Αρχική » Περιεχόμενα » Επαγγελματικό Αυτοκίνητο » «Βαν της χρονιάς 2008» ανακηρύχθηκε το Fiat Scudo

«Βαν της χρονιάς 2008» ανακηρύχθηκε το Fiat Scudo

fiat2.jpg

Aπό επιτροπή ευρωπαίων δημοσιογράφων ειδικευμένων στα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα

Το Fiat Scudo ανακηρύχθηκε «Βαν της χρονιάς 2008» παίρνοντας 108 βαθμούς (από τους συνολικά 140 βαθμούς) από την επιτροπή δημοσιογράφων από είκοσι ευρωπαϊκές χώρες, ειδικευμένων στα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Τα μέλη της επιτροπής του βραβείου «International Van of the Year» εντυπωσιάστηκαν από τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου της Fiat, που σχεδιάστηκαν με συνυπολογισμό και της ανάγκης δημιουργίας επιβατικών εκδόσεων. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δίνονται τα εύσχημα στην εξαιρετικά άνετη ανάρτηση, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι άδειο, στο κορυφαίο κράτημα, την οδηγική ευκολία, την πολύ μεγάλη άνεση χειρισμών, τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και την κορυφαία ασφάλεια. Όλα αυτά οφείλονται σε ένα ειδικά εξελιγμένο «σασί», στο νέο σύστημα επιβράδυνσης με τέσσερα δισκόφρενα, στο ΑΒS με EBD και στον αερόσακο  οδηγού (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις).
Επίσης, ανάλογα με την έκδοση, το Scudo προσφέρεται και με ESP, αερόσακο συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους τύπου κουρτίνας και αντικλεπτικό σύστημα.
fiat2.jpgΗ επιτροπή αναγνώρισε, επίσης, τις καινοτομίες που έφερε το νέο Scudo στην κατηγορία των επαγγελματικών αυτοκινήτων, όπως π.χ. την προαιρετική πίσω αερονάρτηση. Ιδιαίτερη επισήμανση έγινε και στη χαμηλή κατανάλωση του αυτοκινήτου, καθώς και το χαμηλό κόστος συντήρησης (π.χ. αλλαγές λαδιών κάθε 30.000 χλμ.).
Τέλος, οι δημοσιογράφοι της επιτροπής επισήμαναν τις έξυπνες λύσεις που ιοθέτησαν για τη διευκόλυνση της φόρτωσης και εκφόρτωσης.
Το νέο Scudo, ανανεωμένο σε όλα, προσφέρεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων για επαγγελματική χρήση.
Με μήκος -ανάλογα με την έκδοση- που αρχίζει από τα 4,8 μέτρα, το ιταλικό μοντέλο μπορεί να καλύψει όλες τις μεταφορικές ανάγκες, κυρίως σε αστικά κέντρα, όπου απαιτείται ευελιξία. Το αυτοκίνητο αυτό, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Fiat με τον όμιλο PSA, εξοπλίζεται με τους πετρελαιοκινητήρες 1,6 Multijet απόδοσης 90 ίππων και 2.0 Multijet ισχύος 120 ίππων, με τον πρώτο να συνδυάζεται με μηχανικό κινβώτιο 5 σχέσεων και το δεύτερο με 6 σχέσεων.
Ανάλογα με τον κινητήρα, το νέο Scudo προσφέρει δύο διαφορετικούς τύπους υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης: υδραυλικό με τον κινητήρα των 90 ίππων και ηλεκτροϋδραυλικό με τον κινητήρα των 120 ίππων.
Ανεξάρτητα του συστήματος διεύθυνσης και των ελαστικών της κάθε έκδοσης, διαθέτη κύκλο στροφής 12,17 μέτρων με το κοντό μεταξόνιο και 12,59 μέτρων με το μακρύ μεταξόνιο.
Οι δυνατότητες του χώρου φόρτωσης του νέου Scudo έχουν αυξηθεί από τα 5 στα 6 κυβικά μέτρα, ενώ το περιορισμένο ύψος (λιγότερο από 1,90 μέτρα με την αερανάρτηση) επιτρέπει στο κατώφλι φόρτωσης να απέχει μόλις 49 εκατοστά από το έδαφος, κάτι που διευκολύνει την τοποθέτηση των φορτίων.
Σ’ αυτή την περίπτωση η απόσταση του δαπέδου από το έδαφος μπορεί να ρυθμιστεί χειροκίνητα (+/-  50 χλστ.), για να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη φόρτωση ή την εκφόρτωση. Η ρύθμιση αυτή, για λόγους ασφαλείας, μπορεί να γίνει μόνο όταν το όχημα είναι σταματημένο και διατηρείται μέχρι την ταχύτητα των 10 χλμ./ώρα, ενώ πάνω από τη συγκεκριμένη ταχύτητα επανέρχεται αυτόματα η κανονική απόσταση από το έδαφος.
Η θέση του οδηγού έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει άριστη ποιότητα παραμονής σ’ αυτή, με εργονομικά σχεδιασμένο κάθισμα, ρύθμιση της πλάτης και του ύψους του καθίσματος, τιμόνι ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος και την απόσταση, μοχλό ταχυτήτων στο ταμπλό και ευανάγνωστα όργανα. Ένα πλήθος συσκευών με τις οποίες μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά το Scudo, μειώνουν την κούραση του οδηγού προσφέροντάς του ταυτόχρονα και μεγαλύτερη άνεσης οδήγησης. Ο προαιρετικός αυτός εξοπλισμός περιλαμβάνει: ηλεκτρονικούς πλευρικούς καθρέφτες, αισθητήρες στάθμευσης, περιοριστή ταχύτητας, αισθητήρες φωτός και βροχής οι οποίοι ενεργοποιούν αυτόματα τους προβολείς όταν σκοτεινιάζει και τους υαλοκαθαριστήρες όταν βρέχει.