Αρχική » Περιεχόμενα » Συνεντεύξεις » Robin Levien: Αποτελεί πρόκληση να δημιουργείς προτάσεις που γίνονται αποδεκτές στο ευρύ κοινό

Robin Levien: Αποτελεί πρόκληση να δημιουργείς προτάσεις που γίνονται αποδεκτές στο ευρύ κοινό

ideallevien-bahama.jpg

Τις απόψεις του, σχετικές με τις «προκλήσεις» που αντιμετωπίζει ένας σχεδιαστής αλλά και τις προβλέψεις του για τις τάσεις που θα επικρατήσουν στο σχεδιασμό των ειδών υγιεινής, μας κατέθεσε σε σύντομη συνομιλία που είχαμε μαζί του, στο περιθώριο της εκδήλωσης της Ideal Standard ο Robin Levien.
Έχετε φτάσει να είσαστε ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα στο βιομηχανικό σχεδιασμό παγκοσμίως. Τι σημαίνει αυτό για έναν σχεδιαστή και τι είδους προβλήματα αντιμετωπίζετε ακόμα και σήμερα στη δουλειά σας;
Η μεγαλύτερη πρόκληση για ένα σχεδιαστή, όσα χρόνια κι αν περάσουν, είναι να δημιουργεί προτάσεις και λύσεις που θα γίνουν αποδεκτές από το ευρύ κοινό.
ideallevien-bahama.jpgΕίναι κάτι που δουλεύεται με την εμπειρία και την τριβή στο χώρο του σχεδιασμού και βέβαια αποτελεί μια τεράστια ευθύνη, να γνωρίζει κανείς ότι αυτά που σχεδιάζει και προτείνει σήμερα, θα χρησιμοποιηθούν στην πραγματικότητα αύριο από το ευρύ κοινό. Μία ευθύνη όμως, που δίνει και τεράστια ικανοποίηση σε έναν σχεδιαστή. Βέβαια πάντα υπάρχει το άγχος, να ξυπνάς στη μέση της νύχτας και να αναρωτιέσαι αν θα έχεις άλλη μια ιδέα να προτείνεις και αν η πρότασή σου θα γίνει αποδεκτή, αλλά όταν τελικά όλα πάνε καλά, συνειδητοποιείς πως αξίζει τον κόπο.
Κάτι που δεν θα αποκαλούσα πρόβλημα αλλά περισσότερο πρόκληση, είναι το να παρακολουθείς τις τάσεις της αγοράς -όπως π.χ. συμβαίνει στις μέρες μας με την ευαισθητοποίηση γύρω από τα οικολογικά θέματα και την ανάγκη εξοικονόμησης νερού και πρώτων υλών.
Από την -έστω και μικρή- παραμονή σας στην Ελλάδα, πώς βλέπετε την εξέλιξη του βιομηχανικού σχεδιασμού από το παρελθόν στο παρόν και στο μέλλον;
Ήδη από την πρώτη στιγμή που βγήκα από το αεροπλάνο, και έχοντας πάνω από 20 χρόνια να επισκεφθώ την Ελλάδα, μου έγινε αμέσως αισθητή η αλλαγή που έχει συντελεστεί και εδώ, σε θέματα σχεδιασμού. Η Ελλάδα, όπως και η Αγγλία, ακολουθεί τις ευρωπαϊκές τάσεις.
Η γνώμη μου είναι πως οι τάσεις στο βιομηχανικό σχεδιασμό δεν παρέρχονται ποτέ ολοκληρωτικά. Αντίθετα, θα τις παρομοίαζα με ένα εκκρεμές που πηγαινοέρχεται, περνώντας από τις «σκληρές» στις «απαλές» σχεδιαστικές φόρμες. Αυτή τη στιγμή -και η πρόβλεψή μου είναι πως αυτή θα είναι και η επικρατέστερη τάση για τα επόμενα 5-10 χρόνια- οι φόρμες που επικρατούν είναι οι απαλές, με στρογγυλεμένες γωνίες και κυρίως λεπτές σχεδιαστικές γραμμές. Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό, καθώς είναι αισθητή η έγνοια των σχεδιαστών για χρήση όσο το δυνατόν μικρότερης ποσότητας πρώτων υλών, δεδομένου ότι η ανησυχία για την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων και τη φροντίδα του περιβάλλοντος γίνεται όλο και εντονότερη. Η γενικότερη τάση για τις απλές, λιτές προτάσεις φαίνεται και από την επιλογή του χρώματος στα είδη υγιεινής που κατά κανόνα πλέον είναι λευκά. Οι χρωματιστές προτάσεις των περασμένων δεκαετιών φαίνεται πως είναι πια παρελθόν.
Πώς χαρακτηρίζετε την τάση των τελευταίων χρόνων το μπάνιο, εκτός από τις βιολογικές μας ανάγκες να αποτελεί και ένα χώρο χαλάρωσης και αισθητικής απόλαυσης;
Σε αυτή την ερώτηση για μένα η απάντηση συνοψίζεται στη φράση «κεντρική θέρμανση».
Με λίγα λόγια, στην Αγγλία, όπως και στην Ελλάδα αλλά και σ’ όλες τις χώρες όπου το χειμώνα κάνει κάποιο κρύο, η εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης σε ευρεία κλίμακα στα διαμερίσματα και τις κατοικίες κατέστησε εφικτό το να μπορεί κανείς να περνά περισσότερο χρόνο στο λουτρό, ένα μέρος όπου κατά κανόνα βρίσκεται …γυμνός.
Σε συνδυασμό με τη γενικότερη εξέλιξη της «υδραυλικής τεχνολογίας» προσφέρεται πλέον η δυνατότητα στο μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού να παραμένει για περισσότερο χρόνο στο χώρο του λουτρού και να τον χρησιμοποιεί για περισσότερες μορφές προσωπικής περιποίησης, πέραν των αναγκαίων …βιολογικών. Έτσι, θα παρατηρούσα και την τάση που φαίνεται αυτή τη στιγμή, ο χώρος του λουτρού να επεκτείνεται και να ενοποιείται με το χώρο της κρεβατοκάμαρας, σαν ένας ενιαίος τόπος για το «ευ ζην», όπως αντίστοιχα έχει πλέον σχεδόν καθιερωθεί η ενοποίηση του χώρου προετοιμασίας και κατανάλωσης των γευμάτων, δηλαδή της κουζίνας με την τραπεζαρία.
Η Ideal Standard αποτελεί ένα από τα κορυφαία ονόματα παγκοσμίως στο χώρο του μπάνιου. Τώρα που γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, ποια πιστεύετε ότι θα είναι η εξέλιξή της και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το δικό σας τομέα;
Η συνεργασία μου με την Ideal Standard είναι κάτι για το οποίο είμαι πολύ υπερήφανος. Είναι μεγάλη μου χαρά που μοντέλα που σχεδίασα όπως το Bahama έγιναν τόσο αγαπητά και αποδεκτά από το ευρύ κοινό. Είναι πάντα μια ικανοποίηση να νιώθεις πως συμβάλλεις στη γενικότερη εμπορική επιτυχία μιας τόσο αξιόλογης εταιρίας, η πορεία της οποίας, και με τα νέα δεδομένη, δεν μπορεί να είναι παρά ανοδική.