Αρχική » Περιεχόμενα » Συνεντεύξεις » «Στο 20% της αγοράς στοχεύει η ΠΟΣΕΥΔ»

«Στο 20% της αγοράς στοχεύει η ΠΟΣΕΥΔ»


Μας επισήμανε ο πρόεδρος του Δ.Σ. Γιώργος Παπαρίζος, υπογραμμίζοντας την ορθότητα της επένδυσης του κινήματος με τα ιδιόκτητα κτίρια αποθήκες

Αύξηση 27,51% στις πωλήσεις της παρουσίασε η ΠΟΣΕΥΔ στο πεντάμηνο του 2007, γεγονός που πιστοποιεί τόσο τη συνεχή ανοδική πορεία του συνεταιριστικού κινήματος, όσο και την ορθότητα της επένδυσης με τα ιδιόκτητα κτίρια – αποθήκες της Ομοσπονδίας. «Οι παραγγελίες των συνεταιρισμών έχουν αυξηθεί κατά κόρον», μας επεσήμανε ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΥΔ Γιώργος Παπαρίζος, «αφού λόγω της μεγάλης αποθήκης μας μπορούμε και διατηρούμε στοκ, εξυπηρετώντας καλύτερα τους συνεταιρισμούς». Σ’ ένα ημερολογιακό έτος έχουν εκτελεστεί προς τους συνεταιρισμούς, 4.000 παραγγελίες από εισαγόμενα προϊόντα «και οροφή στο νούμερο των παραγγελιών δεν υπάρχει». «Ο στόχος μας είναι σε 10 χρόνια από τώρα να έχουμε πάρει το 20% του μεριδίου της αγοράς, από το 10 με 11% που έχουμε σήμερα». Με τον πρόεδρο της ΠΟΣΕΥΔ είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε πρόσφατα, τόσο για τα οικονομικά δεδομένα του κινήματος στο εξάμηνο του 2007, όσο και για τις δράσεις που έχουν προγραμματιστεί σε επίπεδο αποθήκης και μηχανογράφησης. Συγκεκριμένα:

Πρόεδρε, πώς κινήθηκε οικονομικά η ΠΟΣΕΥΔ στο εξάμηνο του 2007;

Τα οικονομικά μας στοιχεία είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Στο πεντάμηνο που διανύσαμε, οι πωλήσεις μας αυξήθηκαν κατά 27,51%, ποσοστό που πιστεύουμε ότι θα διατηρηθεί και στο εξάμηνο. Το 1/3 περίπου του τζίρου μας το κάναμε μετρητοίς, από τους προμηθευτές. Οι υποχρεώσεις μας προς τους προμηθευτές είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ και οι συνεταιρισμοί ανταποκρίνονται πλήρως στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Ταυτόχρονα έχουν αυξηθεί σημαντικά οι εισαγωγές μας, αφού λόγω της μεγάλης αποθήκης μας μπορούμε και διατηρούμε στοκ. Τούτο σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση προς τους συνεταιρισμούς. Στον ένα χρόνο λειτουργίας μας αποδείχθηκε ότι η επένδυση του συνεταιριστικού κινήματος με τα ιδιόκτητα κτίρια και τις αποθήκες ήταν απόλυτα σωστή.

Κατά τη γνώμη σας, η αύξηση αυτή, που δεν είναι και μικρή, στις πωλήσεις της ΠΟΣΕΥΔ, πού οφείλεται;

Στο ότι οι συνεταιρισμοί κερδίζουν μερίδιο της αγοράς. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος γι’ αυτό. Σε μία περίοδο όπου τα μηνύματα που παίρνουμε από την αγορά δεν είναι τόσο αισιόδοξα, εμείς πάμε αυξητικά. Κι αυτό, αν θέλετε, οφείλεται κυρίως στη δραστηριοποίηση των συνεταιρισμών οι οποίοι οργανώνονται καλύτερα και δημιουργούν καινούργια κτίρια. Από την άλλη η ΠΟΣΕΥΔ τους υποστηρίζει πιο οργανωμένα -λόγω και των νέων μας κτιρίων – αποθήκης. Σίγουρα δε, η αύξηση των πωλήσεών μας έχει να κάνει και με την επικοινωνία του «υδρώ». Του κοινού ονόματος των συνεταιρισμών. Είμαστε βέβαιοι ότι και σε αυτόν τον τομέα έχουμε πετύχει τους στόχους που είχαμε θέσει. Τα μαγαζιά μας έγιναν πλέον γνωστά σε πολύ μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού. Και δεν είναι απλά γνωστά, αλλά σαν καταστήματα μοντέρνα, με πολύ καλά – πιστοποιημένα προϊόντα, με πολύ λογικό τρόπο λειτουργίας όσον αφορά τα κέρδη τους, που μπορούν να τα εμπιστευθούν οι αγοραστές, το καταναλωτικό κοινό. Παράλληλα, μέσα από τη διαφήμιση καλλιεργείται μία πολύ καλή εικόνα ποιότητας για τα καταστήματά μας. Όπως αναφέρεται και στην παρουσίαση της φετινής καμπάνιας, θα δείτε κι εκεί ότι δώσαμε μεγάλο βάρος στην εικόνα ποιότητος προς τον τελικό καταναλωτή. Και είμαι βέβαιος πως τη μάχη αυτή την έχουμε κερδίσει.

Το καταναλωτικό κοινό τι πιστεύετε ότι το ενδιαφέρει. Η εικόνα ποιότητας ή η τιμή των προϊόντων;

Αυτά τα θέματα είναι ένας συνδυασμός. Δεν υπάρχουν μονολεκτικές απαντήσεις για το ένα ή το άλλο. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι την αγορά την κερδίζει αυτός που πωλεί ποιοτικά προϊόντα σε σωστή τιμή, και παρουσιασμένα με το σωστό τρόπο. Η εικόνα που σχηματίζει ο καταναλωτής στο μυαλό του για το κάθε κατάστημα ή τους συνεταιρισμούς, εξαρτάται από τα τρία αυτά θέματα. Για να κερδίσεις την αγορά σε βάθος χρόνου, πρέπει να μην υστερείς σε κανένα από αυτά. Όλα τ’ άλλα που αφορούν μόνο την τιμή, είναι ευκαιριακά. Για κάποιο διάστημα μπορείς να βγάλεις κάποια χρήματα παραπάνω, αλλά σίγουρα, σε βάθος χρόνου θα είσαι χαμένος. Εμείς επιμένουμε στην ποιότητα και στα προϊόντα. Επιμένουμε να τα πουλάμε σε σωστή τιμή, με σωστό τρόπο παρουσιασμένα, γι’ αυτό και βελτιώνονται συνέχεια τα καταστήματα των συνεταιρισμών, εξυπηρετώντας τους καταναλωτές με τον καλύτερο τρόπο (π.χ. παραδόσεις προϊόντων στην οικοδομή). Όλα αυτά μας φέρνουν την άνοδο.

Απάντηση στο ερώτημα για το αν οι συνεταιρισμοί πουλάνε φθηνότερα από τα υπόλοιπα καταστήματα, υπάρχει;

 Θεωρώ ότι πουλάμε φθηνότερα από όλα τα καταστήματα. Αυτό όμως δεν μπορεί να είναι πανάκεια. Κάποια στιγμή κάποιος μπορεί να έχει μια απλήρωτη επιταγή και να τα δώσει και κάτω από το κόστος. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα συγκριθούμε με μια περιστασιακή κίνηση. Σε γενικές γραμμές αγοράζουμε καλύτερα και πουλάμε καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Γι’ αυτό και έχουμε αυτό το μερίδιο αγοράς.

Το διάστημα αυτό με ποια θέματα ασχολείται το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΥΔ;

Αυτή την περίοδο έχουμε δύο σοβαρά προγράμματα στην ΠΟΣΕΥΔ, που θα ολοκληρωθούν φέτος.

1. Την οργάνωση της αποθήκης με την τοποθέτηση ραφιών.

Που έχετε καθυστερήσει.

Δεν έχουμε καθυστερήσει καθόλου. Θέλαμε απλά να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά. Την έχουμε μελετήσει και είμαστε στο στάδιο που δώσαμε σχέδιο σε κάποιους προμηθευτές για να πάρουμε προσφορές. Είναι στην ώρα της να γίνει. Είμαστε στην υλοποίηση.

2. Επίσης θα αλλάξουμε τη μηχανοργάνωση πλήρως. Από την τοποθέτηση barcode στις παραλαβές και στις εκτελέσεις των παραγγελιών από την αποθήκη, μέχρι όλο το πρόγραμμα διαχείρισης, το λογιστικό, των παραγγελιών. Οι παραγγελίες πλέον θα δίνονται από τους συνεταιρισμούς ηλεκτρονικά, μέσω internet, θα μεταβιβάζονται ηλεκτρονικά στους προμηθευτές και θα γίνεται με αυτόματο τρόπο και η τιμολόγηση της ΠΟΣΕΥΔ προς τους συνεταιρισμούς. Όλα αυτά θα συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του συστήματος και τον περιορισμό των λαθών. Θα περιορίσουμε τα λάθη, διότι ο τεράστιο όγκος της δουλειάς ενέχει τον κίνδυνο του λάθους. Σας λέω μόνο ότι σ’ ένα ημερολογιακό έτος έχουμε εκτελέσει προς τους συνεταιρισμούς, από την αποθήκη της ΠΟΣΕΥΔ, 4.000 παραγγελίες από εισαγόμενα προϊόντα. Το νούμερο αυτό λέει πολλά, αφού η πώλησή μας δεν είναι λιανική αλλά χονδρική.

Πού μπορεί να φτάσει αυτό το νούμερο;

Το πού μπορεί να φτάσει, δεν το ξέρουμε. Δεν βάζουμε όρια. Ο μακρινός μας στόχος είναι σε 10 χρόνια να έχουμε το 20% της αγοράς. Τότε θα μπορεί να πει η ΠΟΣΕΥΔ ότι έχει πετύχει αυτό που ξεκίνησε. Αλλά τότε δεν θα είμαστε εμείς στα πράγματα, θα είναι άλλοι.

Για να φτάσετε στο 20%, τι άλλα βήματα πρέπει να κάνετε;

Έχουμε πολλά, όμως θα τα μάθετε στην ώρα τους. Έχουμε αρκετές σκέψεις στο μυαλό μας, έχουμε σχεδιάσει πράγματα και στρατηγικές, αλλά δεν θέλουμε να τα πούμε για να μα τη διαβάσει ο ανταγωνισμός.

Αλήθεια, τον έχετε αιφνιδιάσει τον ανταγωνισμό;

Θεωρώ ότι τον αιφνιδιάσαμε πάρα πολύ. Τους προμηθευτές μας τους αιφνιδιάσαμε ευχάριστα και τους ανταγωνιστές μας τους αιφνιδιάσαμε δυσάρεστα. Αυτό φαίνεται, από το ότι, ακολουθώντας τα προγράμματα της ΠΟΣΕΥΔ στην επικοινωνία, βλέπουμε πλέον πολλές εταιρίες από το χώρο να διαφημίζονται στην τηλεόραση. Πριν δεν διαφημιζόταν καμία. Τους σύρατε στο χορό. Κι αυτός είναι ο ρόλος μας. Όταν λέμε ότι είμαστε leader στην αγορά, οδηγούμε την αγορά, αυτός είναι ο ρόλος μας. Να πηγαίνουμε μπροστά και να μας ακολουθούν οι άλλοι. Και αυτό το έχουμε πετύχει.

Τον φοβάστε τον ανταγωνισμό τώρα;

Δεν φοβόμαστε κανέναν, σεβόμαστε τους πάντες, αλλά δεν φοβόμαστε κανέναν. Ο ήλιος βγαίνει για όλο τον κόσμο. Εμείς αυτό που έχουμε έννοια, είναι να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να προωθήσουμε την ανάπτυξη των συνεταιρισμών. Υπάρχουν πολλά περιθώρια. Τώρα έχουμε το 10 με 11% της αγοράς, σε 10 χρόνια όμως θα θέλουμε να έχουμε φτάσει στο 20%. Τότε θα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε πετύχει τους στόχους μας.

 Πώς πάει το πρόγραμμα επισκέψεων στους συνεταιρισμούς;

Τελευταία επισκεφθήκαμε αρκετούς.

Εθιμοτυπικά ή όχι;

Υπάρχουν συνεταιρισμοί που δεν σου αφήνουν περιθώρια να τους δεις στενά επαγγελματικά. Πάνε τόσο καλά, που μπορώ να πω ότι η επίσκεψη είναι εθιμοτυπική. Αναγκαία, αλλά σε πολλούς εθιμοτυπική. Σε πολλούς έχουμε και παρέμβαση στη λειτουργία και κάνουμε και προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του συνεταιρισμού. Τελευταία είχαμε επισκεφθεί τη Λάρισα, το Βόλο, την Κατερίνη, τη Θεσσαλονίκη, τα Γιαννιτσά, το Αγρίνιο, την Άρτα και τα Γιάννενα. Στις 20-25/6 επισκεφθήκαμε τους συνεταιρισμούς Τήνου, Μυκόνου, Πάρου και Σαντορίνης. Τα μηνύματα είναι απόλυτα θετικά απ’ όλους. Στην Τήνο είδαμε ότι ο Συνεταιρισμός ετοιμάζεται για μετεγκατάσταση σ’ ένα πολύ καλύτερο και μεγαλύτερο κατάστημα από το παλιό, στην οδική αρτηρία που οδηγεί σε όλα τα χωριά του νησιού. Στο νέο κατάστημα θα δημιουργηθεί και έκθεση ειδών υγιεινής και πλακιδίων, την οποία δεν είχε μέχρι τώρα ο συνεταιρισμός. Η διαχείριση και τα οικονομικά του συνεταιρισμού είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Έχουμε εμπιστοσύνη στους συναδέλφους της Τήνου, θα πάνε άριστα.
Για τη Μύκονο δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα. Πάει πολύ καλά εδώ και χρόνια, έχει καλή πορεία και η επίσκεψή μας εκεί θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εθιμοτυπική. Στην Πάρο είδαμε ότι οι συνάδελφοι έχουν ένα απόλυτο νοικοκυριό, ο ισολογισμός τους είναι άριστος σε όλα τα επίπεδα και οι λογιστικοί δείκτες εκπληκτικοί. Το μόνο που θα θέλαμε και το προτείναμε, είναι να αυξηθεί το εταιρικό κεφάλαιο. Υπάρχει αυτή η ανάγκη για να μπορέσει να αναπτυχθεί ο συνεταιρισμός. Η απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου τους είναι τεράστια. Μιλάμε για 75% απόδοση. Δεν υπάρχει άλλη επιχείρηση με τέτοια απόδοση. Πρέπει όμως να αυξηθεί το κεφάλαιο για να μπορέσει να λειτουργήσει εύρυθμα ο συνεταιρισμός, ο οποίος κατά τ’ άλλα είναι νοικοκυρεμένος. Στη Σαντορίνη είδαμε τον καινούργιο συνεταιρισμό που σε μας δείχνει τα εχέγγυα ότι θα πάει πολύ καλά. Ήδη κατασκευάζεται όλο το ισόγειο έκθεση ειδών υγιεινής και πλακιδίων, και βλέποντας τα σχέδια είπαμε ότι θα γίνει πολύ καλή. Παράλληλα και οι άλλοι χώροι έχουν διαμορφωθεί για να λειτουργήσει και το κατάστημα των υδραυλικών και της θέρμανσης. Υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα στην εξεύρεση προσωπικού, πιστεύουμε όμως ότι θα ξεπεραστεί. Υπάρχουν συνάδελφοι που με αυτοθυσία προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές στο συνεταιρισμό. Γενικώς τα μηνύματα είναι πολύ θετικά.
Θα ήθελα τέλος να πω, ότι πέρα από τις επισκέψεις του Δ.Σ. της ΠΟΣΕΥΔ στους συνεταιρισμούς, υπάρχουν και οι επισκέψεις του μηχανολόγου μας σε αυτούς. Αυτή την περίοδο επισκέφθηκε τους συνεταιρισμούς της Πελοποννήσου, ενώ πιο μπροστά είχε πάει στην Κρήτη και στα υπόλοιπα νησιά.

Να ρωτήσω αν προχωρά η σύγκλιση των προϊόντων;

Η απάντηση είναι ναι, σε μεγάλο ποσοστό. Είχαμε μία καθυστέρηση σε αυτόν τον τομέα γιατί κι εμείς δεν είμασταν έτοιμοι. Δεν είχαμε αποθήκη. Με τα νέα κτιριακά και αποθηκευτικά δεδομένα, οι συνεταιρισμοί ανταποκρίθηκαν πλήρως. Η αύξηση των πωλήσεων στα εισαγόμενα προϊόντα είναι πολύ μεγάλη.

Και κάτι τελευταίο. Πριν από λίγο καιρό, έγινε γνωστό ότι συνάδελφοι από την Αλεξανδρούπολη, την Έδεσσα και την Ηλεία εκδήλωση την επιθυμία για ίδρυση συνεταιρισμού στην πόλη τους. Ποιες είναι οι εξελίξεις επί του θέματος;

 Εμείς, είμαστε σε στάση αναμονής. Πιο πολύ από τους συναδέλφους αυτών των πόλεων, έχουν προχωρήσει οι συνάδελφοι της Αλεξανδρούπολης. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην φάση αναζήτησης κατάλληλου καταστήματος. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να σας πω ότι εμείς – ως ΠΟΣΕΥΔ – είμαστε δίπλα σε όσους εκδηλώσουν πραγματικό ενδιαφέρον για την ίδρυση συνεταιρισμού στην πόλη τους. Όταν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από τους συναδέλφους και οπωσδήποτε χρήματα, τότε το εγχείρημα που λέγεται ίδρυση συνεταιρισμού προχωράει.