Αρχική » Περιεχόμενα » Μάρκετινγκ και μΜΕ » «Ο Δρόμος», το ταξίδι της επιβίωσης

«Ο Δρόμος», το ταξίδι της επιβίωσης

Πρόσφατα, και για πολλοστή φορά είδα την ταινία «Ο Δρόμος» (The Road). Εάν δεν την έχετε δει σας συνιστώ να την δείτε, σας προειδοποιώ όμως είναι καταθλιπτική και θα σας ξυπνήσει μέσα σας μια ανησυχία για το μέλλον του ανθρώπινου γένους. Η ταινία κυκλοφόρησε το 2009 και πρωταγωνιστούν ο Βίγκο Μόρτενσεν, που παίζει τον πατέρα και ο Κόντι Σμιτ-Μακφί, που παίζει το μικρό αγόρι και γιό του Βίγκο. Παίζουν και άλλοι αξιόλογοι ηθοποιοί και πραγματικά αξίζει να την δείτε.
Δυο ταινίες με έχουν στιγματίσει στην ενήλικη ζωή μου, αυτή και «Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» (Saving Private Ryan). Και οι δυο ταινίες μας δείχνουν ξεκάθαρα που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος προκειμένου να επιβιώσει. Στην ταινία «Ο Δρόμος», το αφήγημα είναι ότι έχει καταστραφεί ο κόσμος, δεν είναι ξεκάθαρο εάν είναι από πυρηνικό πόλεμο ή κάποια περιβαντολογική αλλαγή. Λίγοι άνθρωποι έχουν απομείνει και αυτοί έχουν καταφύγει σε απάνθρωπες συνθήκες επιβίωσης. Μας δείχνει η ταινία μια εκδοχή της ανθρώπινης φύσης. Τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος προκειμένου να επιβιώσει. Και όλα λαβαίνουν μέρος την επόμενη μέρα. Για την επόμενη μέρα θέλω να αναφερθώ σε αυτό το άρθρο.


Είναι λίγος καιρός τώρα που γράφω άρθρα για το περιοδικό Υδραυλικός και νιώθω μεγάλη ευθύνη στο να προσφέρω ιδέες και προτάσεις για την προώθηση των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και ελεύθερων επαγγελματιών. Δεν είναι μόνο δουλειά μου αυτή είναι και ο τρόπος που βλέπω την επιβίωση των επιχειρήσεων. Πολλά απ’ τα μηνύματα της ταινίας που προανέφερα ταιριάζουν στην εποχή αυτή που διανύουμε με τον κορονοϊο. «Ο Δρόμος» είναι κάτι σαν την πορεία που θα ακολουθήσουμε μετά, «την επόμενη» μέρα. Τότε θα κληθούμε να πάρουμε το δρόμο της επιβίωσης. Να βρει ο καθένας τρόπο να επιζήσει. Ίσως ακούγομαι λίγο γραφικός ή ενδεχομένως απαισιόδοξος. Όλα επιτρέπονται όταν είσαι ευάλωτος…
Ενδεχομένως να είσαι απ’ τους προνοητικούς που είχαν την αυτοπειθαρχία και καταχώνιασαν μερικά λεφτά για τις δύσκολες μέρες, συγχαρητήρια, είσαι το 1%, για το υπόλοιπο 99% «έχει ο Θεός». Όταν έχεις επιχείρηση, και γενικά στη ζωή μας, «Ο Θεός» δεν έχει καμία δουλειά, και προτού με παρεξηγήσετε και με πείτε άθεο, να σας πω ότι ο Θεός είναι για να μας δίνει κουράγιο να προχωράμε και όχι για να μας ταΐζει. Όταν δεν προνοείς και δεν προγραμματίζεις για το μέλλον της επιχείρησής σου και αφήνεσαι στο Θεό ή στην θεά τύχη τότε θα χαθείς. Πολλοί με ξέρουν σαν επαγγελματία του μάρκετινγκ (περισσότεροι δεν ξέρουν ή δεν έχουν καταλάβει τι κάνω αλλά δεν πειράζει…).
Πολλοί λοιπόν νομίζουν ότι το μάρκετινγκ είναι διαφήμιση. Δεν έχουν καταλάβει ότι το μάρκετινγκ είναι επιβίωση. Το μάρκετινγκ είναι η διαδικασία που πρέπει να υπάρχει για να έχουμε εισόδημα/πωλήσεις. Πώς εξηγώ εγώ το μάρκετινγκ;
Με λίγα λόγια και δίχως τεχνικές ορολογίες, αποτελείται από 3 βασικές αρχές: 1) Αναγνώριση 2) Κατήχηση 3) Μετατροπή Βγάλε απ’ το μυαλό σου ότι γνωρίζεις για το μάρκετινγκ. Όλα τα γυαλιστερά και όμορφα εργαλεία έχουν φτιαχτεί να είναι οχήματα, να μεταφέρουν το μήνυμά σου. Εάν δεν συλλάβεις, δεν κατανοήσεις τις 3 βασικές αυτές αρχές, που προανέφερα, που είναι και στάδια μεταβατικά, δεν θα καταφέρεις να χρησιμοποιήσεις και τα εργαλεία αποτελεσματικά, και γι’ αυτό πολλοί επαγγελματίες μην γνωρίζοντας αυτές τις αρχές αφήνουν άλλους να φτιάξουν το μήνυμά τους και αυτό είναι καταστροφικό ή στην καλύτερη περίπτωση, αναποτελεσματικό.
Για να καταλάβεις τι εννοώ θα σου δώσω ένα παράδειγμα: Εγώ γράφω άρθρα, κάνω σεμινάρια και δίνω πάντα πληροφορίες, τις περισσότερες φορές δωρεάν. Είμαι δότης. Γιατί το κάνω; Μερικοί θα έλεγαν ότι το κάνω από καθαρό συμφέρον, ότι ελπίζω ότι κάποιος θα διαβάσει ένα άρθρο μου ή θα παρευρεθεί σ’ ένα απ’ τα σεμινάριά μου και θα πειστεί ότι είμαι κατάλληλος να του προωθήσω την εταιρεία του. Αυτό δεν είναι εξολοκλήρου λάθος. Ή βασική όμως στρατηγική είναι να αναγνωριστώ σαν ειδικός. Όλα αυτά τα χρόνια που μελετάω και εργάζομαι σαν επαγγελματίας του μάρκετινγκ έχω αποκομίσει εμπειρίες και γνώσεις που με καθιστούν χρήσιμο σε επιχειρήσεις κάθε είδους, αλλά τι καλό μου κάνουν οι γνώσεις μου εάν δεν με γνωρίζει κανείς; Χρειάζομαι λοιπόν να βρω «οχήματα» να μεταφέρω το μήνυμά μου. Ένα απ’ αυτά τα οχήματα είναι και αυτό το έντυπο που κρατάς στα χέρια σου και διαβάζεις. Το μήνυμα δεν είναι κάποια λέξη ή σλόγκαν που πολλοί νομίζουν. Το μήνυμα είναι όλο αυτό που βγαίνει από τις ιδέες και αντιλήψεις σου. Είναι αυτό που σε κάνει αυτό που είσαι, για μερικούς μπορεί να είσαι ο πιο έξυπνος άνθρωπος του πλανήτη και για μερικούς άλλους ο πιο ηλίθιος. Σημασία δεν έχει τι πιστεύουν οι άλλοι για σένα, σημασία έχει τι πιστεύεις εσύ για τον εαυτό σου.
Εάν αναρωτιέσαι που κολλάνε όλα αυτά που σου λέω με το μάρκετινγκ, σκέψου ένα πράγμα που θα σου πω, οι άνθρωποι αγοράζουν από ανθρώπους που συμπαθούν και μπορούν μέσα απ’ αυτόν να δουν τον εαυτό τους. Είσαι υδραυλικός ή έχεις σχέση με το επάγγελμα και ως εκ τούτου είσαι συνδρομητής ή απλά αναγνώστης του περιοδικού αυτού. Δεν έχει σημασία τι επάγγελμα κάνεις, αυτές οι αρχές ισχύουν για όλους. Ξέχασα να αναφέρω ένα μεγάλο στοιχείο που πρέπει να υπάρχει για να γίνει σωστή «κατήχηση», κι αυτό είναι οι αξίες σου. Οι αξίες σου δεν πρέπει να είναι επαναστατικές σε σημείο που τρομάζουν τους άλλους, γιατί μην ξεχνάμε οι περισσότεροι άνθρωποι είναι φιλειρηνικοί, απλοί άνθρωποι που κοιτάνε τη ζωή τους και την οικογένειά τους. Οι αξίες σου πρέπει να είναι λίγο επαναστατικές σε βαθμό που ξυπνάνε συναισθήματα και δεν αγριεύουν. Αυτό που έχει σημασία είναι να δείξεις ότι δεν είσαι διαφορετικός. Η «κατήχηση» γίνεται όταν παίρνεις τον άλλον απ’ το χέρι και τον κατευθύνεις στο μονοπάτι που έχεις εσύ ο ίδιος περπατήσει.
Για να τα βάλουμε όλα αυτά που έχω γράψει έως τώρα σε μια σωστή βάση. Δεν έχει σημασία εάν είσαι ένας «απλός» υδραυλικός που σηκώνετε κάθε πρωί και πάει για δουλειά και φτιάχνει δίκτυα ύδρευσης, αλλάζει βρύσες και σιφώνια αλλά τι σε κάνει και σηκώνεσαι κάθε πρωί. Κοίτα να δεις, αυτό που θα μείνει στο μυαλό του πελάτη σου, όταν έχεις τελειώσει τη δουλειά και έχεις αποχωρήσει, δεν είναι η δουλειά σου, αυτή έχει θαφτεί μέσα στα τούβλα και πίσω απ’ τα είδη υγιεινής, αυτό που θα μείνει είναι πως τους έκανες να νιώσουν με την παρουσία σου. Αναρωτιέσαι εάν μπορείς να έχεις επίδραση πάνω σε άλλους ανθρώπους; Πιστεύεις ότι δεν είσαι απ’ αυτούς που μπορούν να κατευθύνουν άλλους ανθρώπους; Να επηρεάσουν και να συμβουλέψουν; Όλοι το έχουμε, είναι θέμα αυτοπεποίθησης. Κοίτα τον Τράμπ, για τον περισσότερο κόσμο είναι ένας τσαρλατάνος, αλλά αυτός όμως δεν πτοείται, και έχει και πολύ κόσμο που τον ακολουθεί και τον εμπιστεύεται. Όσο πιο συχνά βγάζεις το μήνυμά σου προς τα έξω τόσο πιο πολύ σε αναγνωρίζει ο κόσμος και πιο εύκολα θα σε θυμάται. Πρέπει να είσαι όμως συνεπής σε αυτό και να το κάνεις με μεθοδικότητα, να έχεις σύστημα. Κ’ εδώ είναι που χρειαζόμαστε τα εργαλεία. Ένας καλός επιχειρηματίας είναι αυτός που μπορεί να πάρει μια ιδέα και να την μετατρέψει σε κέρδος. Είναι αυτός που μπορεί να δημιουργεί υπεραξία από τον αέρα, δεν εννοώ βέβαια να κοροϊδεύει τον κόσμο, αν κι αυτό εξαρτάται και πάλι πως το βλέπει ο καθένας.
Αυτό που εννοώ είναι να πάρεις αυτές τις ιδέες που σου παρέχω και να τις μετατρέψεις σε κέρδος για την επιχείρησή σου, γιατί απλά ζούμε στην εποχή των ιδεών και της πληροφορίας. Οι ιδέες είναι το άυλο, το άπιαστο, η ιστοσελίδα της επιχείρησή σου, το Facebook και όλα τα εργαλεία είναι άυλα, ναι είναι προγράμματα που χρησιμοποιούμε για μάρκετινγκ αλλά εάν το καλοσκεφτείς είναι προγράμματα ψηφιακά, γραμμένα με μια ειδική γλώσσα που διαβάζουν τα κομπιούτερ και μετατρέπουν την γλώσσα αυτή, τον κώδικα, σε εικόνες, το άυλο γίνεται απτό, και για να είναι μετρήσιμο πρέπει να αποφέρει κέρδος.
Όλα αυτά που προανέφερα είναι άυλα και άχρηστα εάν δεν μπορέσεις να τα μετατρέψεις σε απτά και χρήσιμα για σένα, για την οικονομία της επιχείρησή σου. «Ο Δρόμος» μετά πως φαντάζει για σένα; Τι θα κάνεις διαφορετικά μετά από αυτό που έκανες πριν; Τι θα αλλάξεις στον χαρακτήρα σου, στον τρόπο που επικοινωνείς και πως θα διαμορφώσεις το μήνυμά σου προχωρώντας εμπρός; Προτού φτιάξεις μια ιστοσελίδα, ένα φυλλάδιο ή ανεβάσεις μια φωτογραφία στο Facebook ή στο Instagram, σκέψου ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις, έχει αξία για αυτόν που θα το λάβει; Θα αφήσει εντύπωση; Θα σε θυμούνται μετά;

Επισκευθείτε την  ιστοσελίδα του συνεργάτη μας, κ. Χρήστου Βιολέτη:
www.magneticmarketinggreece.gr