Αρχική » Αφιερώματα » Λουτρό: Νέες τεχνολογίες - Ανακαίνιση » Προβλήματα που αντιμετωπίζει ο υδραυλικός σε μία ανακαίνιση

Προβλήματα που αντιμετωπίζει ο υδραυλικός σε μία ανακαίνιση

Γράφει ο Αλέξανδρος Ρούτζιος θερμοϋδραυλικός – Hydroplus

Αν προσπαθούσαμε να αναφέρουμε κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας υδραυλικός σε μια ανακαίνιση ενός υφιστάμενου λουτρού – κουζίνας σε μια οικία, θα καταλήγαμε στο ότι το βασικό πρόβλημα, είναι η σωστή κοστολόγηση: Eξ’ αρχής, θα πρέπει να εκτιμηθεί, στην σύνταξη της προσφοράς, αν π.χ. η εγκατάσταση θα γίνει με κολεκτέρ, ή με διακλαδώσεις ζεστού / κρύου. Θα πρέπει να ενημερωθεί ο πελάτης για το υλικό κατασκευής των σωληνώσεων – αποχετεύσεων, (πρεσαριστά – πολυχρωματική, χαλκός, ppr) τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε υλικού κ.λπ.
Από την πλευρά του ιδιώτη, θα πρέπει να γίνει ενημέρωση όσον αφορά τις προτιμίσεις του για τα είδη υγιεινής και τις μπαταρίες. Η εποχή μας έχει αναρίθμητα νέα προϊόντα (εντοιχισμένα καζανάκια, εντοιχισμένες μπαταρίες, σχάρες ντουζιέρας, αξεσουάρ κλπ), τα οποία, αν ο τεχνικός δεν τα γνωρίζει πριν από την έκδοση της προσφοράς, ώστε να υπολογίσει τον επιπλέον χρόνο εγκατάστασης για κάθε ένα από αυτά, ενδέχεται το αρχικό κόστος που είχε υπολογιστεί, να είναι εκτός πραγματικότητας.
Ένα βασικό πρόβλημα είναι επίσης η αδήλωτη μαύρη εργασία. Το μόνο που μπορεί να την ανταγωνιστεί, είναι η ποιοτική εργασία, που προσδίδει η συνεχής τεχνική κατάρτιση του εγκαταστάτη (σεμινάρια, παρουσιάσεις προϊόντων – υλικών) και βέβαια πάντα με υλικά πιστοποιημένα.
Επίσης, μια γραπτή προσφορά, όπου ο τεχνικός περιγράφει, επώνυμα, τις εργασίες που θα γίνουν και τα υλικά που θα χρειαστούν ώστε να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, αυτομάτως δίνει μια αίσθηση σιγουριάς στον ιδιώτη (θα ξέρει που θα βρει και σε δυο και σε πέντε χρονιά τον εγκαταστάτη) και, εάν υπάρχει, κάλυψη αστικής ευθύνης.
Εδώ να σημειώσω πως σίγουρα, με τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, σε κανέναν δεν περισσεύουν 300 περίπου ευρώ για ένα “win-win” συμβόλαιο αστικής ευθύνης, όμως αυτή η μικρή επένδυση μπορεί να μας βγάλει από μια πολύ δύσκολη θέση, όταν, ακόμα και αν έχουν τηρηθεί οι τεχνικοί κανόνες, μπορεί μια κακιά στιγμή να φέρει τον εγκαταστάτη προ μεγάλης έκπληξης. Είναι όμως και ένα βασικό όπλο στον ανταγωνισμό: Ο πελάτης που έχει στα χέρια του μια προσφορά που δηλώνει κάλυψη αστικής ευθύνης, σίγουρα θα το εκτιμήσει.
Βασικό επίσης είναι να γίνουν από τον εγκαταστάτη κάποιες ερωτήσεις όσον αφορά την τρέχουσα κατάσταση του χώρου όπου θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες, για την σωστή εκτίμηση της προσφοράς, που θα τον κάνει πιο ανταγωνιστικό και θα αποτρέψει εκπλήξεις μεταξύ των δυο συμβαλλόμενων (π.χ. το υλικό που είναι φτιαγμένο το υπάρχον πλακάκι και τυχόν κενό πίσω του: οι καινούριοι γρανίτες χρειάζονται βεντούζα και διάτρηση με ποτήρι και νερό για την αποφυγή τρυπανιού με κρούση, πράγμα που αυτομάτως, σε ένα λουτρό με μια στήλη και 5-6 αξεσουάρ, μπορεί να διπλασιάσει η ακόμα και να τριπλασιάσει τον χρόνο τοποθέτησής τους).
Επίσης, πρέπει από πριν να καθοριστεί ποιον θα επιβαρύνει το κόστος του κάδου για την απομάκρυνση των μπαζών, όπως και να διευκρινιστεί από την αρχή ποιος θα έχει την υποχρέωση της παραλαβής των ειδών υγιεινής και της μεταφοράς τους στο διαμέρισμα.
Κλείνοντας να πούμε πως ένα πράγμα είναι βέβαιο: Τα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν σε μια ανακαίνιση, είναι σχεδόν αναρίθμητα. Εάν όμως έχει γίνει σωστή εκτίμηση, εάν από την πλευρά του εγκαταστάτη υπάρχει κατάρτιση και ποιοτική δουλειά, σίγουρα όλοι θα μείνουν ευχαριστημένοι, που είναι και το ζητούμενο.