Αρχική » Περιεχόμενα » Εκπαίδευση » Καινοτόμα έργα από μαθητές – καθηγητές της τεχνικής εκπαίδευσης

Καινοτόμα έργα από μαθητές – καθηγητές της τεχνικής εκπαίδευσης

Όταν μέσα σε σχολικές μονάδες της πολύπαθης τεχνικής εκπαίδευσης, το ταλέντο των μαθητών συνδυάζεται με τη γνώση και το μεράκι των καθηγητών τους, τότε έχουμε αξιόλογα αποτελέσματα.
Δημιουργούνται ομάδες, μαθητών και καθηγητών που έμπρακτα δείχνουν ότι η τεχνική εκπαίδευση μπορεί να προσφέρει ουσιαστική γνώση και να παράγει έργο χρήσιμο προς την κοινωνία, γενικότερα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε η συμμετοχή μαθητών, τα τελευταία χρόνια, της τεχνικής εκπαίδευσης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Δαίδαλος».
Ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2001 – 2002 και έκλεισε τον κύκλο του την περυσινή σχολική χρονιά.
Όλα αυτά τα χρόνια, εκατοντάδες μαθητές από την τεχνική εκπαίδευση παρουσίασαν, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, αξιόλογα και πρωτοποριακά έργα. Πολλά απ’ αυτά τα έργα αποτέλεσαν και προτάσεις εφαρμογής τους και αξιοποίησής τους στην αγορά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά έργα που παρουσιάστηκαν στις περιφερειακές και στην πανελλαδική έκθεση, την περασμένη άνοιξη, στους τομείς των υδραυλικών εγκαταστάσεων, θέρμανσης και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας:
– Εσωτερική εγκατάσταση φυσικού αερίου – σύνδεση συσκευών (ΣΕΚ Κομοτηνής).
– Θέρμανση με ηλιακή ενέργεια (ΣΕΚ Κομοτηνής).
– Εκμετάλλευση ηλιακής και γεωθερμικής ενέργειας για θέρμανση και ψύξη κατοικίας (3ο ΤΕΕ – ΕΠΑΣ Δράμας).
– Παραγωγή ηλεκτρικής τάσης από καπνοδόχο με εναλλακτήρα αυτοκινήτου – Προθέρμανση νερού κεντρικής θέρμανσης.
– Ψύξη μέσω του ήλιου – Εποπτικό σύστημα διαχείρισης και ελέγχου κεντρικής θέρμανσης (1ο ΣΕΚ Αχαρνών).
– Κατασκευή μονάδας ανακύκλωσης νερού οικιακής χρήσης (4ο ΣΕΚ Νέας Φιλαδέλφειας).
– Γεωθερμική αντλία θερμότητας (1ο Εσπερινό ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Αχαρνών).
– Αυτόνομη θέρμανση δύο διαμερισμάτων (1ο ΣΕΚ Χίου).
– Μείωση του κόστους θέρμανσης κτιριακών κατασκευών στο 10% (5ο Εσπερινό ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Πάτρας).
– Αυτονομία θέρμανσης πολυκατοικίας μέσω αισθητηρίων θερμοκρασία (1ο ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Αμαλιάδας).
– Παραγωγή θερμότητα με ανακυκλοφορία και σπηλαίωση του νερού με μεγάλο βαθμό απόδοσης (1ο ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας).
– Εκμετάλλευση των καυσαερίων μονάδας θέρμανσης για παραγωγή ζεστού νερού με μπόιλερ και επιπρόσθετη θέρμανση με αερόθερμο – Μικρογραφία σπιτιού που αξιοποιεί εναλλακτικά τα βρόχινα ύδατα για οικιακή χρήση (1ο ΣΕΚ Καστοριάς).
– Κατασκευή πρωτότυπου δοχείου διαστολής (ΣΕΚ Ηγουμενίτσας).
– Καταμέτρηση φυσικού αερίου από κεντρικό σύστημα (2ο ΣΕΚ Νέας Ιωνίας).
– Ανάπτυξη εκπαιδευτικής διάταξης κεντρικής θέρμανσης με χρήση ήπιων μορφών ενέργειας (2ο ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Καρδίτσας).
– Κατασκευή συστήματος επαναχρησιμοποίησης του νερού για χρήση στο καζανάκι της τουαλέτας.
– Αυτοκαθαριζόμενη καμινάδα (ΣΕΚ Επανωμής).
– Παραγωγή ενέργειας από σωλήνες ύδρευσης (2ο ΤΕΕ/ΕΠΑΣ Κορθίου Άνδρου).
– Κατασκευή συστήματος συλλογής – ψύξης νερού με σκοπό τον κλιματισμό και την ύδρευση κτιρίου (1ο ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Μυκόνου).
– Θερμοϋδραυλική εγκατάσταση γεωθερμικής ενέργειας (ΣΕΚ Λουτρακίου).
– Σύστημα εκμετάλλευσης νερού από «πράσινη» στέγη βιοκλιματικού σπιτιού (1ο ΤΕΕ/ΕΠΑΛ Λιβαδειάς).
Σε διπλανές στήλες δημοσιεύουμε παρουσίαση του έργου «αυτοκαθαριζόμενη καμινάδα» του ΣΕΚ Επανωμής που βραβεύτηκε στην περιφερειακή έκθεση του «Δαίδαλος» στην Μακεδονία.