Αρχική » Περιεχόμενα » Εκπαίδευση » «Η δυνατότητα που παρέχει η δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση στο σύγχρονο νέο»

«Η δυνατότητα που παρέχει η δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση στο σύγχρονο νέο»

ekp1.jpg

ekp1.jpgΗμερίδες πληροφόρησης από Ενώσεις λειτουργών τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΛΤΕΕ) με εισηγήτρια  την προϊσταμένη του Β’ τμήματος ΤΕΕ του υπουργείου Παιδείας, Πολυξένη Γεωργαντζέλη
Αρκετές ημερίδες ενημέρωσης για τα νέα δεδομένα στην τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση διοργάνωσαν το περασμένο δίμηνο ενώσεις καθηγητών (ΕΛΤΕΕ) σε πολλές περιοχές της χώρας. Βασική εισηγήτρια σ’ αυτές τις ημερίδες ήταν η κ. Πολυξένη Γεωργαντζέλη, προϊσταμένη του Β’ τμήματος του υπουργείου Παιδείας.
Τις ημερίδες παρακολούθησαν γονείς, μαθητές και καθηγητές οι οποίοι έθεσαν πολλές ερωτήσεις για τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ που δημιουργήθηκαν με το νέο νόμο για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.
«Το επαγγελματικό λύκειο είναι πλέον ένα ελκυστικό σχολείο», υποστήριξε η κ. Γεωργαντζέλη και τόνισε ότι παρέχει, πια, κίνητρο στο μαθητή να το προτιμήσει, διότι παρέχει ένα διαφορετικό και ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών.
«Με το πρόγραμμα αυτό ο μαθητής την πρώτη χρονιά επιλέγει κύκλο, στη δεύτερη τομέα και στην τρίτη ειδικότητα, και έτσι το σχολείο δεν χάνει τον επαγγελματικό του χαρακτήρα, όπως το παλιό ΤΕΛ. Διότι όποιος ήθελε να διαλέξει εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έπρεπε να πάρει δέσμη, άρα στην τρίτη τάξη το ΤΕΛ γινόταν γενικό και έχανε τον επαγγελματικό χαρακτήρα», επισήμανε.
Ανέφερε, χαρακτηριστικά πως σήμερα στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) η δυνατότητα που δίνεται στο σύγχρονο νέο είναι να πάρει, αποφοιτώντας, και απολυτήριο και πτυχίο. Πρόκειται για δύο ανεξάρτητους τίτλους σπουδών που αποκτώνται με ενδοσχολικές εξετάσεις που ο ένας δεν είναι δεσμευτικός του άλλου. Έτσι, με το πτυχίου του έχει πρόσβαση στην ελεύθερη αγορά ή σε ένα ΙΕΚ και με το απολυτήριο, ισότιμα με το μαθητή του γενικού λυκείου, μπορεί ο μαθητής του ΕΠΑΛ να δώσει εξετάσεις για να μπορέσει να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Παράλληλα, η δια βίου εκπαίδευση υποστηρίζεται σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις επαγγελματικές σχολές (ΕΠΑΣ). Σ’ αυτές οδηγούνται οι μαθητές μετά την πρώτη τάξη επαγγελματικού ή γενικού λυκείου».
Η κ. Γεωργαντζέλη υποστήριξε ότι το απολυτήριο του ΕΠΑΛ είναι ισάξιο με αυτό του γενικού λυκείου, «διότι ο κάθε μαθητής διδάσκεται τόσα γενικά μαθήματα, όσο είναι ικανά για να του εξασφαλίσουν εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και παράλληλα και επαγγελματικά – τεχνικά μαθήματα για να μπορεί να ασκήσει την ειδικότητά του».
Παράλληλα, όπως ανέφερε, ο μαθητής έχει ένα δυνατό χαρτί στα χέρια του που του εξασφαλίζει μια θέση στην αγορά εργασίας, καθώς οι ειδικότητες που έχουν επιλεγεί για τα ΕΠΑΛ έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
«Εξασφαλίζεται ένα επαγγελματικό προφίλ όπου ο μαθητής μπορεί να βρει μια θέση στην αγορά εργασίας. Άλλωστε τα επαγγελματικά λύκεια τα υποστηρίζουμε με τα γραφεία σύνδεσης, ένα καινοτόμο πρόγραμμα, όπου πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα κομβικό έργο για μας και θα υποστηρίξει αρκετά τους μαθητές για να βρουν και μια θέση στην αγορά εργασίας».
Η κ. Γεωργαντζέλη σχολίασε και τις αντιδράσεις που έχει επιφέρει η ίδρυση των ΕΠΑΛ στην εκπαιδευτική κοινότητα τονίζοντας ότι «καθετί το καινούργιο νομίζω ότι φέρνει μια αναστάτωση, ανηυσχία και ανασφάλεια μέχρι οι άνθρωποι να το αξιώσουν, να το εμπιστευτούν και να το στηρίξουν».