Αρχική » Συνεταιριστικά Νέα Υδραυλικών » ΠΟΣΕΥΔ » «Στην κρίση απαντάμε με ισχυροποίηση των συνεταιρισμών»

«Στην κρίση απαντάμε με ισχυροποίηση των συνεταιρισμών»

mpotetzagias poseyd.jpg

mpotetzagias poseyd.jpgΤονίζει σε συνέντευξή του στον «Υ» ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΥΔ Πέτρος Μποτετζάγιας
Πρωτιά των ΥΔΡΩ και σε άλλη πανελλαδική έρευνα

Κάλεσμα στους υδραυλικούς να εντείνουν τη δράση τους για την ισχυροποίηση των συνεταιρισμών του κλάδου, και ως απάντηση στην οικονομική κρίση που έχει παρουσιαστεί σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο, κάνει μέσω του περιοδικού μας ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΥΔ, Πέτρος Μποτετζάγιας.
Σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στον «Υ», ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΥΔ επισημαίνει ότι αντικειμενικός στόχος της παρούσας κρίσης είναι το χτύπημα των μικρών.
«Κρίσεις», τονίζει, «υπήρχαν και στο παρελθόν, όχι όμως τέτοιας μορφής και έντασης».
Στη συνέντευξή του, ο συν. Μποτετζάγιας μας μετέφερε την ανησυχία του κλάδου για την κατάσταση στην αγορά, υπογράμμισε όμως ότι, ΠΟΣΕΥΔ και συνεταιρισμοί, «από τη θέση του πρώτου», ανταπεξέρχονται στα δύσκολα.
Και τούτο γιατί, «από την ίδρυσή μας μέχρι σήμερα δεν ακολουθήσαμε κερδοσκοπική ευκαιριακή πολιτική προς τους πελάτες μας, με αποτέλεσμα να έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού».
Αυτό εξάλλου αποδεικνύεται και από το θετικό πρόσημα στις πωλήσεις της ΠΟΣΕΥΔ και των συνεταιρισμών στο 10μηνο του 2008, αλλά και από τα, πέραν του δέοντος θετικά ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας που διεξήγαγε η Ομοσπονδία για τα «Υδρώ» και τον ανταγωνισμό.
Η συνέντευξη με τον πρόεδρο της ΠΟΣΕΥΔ έχει ως εξής:

Πρόεδρε, οι οικονομίες του κόσμου εδώ και λίγο καιρό δοκιμάζονται σκληρά, με εμφανή τα σημάδια στο διατραπεζικό σύστημα. Η χρηματοπιστωτική αυτή κρίση, έχει επηρεάσει την ΠΟΣΕΥΔ, και με δεδομένο τις συναλλαγές σας με τις τράπεζες;
Πραγματικά  κ. Τσάκο, ο κόσμος τα φέρνει δύσκολα βόλτα, είναι κάτι που είναι ορατό. Άλλωστε, εμείς οι υδραυλικοί έχουμε άμεση σχέση με την κοινωνία, ακούμε και βλέπουμε από πρώτο χέρι την κατάσταση.
Όμως πιστεύω ότι, αντίστοιχες κρίσεις υπήρχαν και στο παρελθόν, όχι με αυτή μορφή και τέτοια ένταση, αλλά υπήρχαν.
Τώρα όσο αφορά την ΠΟΣΕΥΔ, σαφώς ανησυχούμε για την κατάσταση στην αγορά, για την ανάπτυξή της, και για τη φυσιολογική λειτουργία της.
Οι συναλλαγές μας με τις τράπεζες είναι ρυθμισμένες κατά τέτοιο τρόπο που διασφαλίζουν και τα μέλη μας και τους προμηθευτές μας.
Άλλωστε εμείς δεν έχουμε εκχωρήσει μετοχές ως εγγύηση στο τραπεζικό σύστημα για δανεισμό και υπό αυτήν την έννοια δεν έχουμε τέτοιους κινδύνους που έχουν ίσως άλλες εταιρείες.

Σε εθνικό επίπεδο, η οικοδομή βρίσκεται σε ύφεση. Γίνεται λόγος για 200.000 απούλητα διαμερίσματα και για μεγάλη πτώση, 14% περίπου, στην έκδοση νέων οικοδομικών αδειών. Από άποψη πωλήσεων, πώς βιώνουν αυτή την κατάσταση οι συνεταιρισμοί;
Είναι πραγματικά μια δύσκολη χρονιά  για όλους, ιδιαίτερα για τα επαγγέλματα που ασχολούνται με την οικοδομή.
Ξέρετε από την εμπειρία σας ότι η οικοδομική δραστηριότητα  ήταν και είναι βαρόμετρο για την ελληνική οικονομία.
Όμως πρέπει να γνωρίζετε ότι οι συνεταιρισμοί και η ΠΟΣΕΥΔ από την ίδρυσή τους μέχρι σήμερα δεν ακολούθησαν μια κερδοσκοπική ευκαιριακή πολιτική προς τους πελάτες τους, υδραυλικούς ή καταναλωτές.
Έπαιξαν και παίζουν έναν ρυθμιστικό ρόλο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ισορρόπησαν την αγορά και κέρδισαν την εμπιστοσύνη της. Μέχρι σήμερα που μιλάμε οι πωλήσεις μας στο 2008 καταγράφουν θετικό πρόσημο.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της αγοράς, αυτή την περίοδο;
Το πρόβλημα σήμερα στην αγορά κατά την άποψή μου έχει πολλές παραμέτρους και δεν μπορεί να απαντηθεί μονομερώς.
Το πρώτο είναι ο σκληρός ανταγωνισμός, που προκύπτει από τη φύση του οικονομικού συστήματος που ζούμε σε διεθνές επίπεδο, το οποίο έχει ως συνέπεια να δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε εθνικές αγορές σε όλα σχεδόν τα επίπεδα αγγίζοντας τους  πάντες και τα πάντα.
Το δεύτερο είναι η ανησυχία, η αβεβαιότητα, για το τι μέλλει γενέσθαι. Σήμερα που μιλάμε δεν φαίνεται το τέρμα της κρίσης, αυτό οδηγεί σε εγκράτεια για όποια σχέδια ανάπτυξης των οικοδομικών δραστηριοτήτων για την οικοδομή και όχι μόνο. Η αγορά είναι πιο προσεκτική.
Το τρίτο και σοβαρότερο είναι ότι αυτή η κατάσταση, χτυπάει κατά κύριο λόγο τους μικρούς, αν και πιστεύω ότι αυτός είναι ο αντικειμενικός στόχος τις κρίσης, πράγμα που σημαίνει ότι οι συνάδελφοι μου υδραυλικοί πρέπει να εντείνουν τη δράση τους για την ισχυροποίηση των συνεταιρισμών και του κλάδου μας.
Από τις επαφές σας με τους συνεταιρισμούς ανά την Ελλάδα, ποιο είναι το μήνυμα που αποκομίζετε; Κρίση είναι και θα περάσει; Αντέχουμε; Φόβος, ανησυχία, ελπίδα,τι;
Είναι ανάμεικτα τα συναισθήματα, όλα όσα αναφέρετε και άλλα ακόμη, ισχύουν. Σαφώς οι συνάδελφοι ανησυχούν, θα ήταν παράλογο να μην ανησυχούσαν. Γνωρίζετε άλλωστε  ότι οι συνεταιρισμοί έχουν την ιδιαιτερότητα σε τοπικό επίπεδο να παίρνουν πιο γρήγορα τα μηνύματα από την αγορά  και να προσαρμόζονται πιο γρήγορα. Οι συνεταιρισμοί μας, τα ΥΔΡΩ, έχουν δημιουργήσει μια άλλη εικόνα πανελλαδικά, όπου από καλύτερες θέσεις αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό. Αυτό που θα  έλεγα είναι ότι βρίσκονται σε φάση δημιουργικής ανησυχίας.
Η διεθνής τιμή του πετρελαίου, το οποίο αποτελεί με τον ένα ή άλλο τρόπο συστατικό παραγωγής πολλών προϊόντων του κλάδου, έπεσε κατακόρυφα από τα 140 δολ. το βαρέλι, που ήταν όλο το καλοκαίρι, στα 60 δολ. Η πτώση αυτή, συνδυάστηκε και με ανάλογη μείωση των τιμών των προϊόντων που διακινείτε, από την πλευρά των παραγωγών;
Πραγματικά, οι διακυμάνσεις στην τιμή του πετρελαίου ήταν πολύ μεγάλες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι την ημέρα που το πετρέλαιο βρίσκεται σε πολύ υψηλή τιμή, την άλλη θα αυξηθούν αντίστοιχα και τα προϊόντα όπου επηρεάζονται άμεσα από αυτό κατά την κατασκευή τους. Το ίδιο συμβαίνει και όταν το πετρέλαιο βρίσκεται σε χαμηλή τιμή. Το σίγουρο είναι ότι έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοικτά και υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των συνεταιρισμών μας στο μέγιστο δυνατό.
Και μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, έρευνα της STAT BANK για τις επιχειρήσεις του χώρου, που δημοσιεύσαμε στο προηγούμενο τεύχος του περιοδικού, φέρνει την ΠΟΣΕΥΔ και τους συνεταιρισμούς σχεδόν στην πρώτη θέση, από άποψη τζίρου. Ποιο είναι το σχόλιό σας, γι’ αυτή την πρωτιά;
Είναι μια σημαντική κατάκτηση της ΠΟΣΕΥΔ που δεν ήρθε από παρθενογένεση. Είναι αποτέλεσμα μια κοπιαστικής, μακρόχρονης αλλά και επίπονης δουλειάς που οφείλεται στις εξής παραμέτρους: Αξιόπιστα και ποιοτικά προϊόντα, καλή τιμή, καλή τεχνική υποστήριξη, συνέπεια στην παράδοση και ισχυρός συνεταιρισμός.
Στο όνομα ΥΔΡΩ και τους συνεταιρισμούς, οι καταναλωτές βρήκαν την πιο αξιόπιστη λύση για αυτά που ζητούσαν.
Το μήνυμά μας:  ΥΔΡΩ πρώτα απ’ όλα, επιβεβαιώθηκε και με αριθμούς το 2007. Έτσι λοιπόν, οφείλουμε να είμαστε πάντα στην κορυφή και θα είμαστε. Οφείλουμε να οδηγήσουμε την αγορά, να ανοίξουμε ακόμη και την αγορά και τους συνεταιρισμούς μας.
Αυτή η πρωτιά, είναι ένα μήνυμα στους υδραυλικούς να συμμετέχουν στους τοπικούς συνεταιρισμούς και παράλληλα να ανοίξουν νέοι εκεί που δεν υπάρχουν.
Τα οφέλη που θα έχουν στο μέλλον θα είναι πολλαπλάσια. Το επαγγελματικό τους συμφέρον βρίσκεται στα ΥΔΡΩ και μόνο εδώ. Με αφορμή λοιπόν τη συνέντευξη αυτή και από το βήμα του περιοδικού σας, προσκαλώ τους συναδέλφους υδραυλικούς να τολμήσουν και να πυκνώσουν τους συνεταιρισμούς και θα είναι μόνο κερδισμένοι.
Απ’ ό,τι γνωρίζω, στο «συρτάρι» σας έχετε και άλλη μία έρευνα, η οποία έχει να κάνει με την εικόνα των υδρώ έναντι των άλλων επιχειρήσεων του χώρου. Ποια είναι τα συμπεράσματά της;
Ναι πραγματικά, η ΠΟΣΕΥΔ διεξήγαγε έρευνα όχι μόνο για την εικόνα της αλλά και για την εικόνα του ανταγωνισμού.
Ξέρετε οι έρευνες αποτελούν ένα εργαλείο για να δεις πού είσαι, ποιος είσαι με ό,τι αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής και  η αγορά .
Η έρευνα για τα συνεταιριστικά καταστήματα ΥΔΡΩ ήταν πανελλαδική και απευθυνόταν στο ευρύ κοινό σε δείγμα 2.000 ατόμων, ηλικίες από 25 έως 55 ετών, γυναίκες και άνδρες 50%, μέσης, ανώτερης κοινωνικοοικονομικής τάξης.

posyed orestiada.jpg

Από την επίσκεψη της αντιπροσωπείας της ΠΟΣΕΥΔ στην Ορεστιάδα

 

Τα ευρήματα δείχνουν ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Για παράδειγμα, στο ερώτημα, όταν σκέφτεστε, για αγορά ειδών υγιεινής, ύδρευσης, θέρμανσης ποιο κατάστημα σας έρχεται αυθόρμητα στο νου, η αυθόρμητη απάντηση ήταν 38% τα ΥΔΡΩ και σε υποβοηθούμενη ερώτηση με ανάγνωση καταστημάτων έφθαναν τα ΥΔΡΩ και οι συνεταιρισμοί υδραυλικών  στο 65% έως 70% σε κάθε πόλη.
Τα αποτελέσματα των ερευνών δόθηκαν στους συνεταιρισμούς για περαιτέρω αξιοποίηση και διερεύνηση για τα επιμέρους και κατά τόπους ευρήματα.
Ξέρετε είναι η πρώτη φορά που οι κατά τόπους συνεταιρισμοί έχουν τέτοια εργαλεία στα χέρια τους, ικανά να  τους βοηθήσουν να δουν τα μειονεκτήματα τους, τα πλεονεκτήματα τους, τις απειλές και της ευκαιρίες που τους δίνονται, προκειμένου να ανεβάσουν της πωλήσεις και τα κέρδη τους. 
Επίσης η έρευνα επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης των ΥΔΡΩ  στο κοινό που είχαμε στοχεύσει, από την άλλη μας έδωσε στοιχεία να προσεγγίσουμε από καλύτερες θέσεις, κάποιες αγορές που δεν είχαμε προσέξει εμπορικά, αλλά φαίνεται ότι έχουν ενδιαφέρον.
Οικονομικά, πώς έχει η πορεία της ΠΟΣΕΥΔ και των συνεταιρισμών στο 10μηνο του 2008;
Όπως σας είπα και στην αρχή, οι πωλήσεις μας έχουν θετικό πρόσημο, οι δανειακές υποχρεώσεις μας είναι ρυθμισμένες. Η ρευστότητα των πελατών μας, μεσούσης της κρίσης, σαφώς μας ανησυχεί αλλά δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα.
Ευελπιστούμε και το 2008 να είμαστε στην κορυφή του κλάδου, που από ό,τι φαίνεται θα είμαστε.
Τα πλεονεκτήματα πού έχει η αγορά να αγοράζει προϊόντα από τα ΥΔΡΩ είναι ορατά και θέλω να πιστεύω ότι το μήνυμα: ΥΔΡΩ πρώτα απ’ όλα, θα παραμένει για πολλά χρόνια οδηγός των εξελίξεων στην αγορά των θερμοϋδραυλικών και των ειδών υγιεινής στη χώρα μας.
Σε προηγούμενη συνέντευξή σας, μας είχατε μιλήσει για το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν συνάδελφοι διαφόρων περιοχών, να ιδρύσουν συνεταιρισμό στην πόλη τους. Έχουμε κάποιες εξελίξεις σε αυτό το θέμα;
Ναι υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον από συναδέλφους να ιδρύσουν νέους συνεταιρισμούς. Σήμερα, η ίδρυση νέων συνεταιρισμών, μπορεί να γίνει με καλύτερες προϋποθέσεις.
Έχουμε καλύτερη εμπειρία. Έχουμε ένα αναγνωρίσιμο όνομα, το ΥΔΡΩ, που ταυτίζεται για τους καταναλωτές, ως κατάστημα με ανώτερα ποιοτικά χαρακτηρίστηκα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι συνεταιρισμοί και τα ΥΔΡΩ σήμερα, επικοινωνούν  με την αγορά, έχουμε τις πιο αξιόπιστες μάρκες προϊόντων και τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στην αγορά, πάνω από όλα όμως έχουμε τους επαγγελματίες υδραυλικούς ως τους πιο αξιόπιστους συνεργάτες τόσο για τα καταστήματά μας, όσο και για την αγορά.
Είναι λογικό λοιπόν να εκδηλώνεται ένα έντονο ενδιαφέρον. Η ΠΟΣΕΥΔ ενίσχυε και ενισχύει αυτές τις προσπάθειες, έχει την τεχνογνωσία και τη δυνατότητα να στηρίξει αποτελεσματικά  την ίδρυση νέων συνεταιρισμών.
Αν θέλετε, μας απασχολεί ιδιαίτερα η διείσδυση του ανταγωνισμού σε κάποιες περιοχές αλλά και απασχολεί και τους υδραυλικούς, οι οποίοι πολλές φορές βρίσκονται σε «ομηρία» από τον ανταγωνισμό μας και κατ’ επέκταση και οι καταναλωτές.
Απ’ ό,τι γνωρίζω, πρόσφατα επισκεφθήκατε τους συνεταιρισμούς της Ξάνθης και της Κομοτηνής, της Αλεξανδρούπολης και της Ορεστιάδας. Με τι εικόνα γυρίσατε;
Άριστη. Και οι τρεις συγκεκριμένοι συνεταιρισμοί μας βρίσκονται ίσως στην πιο δημιουργική και αναπτυξιακή φάση τους. Ο Συνεταιρισμός της Ξάνθης-Κομοτηνής, με το καινούργιο του κτίριο στην Κομοτηνή (έκθεση και αποθηκευτικοί χώροι) εδραιώνει τη θέση του στους δύο όμορους νομούς και βάζει τις βάσεις για τη σταθεροποίησή του στην κορυφή των δύο τοπικών αγορών.
Ο Συνεταιρισμός Ορεστιάδας με τη λειτουργία στις καινούργιες κτιριακές εγκαταστάσεις που αποτελούν κόσμημα για την πόλη, έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχυ για τους ανταγωνιστές του. Ο νεοσύστατος Συνεταιρισμός Αλεξανδρούπολης  βρίσκεται στην ανεύρεση κτιρίου όπου θα στεγάσει τις εμπορικές του δραστηριότητες, ώστε να δημιουργήσει καινούργια δεδομένα για την πόλη της Αλεξανδρούπολης.
Πρόσφατα διεξήχθησαν και συσκέψεις με την επιτροπή διευθυντών των συνεταιρισμών και τους προέδρους των ΔΣ. Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο από αυτές τις συσκέψεις;
Είναι γεγονός ότι έγιναν αλλά και θα γίνονται συσκέψεις τέτοιου τύπου.
Η διοίκηση της ΠΟΣΕΥΔ, θέλει πριν από κάθε απόφασή της, να έχει τις απόψεις και τις θέσεις όλων όσων δημιουργικά ανησυχούν, για τον κλάδο, για τα ΥΔΡΩ.
Μέσα από αυτές τις συναντήσεις προσδιορίζονται καλύτερα οι στόχοι, τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα οι απειλές και οι ευκαιρίες.
Μια από τις συναντήσεις μας, αφορούσε το πώς θα αξιοποιήσουμε το επικοινωνιακό πλεονέκτημα του ονόματος ΥΔΡΩ σε όφελος των υδραυλικών, μελών των συνεταιρισμών.
Δηλαδή να μεταφέρουμε τη δύναμη και τα οφέλη της μάρκας ΥΔΡΩ σε κάθε υδραυλικό.
Τα παραπάνω έχουν τη θέση ενός γόνιμου διαλόγου και προβληματισμού που στην ουσία απευθύνεται, όχι μόνο στα μέλη των συνεταιρισμών, αλλά απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες υδραυλικούς
Οι όποιες αποφάσεις θα παρθούν στο μέλλον, θα είναι τεκμηριωμένες με βάση το συμφέρον των υδραυλικών και το συμφέρον των συνεταιρισμών.
Η ΠΟΣΕΥΔ οφείλει από τη θέση του πρώτου να οδηγεί και να ανοίγει δρόμους.
Οφείλει να μην παίρνει αποφάσεις εν θερμώ, από την άλλη όμως οφείλει να παίρνει πρωτοβουλίες, έτσι έγιναν συναντήσεις για την αξιοποίηση  των νέων αγορών που ανοίγονται , όπως η γεωθερμία, τα βιοκαύσιμα, η αφαλάτωση, τομείς από τους οποίους θα προκύψουν οφέλη για τον κλάδο και τους υδραυλικούς, άρα και για τους συνεταιρισμούς.