Αρχική » Συνεταιριστικά Νέα Υδραυλικών » ΠΟΣΕΥΔ » «Με τις καλύτερες προϋποθέσεις η προβολή των Υδρώ – συνεταιρισμών»

«Με τις καλύτερες προϋποθέσεις η προβολή των Υδρώ – συνεταιρισμών»

athanasopoylos poseyd.jpg

Συνέντευξη με τα μέλη της επιτροπής διαφήμισης της ΠΟΣΕΥΔ
Τα μέλη της Επιτροπής Διαφήμισης του Δ.Σ. της ΠΟΣΕΥΔ (Κώστας Αθανασόπουλος, γενικός γραμματέας,
Στυλιανός Τουφεκλής, αντιπρόεδρος, Νίκος Γιάγκου, ταμίας και Κώστας Μαντζιώρος, μέλος) απάντησαν
στις ερωτήσεις μας για την επίτευξη των επικοινωνιακών στόχων που είχαν τεθεί για το 2008, τους λόγους διεξαγωγής της πανελλαδικής έρευνας της Ομοσπονδίας, τον ανταγωνισμό και τις σχεδιαζόμενες,
για το 2009, ενέργειες. Συγκεκριμένα:

athanasopoylos poseyd.jpgΚύριε Αθανασόπουλε, βρισκόμαστε προς το τέλος του 2008, μπορείτε να μας συνοψίσετε τα επικοινωνιακά δρώμενα, πού στόχευαν και αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι σας μέχρι σήμερα;
Όπως γνωρίζετε, τα ΥΔΡΩ διανύουν το 6ο έτος της επικοινωνίας τους στο ευρύ κοινό και όχι μόνο.
Η διοίκηση της ΠΟΣΕΥΔ,  όρισε την Επιτροπή Διαφήμισης με αντικείμενο να φέρνει σε πέρας συγκεκριμένους στόχους την κάθε φορά. Αν λοιπόν πάμε 6 χρόνια πίσω, θα σας θυμίσω ότι ο βασικότερος επικοινωνιακός στόχος ήταν να πειστεί η αγορά μας με ό,τι αυτή η έννοια εμπεριέχει (συνεταιρισμοί, μέλη, προμηθευτές, πελάτες, καταναλωτές), ότι υπάρχει δίπλα τους το μεγαλύτερο δίκτυο συνεταιρισμών υδραυλικών, με 54 καταστήματα και με ενιαίο όνομα ΥΔΡΩ.
Πολλοί πίστεψαν στο εγχείρημα, άλλοι εξέφρασαν αμφιβολία ως προς το στόχο. Από τότε μέχρι σήμερα έγιναν πολλά  προς τη σωστή κατεύθυνση.
Στο δεύτερο εξάμηνο του 2008 δημιουργήσαμε ένα νέο τηλεοπτικό σποτ στα 18” με ιδιαίτερη στόχευση στην ύδρευση και τη θέρμανση, στοχεύοντας σε καταναλωτές που την περίοδο αυτή είναι πιο ευαισθητοποιημένοι στη θέρμανση. Η είδηση που τους δώσαμε είναι ότι στα ΥΔΡΩ θα βρουν πέρα από τα είδη υγιεινής, και προϊόντα ύδρευσης και θέρμανσης.
Από τον Απρίλιο του 2008 ολοκληρώθηκε και είναι στο internet η ιστοσελίδα μας ydro-poseyd.gr. στα ελληνικά και τα αγγλικά και αποτελεί επικοινωνιακή κατάκτηση για τα ΥΔΡΩ που δίνει τη δυνατότητα σε όλη την αγορά να έχει αμφίδρομη επικοινωνία μαζί μας. Να βρει όλους τους συνεταιρισμούς, τα προϊόντα και την τεχνική υποστήριξη που προσφέρουμε.
Αυτό το site  το καταχωρήσαμε και το κοινοποιούμε στα περιοδικά των μηχανικών, των εργολάβων οικοδομών και των υδραυλικών.
Το site ΥΔΡΩ στην ουσία αποτελεί την πύλη στους κατά τόπους συνεταιρισμούς οι οποίοι, κατά την άποψή μου, πρέπει να το αξιοποιήσουν γενικότερα.
Συνεχίσαμε την καμπάνια στα περιοδικά που αφορούν το σπίτι (Ιδανικό Σπίτι, Ιδέες και Λύσεις), περιοδικά που αφορούν ιδιαίτερα τις ανακαινίσεις, απευθύνονται ιδιαίτερα στο ευρύ κοινό, αλλά και σε επαγγελματίες όπως αρχιτέκτονες, διακοσμητές κ.λπ.
Επίσης για το 2009 είναι σχεδόν έτοιμη για παράδοση η Ατζέντα ΥΔΡΩ -ΠΟΣΕΥΔ- ΟΒΥΕ. Θα κυκλοφορήσουν 11.000 τεμάχια σε σύνολο.
Η εκτίμησή μας είναι ότι η επικοινωνία μας έχει αποτέλεσμα. Το χτίσιμο δυνατής αναγνωρίσιμης μάρκας ΥΔΡΩ είναι σε πάρα πολύ καλό δρόμο.
‘Άλλωστε τα ευρήματα της έρευνας που κάναμε τον Ιούνιο του 2008 μας δείχνει ότι τα ΥΔΡΩ βρίσκονται στην κορυφή της αναγνωρισιμότητας στην κατηγορία τους, τόσο σε τοπικό επίπεδο, όπου μετρήθηκε, αλλά και πανελλαδικά.
toyfeklis poseyd.jpgΚύριε Τουφεκλή, απ’ όσο γνωρίζω, για πρώτη φορά η ΠΟΣΕΥΔ διεξάγει έρευνα για την ίδια αλλά και για τον ανταγωνισμό. Τι ήταν αυτό που επέβαλε την ανάγκη διεξαγωγής της και ποια τα βασικά ευρήματα και συμπεράσματά της;
Ναι είναι η πρώτη φορά που η ΠΟΣΕΥΔ διεξάγει τέτοιου είδους έρευνα.
Η θέση μας στην αγορά ως οικονομική οντότητα, δεν μας επιτρέπει να χειριζόμαστε την επικοινωνία και το όνομά μας με στοιχεία εμπειρικά ή υποκειμενικές εκτιμήσεις. Αυτές είναι καλές, αλλά δεν φτάνουν από μόνες τους σε ένα δυνατό ανταγωνιστικό περιβάλλον που ζούμε σήμερα.
Θέλαμε να μάθουμε αν ο κόσμος μας ξέρει, πού είμαστε, ποιοι είμαστε, τι πιστεύει ο κόσμος για τα ΥΔΡΩ και τους συνεταιρισμούς υδραυλικών, αν έχουν καλή ή κακή εικόνα, αν επισκέπτονται  τα καταστήματά μας ή όχι. Επίσης να μάθουμε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας κατά πόλη, αλλά και ανά κατηγορία προϊόντων.
Όλες αυτές λοιπόν οι ανησυχίες έπρεπε να αποσαφηνιστούν.
Από την άποψη αυτή, τα  όποια ευρήματα θα προέκυπταν θα ήταν ένα καλό εργαλείο για όποιες αποφάσεις θα παίρναμε στο μέλλον, αλλά παράλληλα θα δίναμε και ένα καλό εργαλείο στα μέλη μας και τους συνεταιρισμούς μας.
Έτσι λοιπόν, με απόφαση της διοίκησης τις ΠΟΣΕΥΔ, ανατέθηκε στους συνεργάτες μας, και σε μεγάλη αξιόπιστη εταιρεία ερευνών μέλους του ΣΕΔΕΑ και της ESOMAR, να διεξάγει την έρευνα κατά τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να εξαχθούν ευρήματα και συμπεράσματα για τους κατά τόπους συνεταιρισμούς αλλά και εικόνα για το σύνολο της περιφέρειας, πλην Αθηνών.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2008.
Η μέθοδος δείγματος ήταν 1.804 άτομα. Τα χαρακτηριστικά του δείγματος ήταν άνδρες και γυναίκες 18 ετών και άνω.
Η περιοχή διεξαγωγής ήταν τα: Ιωάννινα, Ηράκλειο, Ξάνθη, Χανιά, Κατερίνη, Καλαμάτα, Κόρινθος, Λάρισα και η Θεσσαλονίκη. Τα ευρήματα και τα συμπεράσματα είναι πάρα πολύ σημαντικά και σήμερα που μιλάμε βρίσκονται ήδη στα χέρια των συνεταιρισμών.

poseyd xanthi.jpg

Από την επίσκεψη της αντιπροσωπείας της ΠΟΣΕΥΔ στην Ξάνθη

Θα ήθελα όμως να επισημάνω τα σημαντικότερα.
Στο ερώτημα: Θυμάστε να μου αναφέρετε κάποια καταστήματα που πωλούν υδραυλικά, είδη θέρμανσης, είδη υγιεινής και πλακίδια; (αυθόρμητη απάντηση πολλαπλής επιλογής): αυθόρμητη αναφορά στα ΥΔΡΩ: 44,3%. Με βάση το φύλο και την ηλικία: Άνδρες 49,7%, γυναίκες 39,3%. Είναι σημαντικό όμως να δούμε την ηλικιακή σύνθεση, όπου στις δυναμικές ηλικίες 18-34 ετών και 35-44 ετών, το ποσοστό μας ξεπερνά το 40% (βλέπε πίνακα).
Συνεχίζοντας τη διερεύνηση με υποβοηθούμενη ερώτηση:
– Θα σας αναφέρω τώρα κάποια καταστήματα και θα ήθελα να μου πείτε ποια από αυτά γνωρίζετε: Αυθόρμητη αναφορά ΥΔΡΩ 44,3%. Αναφορά με υποβοήθηση στα ΥΔΡΩ 40,2%. Σύνολο αναφοράς στα ΥΔΡΩ 84,5%, δεν αναφέρθηκε 15,2%. (Βλέπε πίνακα)
Τα παραπάνω ευρήματα αφορούν το σύνολο των ερωτηθέντων και ποικίλουν με μικρές αποκλίσεις από περιοχή σε περιοχή.
Όπως βλέπετε, στο κύριο ζητούμενο, την αναγνωρισιμότητα των ΥΔΡΩ και των συνεταιρισμών, τα ευρήματα είναι πέραν του δέοντος θετικά.
Φαίνεται, ότι οι επικοινωνιακοί στόχοι που θέσαμε είχαν αποτελέσματα θετικά.
Επιτρέψτε μου να σας δώσω για το περιοδικό σας τους  βασικούς πίνακες των ευρημάτων σε επιμέρους ερωτήματα, εκτιμώντας, ότι οι συνάδελφοι μου υδραυλικοί και όχι μόνο που διαβάζουν το περιοδικό σας, να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα και να τα αξιοποιήσουν στη δουλειά τους.
Το βασικό  συμπέρασμα κατά την άποψη μου, είναι ότι τα συνεταιριστικά καταστήματα ΥΔΡΩ σήμερα, ταυτοποίησαν την εικόνα τους, ως η πιο αναγνωρίσιμη μάρκα – κατάστημα θερμοϋδραυλικών ειδών, ειδών υγιεινής και πλακιδίων και παράλληλα είναι και πρώτα σε πωλήσεις. Υπό αυτήν την έννοια οφείλουμε να συνεχίσουμε με μεγαλύτερη ένταση, διευρύνοντας και το κοινό μας και τα μερίδια μας στην αγορά.
yiagosposeyd.jpgΚύριε Γιάγκου, οι προαναφερθέντες συνάδελφοί σας στην επιτροπή επικοινωνίας μας έδωσαν την εικόνα όσον αφορά το τι έγινε μέχρι σήμερα. Ποιες επικοινωνιακές ενέργειες έχετε προγραμματίσει για το 2009;
Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η καμπάνια του δεύτερου εξαμήνου του 2008.
Έχουμε στα χέρια μας τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως επίσης και κάποιους προβληματισμούς για το πώς και πού πρέπει να στραφεί η επικοινωνία μας το 2009.
Έχουμε αναθέσει στη διαφημιστική εταιρία που συνεργαζόμαστε να καταθέσει τις προτάσεις της και το βέβαιο είναι ότι σύντομα θα έχετε πιο συγκεκριμένα νέα.
Το βέβαιο είναι θα συνεχίσουμε  την επικοινωνία μας με την ίδια ένταση στα κοινά που απευθυνόμαστε.
Για παράδειγμα: Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, οι μελετητές, οι μηχανικοί, οι κατασκευαστές όπως επίσης και οι συνάδελφοί μας υδραυλικοί, όλοι πρέπει να μας μάθουν και να μας εμπιστευτούν. Θα συνεχίσουμε την επικοινωνία μας μέσα από τα ειδικά περιοδικά αλλά και από το site ydro-poseyd.gr. Θέλουμε να ξέρουν ότι έχουν τα ΥΔΡΩ, το  μεγαλύτερο δίκτυο με τα πιο αξιόπιστα προϊόντα σε κάθε πόλη, που κατασκευάζουν ή προγραμματίζουν έργο.
Θα ενισχύσουμε την καμπάνια μας στην τηλεόραση σκοπεύοντας σε ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση στο ευρύ κοινό, ισχυροποιώντας ακόμη περισσότερο τη μάρκα μας αλλά ενισχύοντας παράλληλα και τις μάρκες των προϊόντων των προμηθευτών μας.
Έχουμε σχεδιάσει ειδικές προωθητικές εκδόσεις για την τοπική ενίσχυση των καταστημάτων και των συνεταιρισμών.
Ήδη πρέπει να παραδίδεται η  κοινή Ατζέντα των ΥΔΡΩ, της ΠΟΣΕΥΔ και της ΟΒΥΕ για το 2009
Αυτή την στιγμή δεν θα ήθελα να πω περισσότερα, αντιλαμβάνεστε ότι στην εποχή που ζούμε, η επικοινωνία είναι ένα βασικό εργαλείο πλέον στην δουλειά μας και στην περίπτωση τη δική μας πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τι, πώς, πού, πότε και γιατί θα κάνουμε το α ή το β επικοινωνιακό γεγονός. Να είστε σίγουρος ότι εμπιστευόμαστε το περιοδικό σας και εκτιμούμε τη συμβολή του στη ανάπτυξη των στόχων μας και στο άμεσο μέλλον θα έχετε περισσότερα νέα.
mantzioros poseyd.jpgΚύριε Μαντζιώρε, από την έρευνα επιβεβαιώνεται ότι τα ΥΔΡΩ και καλά καταστήματα είναι και αναγνωρίσιμα είναι και τα εμπιστεύονται οι καταναλωτές. Εκτιμάτε εσείς ότι έχουν και την αντίστοιχη αισθητική αρτιότητα που να συναγωνίζονται άλλα ανταγωνιστικά καταστήματα;
Θίγετε ένα πολύ σημαντικό θέμα που πραγματικά χρίζει προσοχής.
Όπως γνωρίζετε, οι περισσότεροι συνεταιρισμοί και τα καταστήματά τους υπήρχαν πριν αποκτήσουν το ενιαίο όνομα ΥΔΡΩ. Τότε ο κάθε συνεταιρισμός είχε το τοπωνύμιό του, ο καθένας το δικό το σήμα, το δικό του χρώμα, σε τελευταία ανάλυση τη δική του εικόνα και τις δικές του ταμπέλες σε όποια μορφή και με ό,τι μέγεθος ήθελε.
Καταλαβαίνετε ότι, υπήρχε μια πανσπερμία ονομάτων, χρωμάτων η οποία έπρεπε να προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα.
Έγκαιρα  τότε η διοίκηση της ΠΟΣΕΥΔ έστειλε στους συνεταιρισμούς, ένα τεχνικό εγχειρίδιο ανάπτυξης της νέας και ενιαίας πλέον εταιρικής ταυτότητας των ΥΔΡΩ, ζητώντας από τους κατά τόπους συνεταιρισμούς να το εφαρμόσουν, προσαρμόζοντάς το στα μέτρα των ήδη υπαρχόντων καταστημάτων, αλλά με το νέο λογότυπο ΥΔΡΩ.
Οι συνεταιρισμοί ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα αυτό, πρέπει όμως να τονίσω ότι τέτοιου είδους παρεμβάσεις εμπεριέχουν ένα σημαντικό κόστος να κατασκευαστούν, παρόλα αυτά μπορώ να σας πω ότι βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο, ιδιαίτερα οι νέοι συνεταιρισμοί αλλά και οι παλαιότεροι βελτιώνουν την εικόνα τους και τις περισσότερες φορές είναι πολύ καλύτερη από τον ανταγωνισμό.
Γνωρίζω ότι πολλοί συνεταιρισμοί έχουν κάνει τους σχεδιασμούς τους για την ταυτοποίηση της εξωτερικής  εικόνας των καταστημάτων.
Επίσης πολλοί συνεταιρισμοί και καταστήματα έχουν σχεδιάσει και εσωτερικές αλλαγές. Το γεγονός είναι ότι κάθε νέα ανακαίνιση που γίνεται, πάει την εικόνα πάρα πολύ υψηλά από ό,τι ήταν και πολύ περισσότερο από ανταγωνιστικά καταστήματα.
Πρέπει επίσης να σας πω, ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση, είναι μια μεγάλη δαπάνη και χρειάζεται πολύ προσοχή στο πότε και πώς θα γίνει.
Η διοίκηση όμως και η επιτροπή επικοινωνίας της ΠΟΣΕΥΔ και η διεύθυνσή της, όποτε της ζητήθηκε η υποστήριξή τους σε τέτοια θέματα, ήταν και είναι πάντα στη διάθεση των συνεταιρισμών.