Αρχική » Αφιερώματα » ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΣΤΗΝ MCE 2014 » ΗΛΙΟΝΑΛ: Στόχος οι απαιτητικές αγορές της Βόρειας Ευρώπης

ΗΛΙΟΝΑΛ: Στόχος οι απαιτητικές αγορές της Βόρειας Ευρώπης

mce-hlional

mce-hlional1. Οι εντυπώσεις μας από τη φετινή διοργάνωση της Mostra Convegno Expocomfort στο Μιλάνο είναι πολύ θετικές. Το επίπεδο διοργάνωσης της συγκεκριμένης έκθεσης είναι πάρα πολύ υψηλό σε σύγκριση με τις περισσότερες εκθέσεις που συμμετέχουμε στο εξωτερικό και συνεπώς είμαστε πολύ ευχαριστημένοι τόσο από την συνολική εξυπηρέτηση όσο και από την προσέλευση επισκεπτών. Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η κεντρική θέση του περιπτέρου μας στο περίπτερο 4, ένα από τα πιο πολυσύχναστα περίπτερα, όπου εκθέτουν τα προϊόντα τους μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον κλάδο της θέρμανσης, παγκοσμίως.
2. Φέτος η ΗΛΙΟΝΑΛ ηλιακά συστήματα, συμμετείχε για πέμπτη συνεχόμενη φορά στη συγκεκριμένη έκθεση και ο συνολικός απολογισμός μόνο θετικά θα μπορούσε να αποτιμηθεί. Βεβαίως έχει συμβάλει σε αυτό ο εξαγωγικός προσανατολισμός της επιχείρησης μας καθώς και η υψηλή ποιότητα των πιστοποιημένων προϊόντων μας.
3. Οι εξαγωγικοί μας στόχοι είναι πάντοτε μακροπρόθεσμοι και αφορούν στην εξεύρεση νέων πελατών σε χώρες όπου δεν εξάγουμε τα προϊόντα μας καθώς επίσης και στην ισχυροποίηση των υφιστάμενων συνεργασιών μας σε χώρες όπου εξάγουμε τα προϊόντα μας με αρκετή επιτυχία κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Στη συγκεκριμένη διοργάνωση φέτος, στοχεύουμε τις απαιτητικές αγορές της Βόρειας Ευρώπης, όπου το επίπεδο του ανταγωνισμού αλλά και της ποιότητας, είναι σαφώς υψηλότερο από τις αγορές του Νότου.
4. Ο ανταγωνισμός σε οποιαδήποτε κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών είναι βασικό συστατικό στοιχείο της ελεύθερης αγοράς. Η ικανότητα μιας επιχείρησης να είναι ανταγωνιστική στον κλάδο της σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αυτή που προδιαγράφει και το μέλλον της σε γενικές γραμμές. Στον τομέα των ηλιακών θερμικών συστημάτων θα μπορούσα να πω ότι είναι ελάχιστες οι ελληνικές επιχειρήσεις που μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια αντίστοιχες ευρωπαϊκές. Η οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, λειτούργησε αρνητικά ως προς την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων αφού αυτές έδωσαν προτεραιότητα στην επιβίωση τους και όχι στην ανάπτυξη νέων ποιοτικών και πιστοποιημένων προϊόντων με αποτέλεσμα τη μείωση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας.
5. Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση καθώς είχαμε την ίδια ανησυχία, λίγες μόλις μέρες πριν έρθουμε στο Μιλάνο. Αυτό που συμπεραίναμε είναι ότι η οικονομική κρίση που ταλανίζει τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης δεν επηρέασε κατ’ ελάχιστο τον αριθμό των επισκεπτών. Αντιθέτως η φετινή διοργάνωση είχε αυξημένο αριθμό επισκεπτών σε σύγκριση με προγενέστερες. Κατά την προσωπική μου γνώμη, η κρίση οδήγησε την πλειονότητα των εμπορικών επισκεπτών σε αναζήτηση προϊόντων με τη χαμηλότερη δυνατή τιμή στην υψηλότερη δυνατή ποιότητα. Με άλλα λόγια, η κρίση έχει εντείνει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό και πιστεύω ότι το κοντινό μέλλον ανήκει σε επιχειρήσεις με κάθετα ολοκληρωμένη παραγωγή και προϊόντα υψηλής ποιότητας με ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις και προδιαγραφές.
6. Στη φετινή έκθεση παρουσιάσαμε τη νέα, βελτιωμένη μας σειρά ηλιακών συλλεκτών FPS, η οποία είναι αντικειμενικά, μια από τις κορυφαίες σειρές παγκοσμίως, σε απόδοση και αξιοπιστία. Επίσης παρουσιάσαμε τη νέα μας σειρά μπόιλερ λεβητοστασίου Tmax, από ανοξείδωτο ατσάλι για την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης από αντλίες θερμότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δυο νέες σειρές προϊόντων προκάλεσαν ζωηρό ενδιαφέρον από εμπορικούς επισκέπτες από χώρες του Ευρωπαϊκού Βορρά, όπως Γερμανία, Σουηδία και Νορβηγία.