Η μαθητεία της ΕΠΑΣ Μαθητείας Λάρισας στην εποχή του κορωνοϊού!

Από την Ευαγγελία Αντωνίου
MSC Φυσικός  – Διευθύντρια ΕΠΑΣ Μαθητείας ΟΑΕΔ Λάρισας

Είναι η χρονιά μιας πανδημίας που συγκλονίζει τον κόσμο ολόκληρο, με χιλιάδες νεκρούς και κρούσματα και με απρόβλεπτες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία, τους εργαζόμενους, τις ζωές μας. Ζούμε όλοι μας πρωτόγνωρες καταστάσεις. Η ζωή μας άλλαξε βίαια ενώ πρωτοφανείς περιορισμοί ισχύουν σε όλο τον κόσμο για την αναχαίτιση του ιού και την διαχείρισης των κρουσμάτων από τα συστήματα υγείας.
Θύμα του κορωνοϊού και της επιβεβλημένης καραντίνας είναι και οι σπουδαστές των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, που πλείτονται ιδιαίτερα, αφου μένουν μακρια από την ταξη και τον εργοδότη που είναι ο φυσικός χώρος μεσα στον οποίο κοινωνικοποιούνται, μαθαίνουν αλλα και ασκούνται πρακτικά / κάνουν τη μαθητεία τους.
Η τηλεκπαίδευση στην εποχή του κορωνοϊου – Μία νέα εποχή
Λόγω της καραντίνας, το Υπουργείο Εργασίας & κοινωνικών υποθέσεων, με σκοπό να διατηρηθεί η επικοινωνία των μαθητών και σπουδαστών με τους εκπαιδευτικούς, αλλά και η επαφή τους με την διδακτέα ύλη κατά την περίοδο των έκτακτων μέτρων, εξασφάλισε πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, στηριζόμενη στην ενεργή συμμετοχή και συνεργασία όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε με δελτίο τύπου από το γραφείο του διοικητή, στο διάστημα από τις 22 Απριλίου μέχρι και τις 11 Μαΐου 2020, πραγματοποιήθηκαν 10.209 εξ’ αποστάσεως μαθήματα στις εκπαιδευτικές δομές του Οργανισμού. Ειδικότερα, στις 49 ΕΠΑΣ υλοποιήθηκαν 6.237 εξ αποστάσεως μαθήματα, στα 29 ΙΕΚ 3.165 και στις 2 Σχολές ΑμεΑ 807, τα οποία αντιστοιχούν σε 27.586 διδακτικές ώρες, με τη συμμετοχή 7.271 μαθητών και σπουδαστών και 1.342 εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, καλύφθηκε μέσω τηλεκπαίδευσης το 78% των προβλεπόμενων διδακτικών ωρών (θεωρητικών και μερικώς εργαστηριακών) σε ΕΠΑΣ και ΙΕΚ.
Το πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης g-suite που χρησιμοποιήθηκε για σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, είναι σύγχρονο, εύχρηστο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και πέραν της περιόδου αναστολής της εκπαιδευτικής διαδικασίας – και κυρίως οι υπηρεσίες του classroom, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μπορεί να αναρτώνται εκεί μαθήματα ιδιαίτερης βαρύτητας, video, power point, και διαδραστικές διδασκαλίες, που μπορεί να βοηθούν τους μαθητές του ΟΑΕΔ, που δεν έχουν πολύ χρόνο μέσα στο δύσκολο προγραμμά τους απο το σχολείο στον εργοδότη και αντίστροφα.


Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ του ΟΑΕΔ Λάρισας που προσπαθησαν και προσπαθούν να διατηρήσουν επαφή με τους μαθητές τους, τους στηρίζουν ψυχολογικά και τους θυμίζουν τη ζωή πριν την καραντίνα. Εφευρίσκουν δε τρόπους να διευκολύνουν την επικοινωνία μαζί τους με τηλέφωνα, mail, το site του σχολείου και άλλα. Βέβαια, όλα αυτά δεν απευθύνονται σε όλη τη μαθητική κοινότητα, αφού για την υποστήριξή τους απαιτείται εξοπλισμός και συνδέσεις που δεν διαθέτουν όλες οι οικογένειες. Έτσι βασίζονται στα μέσα που θα πρέπει να διαθέσουν οι γονείς από τη μια μεριά ή οι ίδιοι οι ενήλικες μαθητές μας και οι εκπαιδευτικοί από την άλλη.
Η συνέχιση της πληρωμής των αποζημιώσεων στους μαθητές της ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ
Ο ΟΑΕΔ στην περίοδο της αναστολής της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της πρακτικής άσκησης/μαθητείας των μαθητών, με πράξη νομοθετικου περιεχομένου, καλύπτει εξ ολοκλήρου το ποσό της αμοιβής της πρακτικής άσκησης των μαθητών των ΕΠΑΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, για όλο το χρονικό διάστημα ισχύος των εκτακτων μέτρων συμπεριλαμβανομένου του ποσού που οφείλει να καταβάλλει ο εργοδότης αλλά και των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών.
Η συνέχιση της πληρωμής της ωριαίας αντιμισθιας των ωρομισθίων εκπαιδευτικών
Επίσης, συνέχισε την πληρωμή της ωριαίας αντιμισθίας των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, για τον αριθμό των ωρών που ορίζει η σύμβαση και για το χρονικό διάστημα απαγόρευσης της λειτουργίας των σχολείων. Με αυτό τον τρόπο στέκεται στο πλευρό μαθητών και καθηγητών και τους στηρίζει στην προσπάθειά τους, που όπως αναφέρθηκε, ήταν αξιέπαινη.
Τα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης
Στη σύγχρονη μορφή της, η τηλεκπαίδευση παρέχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευομένων, καθώς μπορούν να ανταλλάξουν απόψεις, να υποβάλουν ερωτήσεις, να επιλύσουν απορίες, να λύσουν ασκήσεις και, γενικά, να επικοινωνήσουν σε πραγματικό χρόνο. Η αίσθηση της αμεσότητας που προσφέρει η κατά πρόσωπο επαφή προσωμοιάζει εικονικά την παραδοσιακή μορφή διδασκαλίας, που είναι αναντικατάστατη. Τα πολυμέσα που χρησιμοποιούνται στην τηλεκπαίδευση καθιστούν το μαθησιακό υλικό πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον, μετατρέποντας έτσι τη μάθηση σε μία ευχάριστη διαδικασία. Οι μαθητές κατανοούν και αφομοιώνουν εύκολα την παρεχόμενη γνώση, δείχνοντας μάλιστα μεγαλύτερη προθυμία.
Βέβαια, πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουμε κινδύνους που μπορεί να κρίβονται πίσω απο τη νέα και διαφορετική απο την παραδοσιακή αυτή μορφή της εκπαίδευσης αλλά που είναι συγχρόνως προκλητική και ενδιαφέρουσα και κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος, δημιουργώντας νέα δεδομένα.