Αρχική » Περιεχόμενα » Εκπαίδευση » «Παράθυρο» για είσοδο σε ΑΕΙ 35.000 σπουδαστών ΙΕΚ

«Παράθυρο» για είσοδο σε ΑΕΙ 35.000 σπουδαστών ΙΕΚ

Εξετάζεται από το υπουργείο Παιδείας το θέμα εισαγωγής αποφοίτων των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Δρόμο από τα ΙΕΚ στα ΑΕΙ, μελετά να ανοίξει, ίσως και εντός του τρέχοντος έτους, ο υπουργός Παιδείας Ευρυπίδης Στυλιανίδης.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν στον ημερήσιο Τύπο, το βασικό σενάριο είναι να μπορούν να εισάγονται οι απόφοιτοι των ΙΕΚ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η «τελική κρίση» να γίνεται λίγο πριν από τη λήψη του πτυχίου μέσα στα ίδια τα πανεπιστήμια και τα τεχνολογικά ιδρύματα.
Το επικρατέστερο σενάριο από αυτά που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, είναι οι απόφοιτοι των ΙΕΚ να έχουν τη δυνατότητα για την είσοδό τους στα AΕΙ και ΤΕΙ να μεταφέρουν τις μονάδες που έχουν από τα μαθήματα που παρακολούθησαν στα ΙΕΚ, δηλαδή να τα αναγνωρίσουν, για να εισαχθούν σε σχολές ανάλογης ειδικότητας των πανεπιστημίων. Στη συνέχεια θα δίνουν εξετάσεις μόνο σε όσα μαθήματα δεν συμπίπτουν με όσα ήδη έχουν ολοκληρώσει στα ΙΕΚ.
Δηλαδή, για να μπουν στα ΑΕΙ – ΤΕΙ (στο πρώτο έτος της αντίστοιχης σχολής), θα αναγνωρίζονται τα όμοια μαθήματα και θα εξετάζονται σε όσα δεν έχουν διδαχθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μελετάται, οι εισακτέοι από τα ΙΕΚ, να αποτελέσουν ανεξάρτητη κατηγορία, η οποία δεν θα επηρεάζει το ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η σχεδιαζόμενη αυτή αλλαγή, που αναμένεται να φέρει τα πάνω – κάτω στη βαθμίδα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, αλλά και αυτή της τριτοβάθμιας, ακολουθεί μια γενικότερη ευρωπαϊκή τάση που υπάρχει για την ελεύθερη πρόσβαση όλων των νέων στις ανώτατες σπουδές. Όμως, το εάν και πόσοι από αυτούς θα αποφοιτούν, είναι ένα πρόβλημα που θα πρέπει να λύσουν τα ίδια τα πανεπιστημία.
Έτσι λοιπόν ετοιμάζεται στη χώρα μας να δοθεί η δυνατότητα συνέχισης των σπουδών στους περίπου 20.000 σπουδαστές των συνολικά 116 δημόσιων ΙΕΚ, καθώς και στους 15.000 των 50 ιδιωτικών, αφού τελειώσουν τις σπουδές τους σ’ αυτά και αφού δώσουν εξετάσεις για σχολές με παρεμφερή επιστημονικά αντικείμενα με αυτά που σπούδασαν. Επισημαίνεται ότι μετά την καθιέρωση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ – ΤΕΙ της βαθμολογικής βάσης του «10» χιλιάδες τελειοφοίτων λυκείων ακολούθησαν το δρόμο του ΙΕΚ, με αποτέλεσμα οι εγγραφές σ’ αυτά από το 2006 να εκτιναχθούν στα ύψη.
Σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), η επιλογή της επαγγελματικής κατάρτισης μετά το λύκειο αποτελεί συνειδητή επιλογή για το 70 – 75% των σπουδαστών των δημοσίων ΙΕΚ. Το 2006 στα δημόσια ΙΕΚ φοιτούσαν 19.867 σπουδαστές ενώ στην τρέχουσα σπουδαστική περίοδο ξεπέρασαν τους 21.000.
Οι σπουδαστές εκδηλώνουν ενδιαφέρον κυρίως για τις ειδικότητες εκείνες που εξασφαλίζουν γρήγορη απασχόληση, όπως είναι οι μηχανικοί, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, τεχνικοί φυσικού αερίου κ.ά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνέντευξή τους σε ραδιοσταθμό, στα μέσα Δεκεμβρίου, ο υπουργός Παιδείας, ερωτηθείς για το θέμα της εισαγωγής των αποφοίτων ΙΕΚ στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, επιβεβαίωσε ότι «είναι κάτι το οποίο εξετάζεται». Ωστόσο ο υπουργός έσπευσε να συνδέσει αυτή την προοπτική με «σκληρότερες» σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Υπάρχει σε ευρωπαϊκό επίπεδο μια πολιτική που λέει ότι θα πρέπει στην εκπαίδευση να υπάρχει πρόσβαση. Τα συστήματα που έχουν υιοθετήσει αυτή την αρχή στην Ευρώπη, αφήνουν όλους τους νέους να μπουν, αλλά δεν τους αφήνουν όλους να βγουν από το πανεπιστήμιο. Και θα πρέπει κάπου, σε κάποιες βαθμίδες να υπάρχει  ένα φίλτρο, μια αξιολόγηση. Αν βγάλουμε ανέτοιμους γιατρούς, όλοι θα το πληρώσουμε κάποια στιγμή και τότε θα βρίζουμε το γιατρό για ανικανότητα ή χασοδίκες δικηγόρους ή επικίνδυνους μηχανικούς. Θα πρέπει λοιπόν κάπου να υπάρχει φίλτρο. Το ζήτημα είναι το κάθε σύστημα σε ποιο επίπεδο αποφασίζει να βάλει το ποιοτικό του φίλτρο».

Δημοσιεύθηκε την
Κατηγοριοποιημένα ως Εκπαίδευση