Emmanuel Totev: Η TESY συνεχίζει τη γεωγραφική επέκτασή της

Ο Emmanuel Totev είναι Διευθυντής Marketing, Πωλήσεων και Logistics στην TESY.
Κατέχει Master Eπιχειρηματικής Διοίκησης του University of Sheffield, και η προηγούμενη εμπειρία του συμπεριλαμβάνει εργασία σε εταιρείες όπως η KPMG Βουλγαρίας, όπου ήταν Διευθυντής συγχωνεύσεων και εξαγορών και λειτούργησε ως Project Coordinator στο Πρόγραμμα PHARE αναδιοργάνωσης και ιδιωτικοποίησης.

Κύριε Totev, ποιος είναι ο απολογισμός του 2017 για την εταιρεία TESY;
Το 2017 ήταν σίγουρα ένα ακόμη πολύ επιτυχημένο έτος για την TESY. Έχουμε διπλασιάσει τα έσοδά μας από πωλήσεις έναντι του 2014, πράγμα που μας δίνει βεβαιότητα ότι μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και μέχρι το 2020 σε σύγκριση με το 2017.
Αφετέρου – έχουμε παράγει πάνω από 700.000 ηλεκτρικούς θερμοσίφωνες, περισσότερους από 25.000 θερμοσίφωνες έμμεσης θέρμανσης και περισσότερους από 100.000 θερμοπομπούς. Αυτό τοποθετεί την TESY στην πρώτη γραμμή των κατασκευαστών στην Ευρώπη στις βασικές κατηγορίες προϊόντων μας.
Τον περασμένο χρόνο, η οικογένεια της TESY Cloud (τα προϊόντα με διαχείριση μέσω του Διαδικτύου), έχει επεκταθεί σε πάνω από 50 αγορές, με τους έξυπνους ηλεκτρικούς θερμοσίφωνες ΜodEco Cloud.
Αναμφισβήτητα, η επιτυχία για μας είναι εντελώς απτή όταν λάβουμε υπόψη την αναγνώριση από άλλους. Συγκεκριμένα, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για δύο βραβεία, το True Leader της ICAP Bulgaria για το οικονομικό έτος 2016, καθώς και την πρώτη θέση στην κατηγορία «Προϊοντική Ποιότητα» του διεθνούς κύρους περιοδικού Forbes.
Η τιμή να διακριθούμε με τέτοια βραβεία είναι τεράστια, γιατί καταλαβαίνουμε ότι όλες οι προσπάθειές μας κατά τη διάρκεια των ετών έχουν νόημα και εκτιμούνται ιδιαίτερα.
Ποιες ήταν οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε και καταφέρατε να τις ξεπεράσατε;
Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζει μια εταιρεία όπως η δική μας, η οποία έχει πίσω της ήδη μια σχεδόν 25ετή ιστορία, αλλά συνεχίζει να αναπτύσσεται, είναι να καταστήσει αυτή την ανάπτυξη σταθερή, με ετήσιες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και σε οργανωτική ανάπτυξη.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι προκλήσεις ήταν, και συνεχίζουν να συνδέονται, με το γεγονός ότι ως ομάδα διαχείρισης, πάντα καταφέρνουμε να εξισορροπούμε την αναζήτηση νέων ευκαιριών ανάπτυξης, τη σύναψη μεγάλων συμφωνιών με διεθνείς πελάτες και ταυτόχρονα να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις άλλες πτυχές που ανέφερα.
Μεγάλη πρόκληση ήταν η εκστρατεία μας για αύξηση των τιμών, στις οποίες πουλάμε τα προϊόντα. Σε πολλές περιπτώσεις κάναμε πρώτοι αυτό το βήμα, ακόμη και σε αγορές όπου εξακολουθούμε να μην έχουμε ηγετική θέση και δεν είμαστε η εταιρεία που καθορίζει τις τιμές.
Αυτή η αύξηση, βέβαια, δεν ήταν αυτοσκοπός. Υπαγορεύθηκε από διάφορους παράγοντες, όπως η συνεχιζόμενη τάση αύξησης των τιμών βασικών πρώτων υλών για την παραγωγή μας, η έναρξη ισχύος των νέων, αυστηρότερων ευρωπαϊκών κανονισμών για τους ηλεκτρικούς θερμοσίφωνες την 26-09-2017, όπως και ένας νέος κανονισμός, σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των θερμαντικών σωμάτων, ο οποίος ισχύει από την μέση της περιόδου θέρμανσης 2017-2018.
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, σκοπός μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς τα προϊόντα μας, όχι μόνο για να ικανοποιούμε τις απαιτήσεις των κανονισμών, αλλά και για να μπορούμε να προσφέρουμε στους τελικούς χρήστες περισσότερα οφέλη.
Επειδή συνειδητοποιούμε ότι είναι δύσκολο να αντιμετωπίσουμε όλες τις προκλήσεις μόνοι μας, έχουμε από καιρό εκτιμήσει τα οφέλη συνεργασίας με εξωτερικούς συνεργάτες, καθώς ο στόχος μας είναι να μάθουμε από τους καλύτερους. Έχουμε αναπτύξει κοινά προγράμματα για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών στον τομέα της ανάπτυξης, της παραγωγής και της διαχείρισης με επιχειρηματικούς εταίρους που κατέχουν ηγετική θέση παγκοσμίως στον Κλάδο μας.
Πώς εισάγονται οι καινοτομίες σε μια μικρή χώρα και ποια είναι η βάση της επιτυχίας πίσω από κάθε μία από αυτές;
Για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, συνεργαζόμαστε εδώ και χρόνια με κορυφαίες εταιρείες στον τομέα τους. Τον περασμένο χρόνο, έδειξαν ενδιαφέρον για συνεργασία μαζί μας παγκόσμιοι ηγέτες στον τομέα της θερμικής μηχανικής, του επαγγελματικού εξοπλισμού και των οικιακών συσκευών από τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Πορτογαλία, την Τουρκία αλλά και από άλλες χώρες.
Παρά το γεγονός ότι είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, η TESY είναι μια εταιρεία με συνεχώς αναπτυσσόμενο διεθνές προφίλ, η οποία διευρύνει το προσωπικό της στους τομείς των διεθνών πωλήσεων, της ανάπτυξη προϊόντων και της μηχανικής.
Ανεβάζουμε τον πήχη στον Κλάδο με τις καινοτόμες λύσεις και την ποιότητα των προϊόντων μας, αλλά και σε συνδυασμό με τις συνεργασίες που χτίζουμε με την ακαδημαϊκή κοινότητα στη Βουλγαρία και με εξειδικευμένες εταιρείες, όπως για παράδειγμα στον τομέα της Πληροφορικής και των τεχνολογιών Cloud.
Σε κάθε περίπτωση, ως εταιρεία προσανατολισμένη προς τον καταναλωτή, οι τεχνολογικές λύσεις, ορισμένες από τις οποίες, στη συνέχεια, καταχωρούνται με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, αναπτύσσονται με σκοπό να κάνουμε κάτι περισσότερο για τον τελικό χρήστη.
Πώς βλέπετε την ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα 5 χρόνια; Θα είμαστε μάρτυρες νέων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και προϊόντων;
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να είμαι συγκεκριμένος για τα επόμενα 5 χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη το δυναμικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε. Πριν από χρόνια το σύστημα μας καθοδηγούσε να σκεπτόμαστε σε «πενταετείς περιόδους». Εμείς αποφασίσαμε να ορίσουμε στρατηγική ανάπτυξης για περίοδο 3 ετών, την οποία ενημερώνουμε ετησίως.
Στην στρατηγική μας για το έτος 2020 έχουμε ορίσει να διπλασιάσουμε τα έσοδα πωλήσεων, τα οποία πραγματοποιήσαμε το 2017, και παράλληλα να αυξήσουμε την κερδοφορία μας. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω της εισαγωγής μας σε νέες, για μας, μεγάλες αγορές ηλεκτρικών θερμοσίφωνων στην Ευρώπη και σε άλλες ηπείρους, μέσω ανάπτυξης νέων κατηγοριών προϊόντων, όπως είναι οι αντλίες θέρμανσης νερού.
Επίσης θα βασιστούμε στο σχεδιασμό νέας γενιάς για τρεις από τις βασικές κατηγορίες προϊόντων μας, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού θερμοσίφωνα, των θερμοπομπών και της αντλίας θερμότητας τοίχου για θέρμανση νερού, για τον οποίο συνεργαζόμαστε ήδη με κορυφαίο ιταλικό στούντιο σχεδιασμού, γνωστό από την αυτοκινητοβιομηχανία.
Εξετάζουμε ευκαιρίες για απόκτηση εταιρειών που θα μας προσφέρουν γνωστά εμπορικά σήματα, προϊόντα που σήμερα δεν διαθέτουμε στο χαρτοφυλάκιό μας, και θα μας επιτρέψουν ταχύτερη διείσδυση σε στρατηγικές για μας αγορές.
Ποιες είναι οι τρεις βασικές αρχές στις οποίες οικοδομείτε την επιτυχία της επιχείρησής σας;
Το ψηφίο 3 συμπίπτει πλήρως με τις εταιρικές μας αξίες, τις οποίες μπορούμε να πούμε με ασφάλεια, ότι είναι και βασικές αρχές που συνοψίζουν την εταιρική κουλτούρα και τις πεποιθήσεις της εταιρείας.
Το εταιρικό όραμα της TESY βασίζεται στο πάθος, την καινοτομία και την εμπιστοσύνη. Πιστεύουμε βαθιά ότι ακριβώς αυτά μας κάνουν ανταγωνιστικούς.
• Πάθος: Η δυναμική μας ομάδα επαγγελματιών θέτει φιλόδοξους στόχους. Με προσωπικό παράδειγμα, δημιουργούμε κουλτούρα που εμπνέει τους ανθρώπους να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν. Βάζουμε καρδιά και μυαλό σε αυτό που κάνουμε και είμαστε μέρος της δυναμικής αλλαγής.
• Καινοτομίες: Οι άνθρωποι της TESY είναι ανοιχτοί προς τις καινοτομίες, διψασμένοι για γνώσεις και εμπνευσμένοι να δημιουργούν. Αλλάζουμε τη σημερινή κατάσταση χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες για εξαιρετική λειτουργικότητα και εντυπωσιακό σχεδιασμό.
• Εμπιστοσύνη: Το κοινό όραμα διαφάνειας και ακεραιότητας βρίσκεται στο επίκεντρο των μακροχρόνιων συνεργασιών της TESY. Από σεβασμό στους ανθρώπους, προσφέρουμε αξιόπιστα προϊόντα και ποιοτικές υπηρεσίες.
Καθοδηγούμαστε από προθυμία για συνεργασία, πίστη και εμπιστοσύνη.

www.tesy.gr