Αρχική » Περιεχόμενα » Επαγγελματικό Αυτοκίνητο » Νέο Fiat Scudo: Βελτιωμένες επιδόσεις με ποιότητα και ασφάλεια

Νέο Fiat Scudo: Βελτιωμένες επιδόσεις με ποιότητα και ασφάλεια

01_nuovo-scudo.jpg

01_nuovo-scudo.jpgΓια να καλύψει τις σύγχρονες ευρωπαϊκές ανάγκες για τις μεταφορές ανάμεσα στα αστικά κέντρα και μέσα σ’ αυτά, η Fiat παρουσιάζει το νέο Scudo, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο SEVEL Nord στη Valenciennes της Γαλλίας και θα αρχίσει να πωλείται στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2007.
Το νέο Scudo κληρονομεί και βελτιώνει τα ισχυρά σημεία του προηγούμενου μοντέλου (ένα βαν με «αρχιτεκτονική» πολυμορφικού, εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ευχάριστη οδήγηση και άνεση υψηλού επιπέδου) και αποτελεί το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του όσον αφορά την έκταση της γκάμα του (με αύξηση του όγκου και του ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να μεταφέρει), τις επιδόσεις, την ποιότητα, την ευρωστία και την ασφάλεια, αλλά και την προστασία απέναντι στην κλοπή.
Κορυφαία πρακτικότητα στην υπηρεσία του επαγγελματία
Οι ικανότητες του χώρου φόρτωσής του έχουν αυξηθεί: ο εσωτερικός όγκος βρίσκεται τώρα ανάμεσα στα 5 και τα 6 κυβικά μέτρα. Επίσης, το νέο Scudo έχει περιορισμένο ύψος (λιγότερο από 1,90 μ. με την αερανάρτηση), που του επιτρέπει να χρησιμοποιεί τα πολυώροφα γκαράζ, ενώ το «κατώφλι» φόρτωσης έχει ύψος μόλις 49 εκ. από το έδαφος, κάτι που διευκολύνει την τοποθέτηση των φορτίων.
Το νέο Scudo μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με αερανάρτηση πίσω, που διατηρεί σταθερό το ύψος από το έδαφος. Αυτό το σύστημα εγγυάται τη μέγιστη δυνατή άνεση, σταθερό ύψος του οχήματος και ευθυγράμμιση του δαπέδου με το επίπεδο του δρόμου, ανεξάρτητα από το αν είναι φορτωμένο ή όχι το αυτοκίνητο και από τη συμμετρική ή ασυμμετρική τοποθέτηση του φορτίου. Σ’ αυτή την περίπτωση το ύψος του δαπέδου από το έδαφος μπορεί να ρυθμιστεί χειροκίνητα (+/- 5 εκατοστά), για να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη φόρτωση ή την εκφόρτωση. Για λόγους ασφαλείας αυτή η ρύθμιση μπορεί να γίνει μόνο όταν το όχημα είναι σταματημένο  και διατηρείται μέχρι την ταχύτητα των 10 χλμ./ωρα. ενώ πάνω απ’ αυτή την ταχύτητα, επανέρχεται αυτόματα το κανονικό ύψος από το έδαφος.
Το νέο Scudo είναι, η ιδανική λύση για ένα μεγάλος εύρος αποστολών και εφαρμογών, διαθέτοντας και μια τεράστια γκάμα που περιλαμβάνει:
• Εκδόσεις για μεταφορά επιβατών και αγαθών.
• Δύο μεταξόνια: κοντό (3 μέτρα) και μακρύ (3,12 μέτρα).
• Δύο διαφορετικά εξωτερικά μήκη: 4,8 και 5,13 μέτρα.
• Ύψος: 1,89 μέτρα με αερανάρτηση (1,94 μέτρα με «μηχανική» ανάρτηση).
• Δύο μήκη φορτίων: 2,25 και 2,58 μέτρα.
• Εσωτερικό πλάτος 1,60 μέτρα.
• Πλάτος μεταξύ «θόλων» τροχών 1,25 μέτρα.
• Εσωτερικό ύψος: 1,45 μέτρα.
• Δύο όγκους φόρτωσης: 5 κυβ. μέτρα και 6 κυβ. μέτρα.
• Ύψος δαπέδου φόρτωσης: από 49 ως 56 εκατοστά.
• Φορτίο από 1000 ως 1200 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού).
Επιπλέον των εκδόσεων τύπου «βαν», η γκάμα του νέου Scudo προσφέρει μια επιλογή εκδόσεων μεταφοράς επιβατών (Combi και Panorama).
Δυνατοί και ελαστικοί κινητήρες
Το νέο Scudo είναι συνώνυμο με την αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα, που για τον επαγγελματία μεταφράζεται σε πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (κατανάλωση καυσίμου, διαστήματα μεταξύ σέρβις, κόστος επισκευών), καλές επιδόσεις και ελαστικότητα σε χαμηλές στροφές, ακόμα και με πλήρες φορτίο. Αυτό οφείλεται και στους δύο ελαστικούς κινητήρες τούρμπο ντίζελ Multijet, που καλύπτουν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro 4 και εγγυώνται υψηλή ισχύ και ροπή: τον 1.6 Multijet 16v των 90 ίππων και τον 2.0 Multijet 16v των 120 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ο δεύτερος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το μυστικό στην απόδοση και την εξαιρετική οικονομία των δύο κινητήρων τεχνολογίας Common Rail, είναι το σύστημα Multijet δεύτερης γενιάς, που επιτυγχάνει υψηλή πίεση ψεκασμού (μέχρι 1600 bar) ανεξαρτήτως αριθμού στροφών του κινητήρα και ποσότητας ψεκαζομένου καυσίμου.
Ανάλογα με τον κινητήρα, το νέο Scudo προσφέρει δύο διαφορετικούς τύπους υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Ένα υδραυλικό σύστημα (με τον κινητήρα 90 Multijet) κι ένα ηλεκτροϋδραυλικό (με τον κινητήρα 120 Multijet). Ανεξάρτητα από το σύστημα διεύθυνσης και τα λάστιχα της κάθε έκδοσης, το νέο Scudo έχει κύκλο στροφής 12,18 μέτρων με το κοντό μεταξόνιο και 12,59 μέτρων με το μακρύ μεταξόνιο.
Ασφάλεια και άνεση χωρίς συμβιβασμούς
Το νέο Scudo είναι επίσης κορυφαίο στην κατηγορία του σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την άνεση, προσφέροντας στάνταρ στοιχεία εξοπλισμού όπως τα 4 δισκόφρενα, το ABS με EBD, ο αερόσακος του οδηγού και το σταθερό διαχωριστικό καμπίνας-χώρου φόρτωσης (εκδόσεις van). Ανάλογα με την αγορά και την έκδοση είναι επίσης διαθέσιμα -στον στάνταρ ή τον έξτρα εξοπλισμό- το ESP με ASR, ο αερόσακος του συνοδηγού, οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας, όπως και συστήματα που προστατεύουν το αυτοκίνητο και το φορτίο από κλοπή.
Στο νέο μοντέλο έχει επίσης δοθεί εξαιρετική προσοχή στην εργονομία και στη βελτίωση της άνεσης με τον περιορισμό των θορύβων και των κραδασμών και τον έλεγχο του εσωτερικού περιβάλλοντος. Η ευχάριστη παραμονή στο εσωτερικό είναι πρωταρχικής σημασίας για τον χρήστη ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου, που περνάει πολλές ώρες μπροστά στο τιμόνι, συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κι αυτό  εξασφαλίζεται με την άνετη καμπίνα και μια θέση οδήγησης επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου, με πολλούς χώρους αποθήκευσης (συρτάρια, ράφια και ντουλαπάκια), ακόμα και στα συστήματα ήχου και τηλεματικής, που κάνουν πιο ευχάριστη τη οδήγηση του οχήματος.
Ο οδηγός βρίσκει όλους τους διακόπτες και τις πληροφορίες που χρειάζεται συγκεντρωμένα σε μια κονσόλα στο κέντρο του ταμπλό. Μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών παρέχει πληροφορίες για τα συστήματα ήχου και τηλεματικής με τα οποία μπορεί να εφοδιαστεί το αυτοκίνητο, καθώς και για το σύστημα αερισμού/κλιματισμού. Σχεδιασμένο με μεγάλη προσοχή, το κάθισμα εξασφαλίζει εξαιρετική εργονομία κορυφαία άνεση για τον οδηγό, ανεξάρτητα από τον σωματότυπο και το μέγεθός του.
Τα μπροστινά καθίσματα προσφέρονται σε δύο διαφορετικές διαρρυθμίσεις. Η πρώτη προβλέπει ανεξάρτητα καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ στη δεύτερη υπάρχει ένα ανεξάρτητο κάθισμα για τον οδηγό κι ένας διθέσιο «πάγκος» για τους επιβάτες (αυτή την έκδοση εξοπλίζεται μ’ ένα «γραφείο» στο μεσαίο κάθισμα).
Η ευελιξία των πίσω καθισμάτων είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα: Ανακλίνονται, και μπορούν ακόμα και ν’ αφαιρεθούν εντελώς. Αυτό αυξάνει την ευελιξία διαμόρφωσης του χώρου φόρτωσης, το σχήμα και το μέγεθος του οποίου μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με τις ανάγκες.
Το νέο Scudo προορίζεται να παίξει ηγετικό ρόλο στην κατηγορία του και είναι το τελευταίο βήμα στην αναβάθμιση της γκάμας των ελαφρών επαγγελματικών της Fiat, για τα οποία η εταιρία θέτει υψηλούς στόχους για τα επόμενα χρόνια.
Στους πρώτους 9 μήνες του 2006 το μερίδιο των ελαφρών επαγγελματικών της Fiat στη δυτική Ευρώπη αυξήθηκε κατά 11.1%, με περίπου 168.000 ταξινομήσεις. Και τα νούμερα δείχνουν ότι το Scudo βρίσκεται στην κορυφή μιας κατηγορίας η οποία, με πάνω από 450.000 πωλήσεις πέρσι, αποτελεί το 23% της ευρωπαϊκής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών.