοτήσεις των επαγγελμάτων.
Κατά την Ομοσπονδία, οι όποιες αλλαγές γίνουν δεν θα πρέπει να αποτελέσουν «την αρχή για τη σταδιακή καθαίρεση των ιστορικών τεχνικών επαγγελμάτων», έστω και αν χρειάζεται, όπως λέει, να συμπληρωθεί, εν μέρει, ο ν. 6422/34 και τα προς εφαρμογή διατάγματα αυτού.
Όπως σχετικά είχαμε γράψει στο προηγούμενο τεύχος του «Υ», το υπουργείο Οικονομίας, και στα πλαίσια του μνημονίου, ανέλαβε τη δέσμευση προώθησης θεσμικών ρυθμίσεων που αφορούν τις αδειοδοτήσεις των επιχειρήσεων και των τεχνικών επαγγελμάτων, με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών.
Στα πλαίσια αυτά, ο γενικός γραμματέας κ. Φούρλας ζήτησε από 29 φορείς και ομοσπονδίες τις έγγραφες προτάσεις τους για την άρση των όποιων αδυναμιών, καθώς και για τη βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών παροχής άδειας.
Η επιστολή – απάντηση της ΟΒΥΕ προς τον κ. Φούρλα, με ημερομηνία 19 Ιουλίου, έχει ως εξής:

ypan-«Κύριε γενικέ,
Είναι προφανές ότι ο ν. 6422/34 και τα προς εφαρμογή διατάγματα αυτού, χρήζουν εν μέρει συμπλήρωσης.
Ο κλάδος των υδραυλικών αγωνίστηκε αδιάκοπα, με σεβασμό απέναντι στο καταναλωτικό κοινό, για την θεσμοθέτηση του επαγγέλματος.
Το Π.Δ. 38/91, όπως τροποποιήθηκε με τα Π.Δ. 48/95 και 55/2000, παρέχει τη δυνατότητα να γίνονται υδραυλικοί, μόνο όσοι πληρούν συγκεκριμένα προσόντα.
Οι αδειούχοι υδραυλικοί, ήταν και είναι η θετικότερη εξέλιξη για το επάγγελμα.
Η προσπάθεια μας για την ποιότητα και τη σωστή εκτέλεση των εγκαταστάσεων, συνεχίζει να υφίσταται και να διατηρείται επιτυχώς σε μεγάλο βαθμό.
Αυτό όμως δεν επετεύχθη έτσι απλά. Η αναγνώριση στην ιδιότητα του αδειούχου υδραυλικού, αποκτήθηκε, με γνώσεις, εργασία, εμπειρία και φυσικά στα θρανία.
Ακόμη και σήμερα όμως, και παρόλο που τα προαναφερθέντα Π.Δ. είναι σε απόλυτη ισχύ, δυστυχώς εφαρμόζονται κατά το δοκούν από ορισμένες διευθύνσεις βιομηχανίας. Οι διαμαρτυρίες μας πάνω σ’ αυτό είναι πολλές και σίγουρα έχετε λάβει γνώση.
Εμείς, ως δευτεροβάθμιο όργανο του κλάδου, αποζητάμε την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας.
Σ’ αυτό το πλαίσιο προτείνουμε, την διατήρηση του ήδη υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των συναδέλφων, με κάποιες αναγκαίες προσθήκες τις οποίες σας αναφέρουμε περιληπτικά. Επισημαίνοντας σας, ότι οι όποιες αποφάσεις παρθούν να μην είναι οριστικές, αλλά να μεσολαβήσει διάλογος, τον οποίο θεωρούμε αναγκαίο  λόγω και του περιορισμένου χρόνου.
Επιμέρους προτάσεις
Α) Η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολη για όλους του συναδέλφους.
Η αθρόα εισροή «λαθρεγκαταστατών» έχει  επιβαρύνει τους αδειούχους συναδέλφους καθιστώντας δύσκολη ακόμη και την επιβίωση τους. 
Ο ΑΝ. 501/37 που προβλέπει ποινές, κατά τη γνώμη μας, χρήζει επικαιροποίησης και συμπλήρωσης. Στο Π.Δ. 55/2000 είναι επιτακτική ανάγκη να συμπληρωθεί παράγραφος η οποία να  αναφέρει ρητά, κυρώσεις για όσους εισχωρούν στο επάγγελμα χωρίς τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.
Β) Ένα άλλο ζήτημα το οποίο έχει ανακύψει και δυστυχώς ακόμη δεν έχει  επιλυθεί, είναι η αντιστοίχιση άλλων ειδικοτήτων των ΙΕΚ με το επάγγελμά μας. Ζήτημα που έχει προκύψει βάσει της υπουργικής απόφασης Αρ. Φ. 622/18-5-2006. Σας επισημαίνουμε ότι για την  προαναφερθείσα Υ.Α. δεν ενημερωθήκαμε ποτέ. 
Εμείς, πάνω σ’ αυτό, προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 8 Π.Δ. 38/1991, με σαφή αναφορά των σχολών και των εξαμήνων που πρέπει κάποιος να παρακολουθήσει για να αποκτήσει την άδεια Βοηθού υδραυλικού. Δηλαδή, 4 εξάμηνα φοίτησης σε όλες τις βαθμίδες σχολών με επαρκή παρακολούθηση σε αναγνωρισμένες σχολές, με ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτική εκπαίδευση των υποψήφιων (εργαστήρια).
Γ) Να ξεκαθαρίσει το ζήτημα με όσους εργάζονται σε Δημόσιες υπηρεσίες – ΔΕΚΟ, Δήμους κ.λπ., βάσει των Π.Δ, οφείλουν να παραδίδουν την άδεια τους και να λαμβάνουν άδεια συντηρητή, αντίστοιχης ισχύος. Προτείνουμε το συγκεκριμένο άρθρο να συμπληρωθεί με σαφείς κυρώσεις για όσους εργάζονται στις προαναφερθείσες υπηρεσίες και ταυτοχρόνως ασκούν και ελεύθερα το επάγγελμα του υδραυλικού. Συμπλήρωση η οποία συνδέεται άμεσα με το πρόβλημα της φοροδιαφυγής. Και αυτό διότι οι περισσότεροι εξ’ αυτών, που δρουν υπό το πρίσμα αυτό, δεν δίδουν αποδείξεις παροχής υπηρεσιών. 
Δ) Για κάθε εγκατάσταση, ο αδειούχος υδραυλικός εκδίδει και θεωρεί υπεύθυνη δήλωση (Αρ. 4. Π.Δ. 38/1991), η οποία κατατίθεται  στην πολεοδομία, προκειμένου να συνδεθεί το κτήριο με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας.
Τα σωματεία των υδραυλικών στον τομέα αυτό διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, αφού με την θεώρηση της Υπεύθυνης Δήλωσης, ελέγχονται τα στοιχεία αυτού που έκανε το έργο, επίσης, ελέγχεται αν χρησιμοποιήθηκαν πιστοποιημένα υλικά, καθώς και αν ο υδραυλικός που εργάστηκε κατέχει την από το νόμο απαιτούμενη άδεια. Όπως κατανοείτε, η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να πάψει να υφίσταται. Επιπροσθέτως με την Υπεύθυνη δήλωση δίδεται η δυνατότητα 10ετούς εγγύησης βάσει του αστικού κώδικα.Οι αδειούχοι υδραυλικοί, με την έκδοση και θεώρηση της Υπεύθυνης Δήλωσης (Π.Δ.38/1991), όπως προκύπτει και από τα προαναφερθέντα, συντελούν ιδιαιτέρως προς όφελος της δημόσιας ασφάλειας και της προστασίας των καταναλωτών. Ζήτημα πολύ σημαντικό που αποτελεί προτεραιότητα για εμάς και πιστεύουμε και για εσάς.
Ε) Σημαντικό ζήτημα επίσης, είναι ο περιορισμός της εργολαβικής δραστηριότητας από κάποιους που δεν κατέχουν άδεια Τεχνίτη. Αυτή η πρακτική, εκτός του ότι δεν διασφαλίζει την ποιότητα των εγκαταστάσεων, επιτείνει το πρόβλημα της ανεργίας για τους αδειούχους συναδέλφους.
Όταν ο οποιοσδήποτε μπορεί να ανοίξει  ένα τεχνικό γραφείο, ή μια επιχείρηση υδραυλικών, από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ουσιαστικός ελεγκτικός μηχανισμός, αφού μπορεί εύκολα να κάνει υδραυλικές εγκαταστάσεις χωρίς να είναι αδειούχος. Εμείς, δεν είμαστε ενάντια στο επιχειρείν, όμως θεωρούμε ότι για να περιοριστεί η «λαθρεγκατάσταση» και η ανασφάλιστη εργασία, θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση του Π.Δ. που να αναφέρει ρητά, ότι: «Όποιος εργολάβος αναλαμβάνει μια υδραυλική εγκατάσταση, θα πρέπει να είναι αδειούχος ή να έχει προσωπικό αδειούχων υδραυλικών».
Το επάγγελμά μας είναι θεσμοθετημένο με κρατικές άδειες άσκησης επαγγέλματος, οι οποίες προκύπτουν από ένα ισχυρό και στέρεο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο διασφαλίζει ένα σύστημα τεχνικής εκπαίδευσης που έχει δομηθεί εδώ και δεκαετίες από την πολιτεία με συγκεκριμένες νομοθετικές διαδικασίες.Κλείνοντας, δηλώνουμε ότι ενδεχόμενη απλούστευση της νομοθεσίας για την αδειοδότηση των τεχνικών επαγγελμάτων, δε θα πρέπει επουδενί να συνδεθεί με ζητήματα κατάργησης του ήδη υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου. Η πολιτεία οφείλει να σεβαστεί τα ιστορικά τεχνικά επαγγέλματα και η όποια απλούστευση να μην αποτελέσει την αρχή για την σταδιακή καθαίρεση των επαγγελμάτων αυτών».
Την επιστολή υπογράφουν ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της ΟΒΥΕ, Γεώργιος Κωνσταντέλλος και Ηλίας Χούντας, αντίστοιχα.

«Απλούστευση της νομοθεσίας»

Η επιστολή του γενικού γραμματέα Βιομηχανίας, κ. Αλέξανδρου Φούρλα, για την απλούστευση της νομοθεσίας στις αδειοδοτήσεις των επαγγελμάτων, με ημερομηνία 18/6/2010 και αποδέκτες 29 φορείς, έχει ως εξής:
«Κύριοι,
Στο παράρτημα IV του ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65Α) «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας …», όπου έχει ενσωματωθεί το Μνημόνιο Συνεννόησης, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται και η δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης να λάβει τα κατάλληλα θεσμικά μέτρα για την απλούστεση της νομοθεσίας για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων και τα τεχνικά επαγγέλματα, εφαρμόζοντας πλήρως τις οδηγίες 36/2005/ΕΚ για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και την 123/2006/ΕΚ για τις υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω οδηγίες μεταφέρθηκεν πρόσφατα στο ελληνικό δίκαιο με το ν. 3844/2010 (ΦΕΚ 63Α) και το Π.Δ. 38/2010 (ΦΕΚ 78Α).
Έχοντας υπόψη την ως άνω ρητή δέσμευσή μας και ότι, το υφιστάμενο στη χώρα μας σχετικό θεσμικό πλαίσιο, όπως ο ν. 6422/1934, το ΒΔ 16.3.1950 και άλλα προεδρικά διατάγματα, κρίνεται ότι δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και συνθήκες, οι υπηρεσίες μας έχουν αναλάβει την πρωτοβουλία να επεξεργαστούν και να εισηγηθούν τις απαραίτητες θεσμικές ρυθμίσεις για την απλούστευση και τον εκσυγχρονισμό των σχετικών διατάξεων.
Έχοντας υπόψη τη μέχρι σήμερα εμπειρία από την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, αλλά και την αντίστοιχη ευρωπαϊκή εμπειράι και πρακτική, θα εξεταστούν οι υφιστάμενες σήμερα πραγματικές ανάγκες της εθνικής μας οικονομίας, για νομοθετικά κατοχυρωμένα τεχνικά επαγγέλματα, οι υφιστάμενες υποδομές εκπαίδευσης, οι προϋποθέσεις απόδοσης των σχετικών επαγγελματκών δικαιωμάτων, καθώς και οι σχετικοί μηχανισμοί αδειοδότησης των επαγγελματιών. Στην προσπάθειά μας αυτή, η συμβολή του φορέα σας κρίνεται ως ιδιαίτερα χρήσιμη.
Σας παρακαλούμε συνεπώς όπως, διατυπώσετε τις προτάσεις σας αναφορικά με την άρση ενδεχομένως υφιστάμενων αδυναμιών, καθώς και για τη βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών γι την παροχή άδειας, για την άσκηση του επαγγέλματος που αφορά στο φορέα σας.
Παρακαλούμε όπως, λόγω του πιεστικού χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, μας γνωστοποιήσετε τις θέσεις σας για τα παραπάνω θέματα μέχρι την 20/7/2010».

Δημοσιεύθηκε την
Κατηγοριοποιημένα ως ΟΒΥΕ