Αρχική » Περιεχόμενα » Εκθέσεις » ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ISH

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ISH

Στη φετινή ISH συμμετείχαν για άλλη μια φορά πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, κυρίως από το χώρο των ηλιακών αλλά και των κατασκευαστών σωλήνων. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στην έκθεση, συνομιλήσαμε μαζί τους και τους θέσαμε διάφορα ερωτήματα όσον αφορά τη συμμετοχή τους, τους στόχους τους αλλά και την οργάνωση της έκθεση. Σε γενικές γραμμές οι εκθέτες δήλωσαν ευχαριστημένοι θεωρώντας την ISH την πιο σημαντική έκθεση του κλάδου, λόγω του διεθνούς χαρακτήρα της.

ISOPIPE

Η εταιρία μας 3i International Innovative Insulation ABE, η μοναδική εταιρία παραγωγής μονωτικού υλικού από συνθετικό καουτσούκ στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια καθώς και ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια στην Ευρώπη, διακινώντας διεθνώς το υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών μονωτικό προϊόν με την εμπορική ονομασία ISOPIPE, σε μια συνεχή προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων της, συμμετείχε στη διεθνή Έκθεση ISH της Φρανκφούρτης. Ικανοποίηση και θετικές εντυπώσεις υπήρξαν από την οργανωτική δομή της έκθεσης από την προσέλευση και το ενδιαφέρον του κοινού για τα προϊόντά μας. Από την πρώτη μας συμμετοχή το 2003, έχουμε κάνει μια μακρά τεχνολογικά και εμπορικά θετική πορεία διευρύνοντας τα κανάλια διανομής και προώθησης των προϊόντών της, καθώς το μεγαλύτερο μερίδιο τζίρου προέρχεται πλέον, κυρίως από εξαγωγές. Εξαγωγές που έχουν να κάνουν και με χώρες της Β. Ευρώπης, όπως Φιλανδία, Γαλλία, Δανία, Γερμανία κλπ. Tο εμπορικό μας σήμα ISOPIPE έχει γίνει γνωστό, και η αξιοπιστία μας στην αγορά είναι πλέον αναγνωρίσιμη. Πολλοί επισκέπτες μας είπαν ότι ο κύριος σκοπός της επίσκεψής τους στην ISH ήταν να συναντήσουν συγκεκριμένα εμάς, με σκοπό να συνάψουν μια συμφωνία για συνεργασία στην αγορά τους. Αναπόσπαστη φιλοσοφία της εταιρίας, είναι να προσφέρει προϊόντα μόνωσης με σαφή ποιοτική υπεροχή σε ανταγωνιστικές τιμές, καλύπτοντας τις ανάγκες του κλάδου και συνεχώς εξελίσσοντας νέα και καινοτόμα προϊόντα με απώτερο σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας. Ο σκοπός, της έκθεσης για μας είχε τρεις πρωτεύοντες στόχους. Πρώτος στόχος ήταν οι συναντήσεις και οι εποικοδομητικές συζητήσεις/επαφές με τους υπάρχοντες Βορειοευρωπαίους πελάτες και να ενημερώσουμε ο ένας τον άλλον για τα νέα προϊόντα και τις εξελίξεις επάνω στην εξοικονόμηση ενέργειας. Δεύτερος, η προβολή της προϊοντικής γκάμας της εταιρίας κυρίως με την προσθήκη νέων καινοτόμων επιλογών για τον επαγγελματία όπως :
• Isopipe UV PLUS (η εξέλιξη του Isopipe UV).
• Isopipe Slit and Seal (έτοιμο κομμένο μονωτικό με διπλό αυτοκόλλητο για υφιστάμενες εγκαταστάσεις ).
• Isosystem (για εγκαταστάσεις μεγάλων διατομών, έτοιμο φύλλο στην επιθυμητή διάσταση διαγώνια κομμένο κατά 45° για εύκολη τοποθέτηση). Τρίτος, η ενδυνάμωση του ονόματος και του status της εταιρίας , σε κοινό που απαιτεί υψηλές προδιαγραφές και standards. Καινοτομία του περιπτέρου μας ήταν το μοναδικό και κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας προϊόν μας ISOPIPE UV, το οποίο ακόμα και μετά από 4 έτη παραγωγής του προσελκύει το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής. Δεν γνωρίζουμε ακόμα πια θα είναι η καινοτόμος ανακάλυψη πάνω στα θερμομονωτικά υλικά τα επόμενα χρόνια αλλά γνωρίζουμε ποιος θα την κάνει: η 3i International Innovative Insulation ABE.

INTERPLAST Α.Ε.

Εξαιρετική επιτυχία είχε για ακόμη μια φορά η παρουσία της εταιρίας INTERPLAST Α.Ε. κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης ISH στην Φρανκφούρτη από τις 6 έως τις 10 Μαρτίου. Η συμμετοχή της εταιρίας σε μια τόσο σημαντική έκθεση θεωρείται απαραίτητη εφόσον ανοίγονται νέοι ορίζοντες στην ευρωπαϊκή αλλά και τη διεθνή αγορά. Η εταιρία παρουσίασε πέραν από την πλήρη γκάμα των προϊόντων που διαθέτει για την ύδρευση, την θέρμανση και την αποχέτευση, νέα προϊόντα όπως τη νέα διαιρούμενη γωνία υδροληψίας 92° καθώς επίσης την ηλεκτροβάνα 3/4’’, 1’’ και 1 1/4’’με νέο σχεδιασμό.
Η διαιρούμενη γωνία υδροληψίας 92° παρέχει τη δυνατότητα χρήσης:
– Mε διακόπτες εσωτερικού και εξωτερικού βρόγχου 38mm.
– Με διακόπτες εξωτερικού και εσωτερικού βρόγχου 50mm και σωμάτων τύπου Ventil.
– Με μεταλλικό στήριγμα πολλαπλών θέσεων για εγκαταστάσεις ύδρευσης και θέρμανσης.
– Με ειδική συστολή για κυματοειδή σωλήνα 25mm και 28mm.
– Κυματοειδή σωλήνα στο εσωτερικό μέρος της γωνίας με τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων εγκοπών.
– Επινικελωμένων σωληνομαστών 15mm/150mm και μονών/διπλών καλυμμάτων από ABS.
Η ηλεκτροβάνα φέρει τα κάτωθι χαρακτηριστικά:
– Υψηλή ροπής στρέψης 25ΝΜ πιστοποιημένα.
– Αποφυγή ανάποδων στροφών με την χρήση μηχανικού STOP.
– Οι εντολές on/off ρυθμίζονται και ελέγχονται μια προς μια για τον αποκλεισμό κλοπής θερμικής ενέργειας.
– Λόγω του μειωμένου όγκου τοποθετείται εύκολα εντός του πίνακα διανομής.
– Το κλείσιμο της βάνας δεν προκαλεί φαινόμενα υδραυλικής κρούσης και προστατεύει τις εγκαταστάσεις από υπερφόρτωση. Αξιόλογος αριθμός επισκεπτών από την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Μ. Ανατολή επισκέφτηκαν το περίπτερο της εταιρείας και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλες τις σειρές των παραγόμενων προϊόντων.
Η Interplast είναι η πρώτη εταιρία στον κλάδο της που συμμετέχει ανελλιπώς από το 2000 σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού καταφέρνοντας να ισχυροποιήσει την θέση της έναντι του ανταγωνισμού και να δραστηριοποιείται εντονότερα και αποτελεσματικότερα στον εξαγωγικό τομέα. Με την ευκαιρία της ISH ορισμένες συνεργασίες επισημοποιήθηκαν οριστικά, ενώ κάποιες νέες έδειξαν τα πρώτα θετικά τους αποτελέσματα, ανοίγοντας έτσι νέες οδούς για το ποιοτικό ελληνικό προϊόν και φυσικά για την ίδια την εταιρία.

XAΛKOΡ

Θεωρούμε ότι η οργάνωση ήταν ικανοποιητική όπως και η προσέλευση των επισκεπτών. Οι στόχοι μας για την φετινή έκθεση ήταν αφενός η προβολή του καινοτόμου χαλκοσωλήνα Cusmart© και αφετέρου η προσέγγιση αγορών που δεν αποτελούν τις παραδοσιακές δεξαμενές απορρόφησης χαλκοσωλήνα. Πιστεύουμε ότι και οι δυο στόχοι ικανοποιήθηκαν σε σημαντικό βαθμό μιας και από τη μία το περίπτερο μας συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων εμπόρων και εγκαταστατών, ενώ από την άλλη, διαφάνηκε η δυνατότητα συνεργασίας με αγορές οι οποίες ήταν εκτός των μέχρι τώρα δραστηριοτήτων μας και αγορές οι οποίες διακρίνονται από το μεγάλο βαθμό χρήσης υποκατάστατων του χαλκού προϊόντων.
Με δεδομένο το μέγεθος της ελληνικής αγοράς, κάθε ελληνική επιχείρηση που έχει να επιδείξει δικά της αξιόπιστα, και ακόμη περισσότερο όπως η ΧΑΛΚΟΡ, καινοτόμα προϊόντα, οφείλει να λαμβάνει μέρος στις κυριότερες διεθνείς εκθέσεις οι οποίες αποτελούν πόλο έλξης για το αντίστοιχο αγοραστικό κοινό των περισσοτέρων ευρωπαϊκών χωρών. Η συγκέντρωση σε αυτές τις εκθέσεις των μεγαλύτερων και σημαντικότερων εκθετών από τη μία, και μεγάλου και ετερόκλητου αριθμού επισκεπτών από την άλλη, δίνει την ευκαιρία για άντληση πολλαπλών εμπορικών πληροφοριών, προώθηση των προϊόντων, αναζήτηση δυνητικών συνεργατών, συγκριτική αξιολόγηση προϊόντων και εξαγωγή συμπερασμάτων για τις τάσεις της αγοράς.
Η ποιότητα όλων των προϊόντων, άρα και των ελληνικής παραγωγής πλαστικών σωλήνων, κρίνεται από μια σειρά παράγοντες όπως οι πατέντες ευρεσιτεχνίας που έχουν αναπτύξει οι παραγωγοί τους, η τεχνογνωσία που αποδεδειγμένα έχουν, οι διεθνείς πιστοποιήσεις που κατέχουν, οι συνεργασίες που έχουν συνάψει, το μερίδιο αγορών που έχουν επιτύχει και τη φήμη που συνοδεύει τα προϊόντα αυτά. Συνεπώς, προκειμένου να συμπεράνει κανείς το βαθμό κατά τον οποίο οι ελληνικής παραγωγής πλαστικοί σωλήνες είναι εφάμιλλοι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών θα πρέπει να είναι σαφή εκ των προτέρων όλα τα παραπάνω στοιχεία που καταξιώνουν τα προϊόντα και που προσδίδουν χαρακτηριστικά έντονης ανταγωνιστικότητάς τους. Η ΧΑΛΚΟΡ πιστή στην ανωτέρω αντίληψη, έχει καταθέσει προ πολλού και συνεχίζει να καταθέτει στην παγκόσμια αγορά, τεκμήρια έντονης τέτοιας ανταγωνιστικότητας. Είναι ευκταίο το να διαπιστωθεί και η ύπαρξη εγχώριων παραγωγών, υποκατάστατων του χαλκού προϊόντων, που διακρίνονται από τα παραπάνω χαρακτηριστικά.

ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΛΑΤΖΑΣ

Ποιος είναι ο στόχος σας με τη συμμετοχή σας στην ISH κ. Μπλάτζα;
Η ελληνική αγορά μας ενδιαφέρει πάντα πρώτα απ’ όλα. Παράλληλα μας ενδιαφέρει, όμως, να αυξήσουμε και τις εξαγωγές μας. Το να καταφέρεις να προωθήσεις ένα προϊόν σε μια ξένη και αυστηρή αγορά είναι εξαιρετικά δύσκολο αλλά είναι συγχρόνως και καταξίωση και για σένα που το παράγεις.
Με ποιες χώρες έχετε αναπτύξει συνεργασία;
Με πάρα πολλές. Γερμανία, Τσεχία, Σλοβακία, Αυστρία, Ελβετία, Ιταλία, Σκανδιναβία, Μέση Ανατολή, Βαλκάνια, Καναδά, Αμερική, Κίνα. Τα προϊόντα μας έχουν πάρει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά ποιότητας. Η χώρα που μας ενδιαφέρει τώρα να ρίξουμε ιδιαίτερα το βάρος μας είναι η Αμερική. Κι αυτό γιατί εκεί υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι μεγάλοι πελάτες που έχουν σαν αρχή να μην δένονται με έναν μόνο προμηθευτή. Ενώ μπορείς να πετύχεις και καλές τιμές, δεν ψάχνουν το φτηνό, είναι πλούσια αγορά. Το 2008 σκεφτόμαστε να συμμετέχουμε σε μια έκθεση στην Αμερική, ίσως και στον Καναδά. Στην Ελλάδα δυστυχώς η αγορά μας είναι μικρή και υπάρχει πληθώρα κατασκευαστών αλλά και εισαγωγέων. Κουβαλάμε ακόμη και τα προβλήματα από την πτώση του χρηματιστηρίου κι έτσι το κλίμα δεν είναι τόσο καλό. Η είσπραξη των χρημάτων που μας οφείλουν είναι πολύ δύσκολη και έτσι προσπαθούμε να βρούμε διεξόδους και μια απ’ αυτές είναι και οι εξαγωγές.
Τους περισσότερους συνεργάτες σας τους έχετε βρει από την ISH ή από την έκθεση στο Μιλάνο;
Η αναλογία είναι 65-70% από εδώ και 30-35% από το Μιλάνο. Η Φρανκφούρτη συγκεντρώνει επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Το Μιλάνο κυρίως Ιταλούς και Ευρωπαίους και λιγότερους από τις υπόλοιπες χώρες.
Για την οργάνωση της έκθεσης και τις τιμές σε σχέση με άλλες εκθέσεις τι έχετε να μας πείτε;
Η οργάνωση είναι πολύ καλή κι όσο για τις τιμές, κι εκεί δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές. Η οργάνωση γενικά του γερμανικού κράτους είναι ζηλευτή και πιστεύω ότι και η έκθεση ακολουθεί την οργάνωση του κράτους. Αν συγκρίνεις τα οφέλη που αποκομίζεις σε σχέση με την τιμή, η έκθεση αυτή σε δικαιώνει. Οι εκθέσεις στην Ελλάδα δεν έχουν διεθνή προσέλευση. Αν στοχεύεις στις εξαγωγές η πρώτη έκθεση που πρέπει να συμμετάσχεις είναι της Φρανκφούρτης. Μετά του Μιλάνου.

ΠΕΤΡΟΣ ΓΚΟΥΝΤΑΣ (ΔΕΛΤΑ)

Πόσες φορές έχετε συμμετάσχει στην ISH κ. Γκούντα;
Είναι η δεύτερη συμμετοχή μου στην Φρανκφούρτη και έχω πάει μία φορά και στο Μιλάνο.
Ποια θεωρείτε καλύτερη;
Απ’ ότι βλέπω εδώ υπάρχει μεγαλύτερη προσέλευση. Για τα δικά μου προϊόντα εδώ είναι καλύτερα.
Από τις δύο προηγούμενες συμμετοχές έχεις κλείσει συμφωνίες με ξένους;
Ήδη από την πρώτη φορά ξεκίνησα συνεργασία με τη Ρουμανία. Συνεργάζομαι ακόμη με Ουγγαρία, Κύπρο, Δανία. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του τζίρου μου, κι αυτό με ένα μόνο προϊόν, τα πλαστικά εξαρτήματά μας.
Στην Ελλάδα συμμετέχετε σε εκθέσεις;
Η προβολή μου στην Ελλάδα δεν μ’ ενδιαφέρει γιατί έχω συγκεκριμένους πελάτες όπως η Ιντερπλάστ, η Σωλήν, η Faso Plast οι πελάτες μου είναι μόνο χοντρικής.
Σκοπεύετε να επεκταθείτε και σε άλλα προϊόντα;
Ναι, σιγά – σιγά, η εταιρία μας είναι αυτοχρηματοδοτούμενη. Γι’ αυτό και έχει σταθερούς πελάτες. Δεν μ’ αρέσει να κάνω μεγάλα βήματα προτιμώ να προχωρώ αργά και σταθερά.
Σε ποια άλλη έκθεση σκέφτεστε να πάτε;
Ίσως του χρόνου στο Μιλάνο και το σκέφτομαι γιατί ήδη σήμερα έχω κάνει 2-3 επαφές που θα τις αξιοποιήσω σίγουρα. Αν αύριο και μεθαύριο κάνω τις αντίστοιχες επαφές θα έχω παραγγελίες για να δουλεύω τα δύο επόμενα χρόνια.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (MAST – MASTROYANNIS BROS S.A.)

Αν δεν κάνω λάθος συμμετέχετε για πρώτη φορά στην ISH.
Σε εκθέσεις πάμε χρόνια. Εδώ στη Φρανκφούρτη είναι η πρώτη μας συμμετοχή. Η εταιρία μας κατασκευάζει επί πολλά χρόνια προϊόντα αλουμινίου. Τελευταία ξεκινήσαμε την κατασκευή και ειδών οικιακής χρήσης γιατί είδαμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό κι αυτό γιατί το αλουμίνιο είναι υλικό που δεν σκουριάζει και συγχρόνως είναι κάτι το διαφορετικό. Αυτά τα ντουλαπάκια μπάνιου που βλέπετε βρήκαν μεγάλη απήχηση. Προσπαθήσαμε να τα βελτιώσουμε και αισθητικά συνδυάζοντας το αλουμίνιου με χρωματιστά κρύσταλλα, και άλλα υλικά για να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε διαφορετικά γούστα. Το έπιπλο μπάνιου το επιλέγεις μια φορά για να κρατήσει πολλά χρόνια. Έχεις ένα λόγο να πληρώσεις κάτι παραπάνω. Το αλουμίνιο είναι ακριβό μέταλλο γι’ αυτό και το τελικό προϊόν είναι συγκριτικά πιο ακριβό από τα άλλα έπιπλα μπάνιου.
Διαπιστώσατε αν υπάρχουν στην ISH άλλοι εκθέτες με αντίστοιχα προϊόντα;
Υπάρχουν κάποιοι όχι όμως σε έπιπλο, σε καθρέπτες αλουμινένιους.
Πού στοχεύετε με τη συμμετοχή σας στην έκθεση;
Πιστεύουμε ότι θα μπούμε σε καλά μαγαζιά ανά τον κόσμο. Επαφές έχουμε κάνει, περιμένουμε να δούμε και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Διαπιστώσαμε βέβαια ότι αν και πολλοί είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να πάρουν ένα καλό προϊόν, σε χώρες όπως η Γερμανία η επιλογή είναι και θέμα μόδας, π.χ. τα χρωματιστά κρύσταλλα που τα θεωρούμε κάτι ιδιαίτερο, εδώ δεν έχουν πέραση γιατί οι βόρειοι λαοί δεν βάζουν εύκολα χρώμα στο μπάνιο τους.
Από πότε έχετε λανσάρει τα έπιπλά σας στην Ελλάδα;
Τα μικρά ντουλαπάκια πριν ενάμισυ χρόνο, τα μεγάλα από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ακόμα βέβαια δεν έχουμε βγει επίσημα στην αγορά, δηλαδή με πωλητές και αντιπροσώπους. Απλώς κάποια καταστήματα εκθέτουν τα προϊόντα μας. Καταναλώσαμε πολύ χρόνο στην προετοιμασία για τη συμμετοχή μας στην ISH. Επιστρέφοντας θα ρίξουμε το βάρος μας και στην εγχώρια αγορά. Πιστεύουμε ότι θα κερδίσουμε ένα κομμάτι της αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, που θα μας υποστηρίξει για να πάμε παρακάτω.

CALPAK

Τι νεότερο υπάρχει στο χώρο σας κ. Κωνσταντινίδη; Ποιες είναι οι προοπτικές των ηλιακών συστημάτων και γενικότερα των ήπιων μορφών ενέργειας, τα φωτοβολταϊκά κ.λπ.;
Τα φωτοβολταϊκά δεν με ελκύουν. Είναι μία αγορά που ελέγχεται από κάποιες μεγάλες εταιρίες, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες. Δεν έχουν αποδοτικότητα σαν συστήματα. Εκμεταλλεύονται μόνο το 15%. Αναγκάζονται να δίνουν έξι φορές την αξία του ρεύματος για να λειτουργήσουν. Τα θερμικά μπορούν να δουλέψουν χωρίς καμία επιδότηση και η ενέργεια που δίνουν είναι πολύ φθηνή, ενώ τα φωτοβολταϊκά πολύ ακριβή. Τα θερμικά συστήματα μπορούν να εκμεταλλευτούν μέχρι και το 80% της ηλιακής ακτινοβολίας. Αυτό έγινε επιτέλους κατανοητό, γι’ αυτό ξεκίνησαν σε πολλές χώρες να θεσπίζονται νόμοι, όπως π.χ. στην Ισπανία, που είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών σε όλα τα νέα κτίρια, αλλά και να δίνονται σοβαρά οικονομικά κίνητρα με επιδοτήσεις και απαλλαγές φόρου, σε χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία για εγκατάσταση συλλεκτών σε υπάρχοντα κτίρια. Στην Ελλάδα δυστυχώς ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα. Επικρατεί η λογική ότι έχουμε μια αναπτυγμένη αγορά και άρα, γιατί να δίνονται επιδοτήσεις. Κάποτε η Ελλάδα ήταν πρώτη σε ηλιακά συστήματα και δυστυχώς σύντομα θα βρεθούμε στη γνωστή μας θέση, την 15η. Τώρα είμαστε στην 3η, μας πέρασε και η Αυστρία, και είναι ζήτημα 1 ή 2 ετών για να μας περάσουν και η Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία κ.ά. Στην Ελλάδα έχουμε κολλήσει μόνο στον ηλιακό θερμοσίφωνα. Σε βιομηχανικές εφαρμογές, μεγάλα κεντρικά συστήματα είμαστε πίσω, αν και υπάρχουν τώρα κάποιες προοπτικές να προχωρήσουμε και σε τέτοιες εφαρμογές.
Σκέφτεστε να επεκταθείτε και προς αυτή την κατεύθυνση;
Το κομμάτι του ηλιακού θερμοσίφωνα έχει αρχίσει στην Ελλάδα να είναι ασύμφορο, κι αυτό γιατί έχουν γίνει πάρα πολλοί οι κατασκευαστές αλλά και αυτοί που δουλεύουν φασόν με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να είναι πολύ μεγάλος και κυρίως γιατί κυκλοφορούν πολλά φτηνά, όχι καλής ποιότητας ηλιακά. Σαν εταιρία προσανατολιζόμαστε σε δύσκολες αγορές όπως είναι της Γαλλίας, της Γερμανίας, που απαιτούν ποιότητα. Μας ταιριάζει καλύτερα αυτός ο ανταγωνισμός. Είμαστε σε θέση να προσφέρουμε πολύ καλή ποιότητα σε χαμηλές τιμές. Οι εξαγωγές μας φτάνουν το 40% του τζίρου μας. Βέβαια δεν παραμελούμε και την ελληνική αγορά όπου έχουμε εξασφαλίσει κάποιους σημαντικούς αντιπροσώπους που ενδιαφέρονται να προωθήσουν ένα σωστό προϊόν. Παράλληλα προωθούμε τα προϊόντα μας και με διαφημιστική καμπάνια που απευθύνεται κυρίως στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Το δυστύχημα είναι ότι το καταναλωτικό κοινό είναι αποπροσανατολισμένο. Δεν γνωρίζει ότι η καρδιά ενός ηλιακού είναι ο συλλέκτης του κι ότι απ’ αυτόν εξαρτάται η καλή λειτουργία του. Ο αγοραστής σου ζητάει απλά ένα διακοσάρι ή ένα εκατονεξηντάρι, χωρίς να νοιάζεται για το μέγεθος του συλλέκτη.
Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα για να πιάσουμε τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά το ποσοστό που θα πρέπει να καλύπτουμε από ήπιες μορφές ενέργειας έτσι ώστε να μην πληρώνουμε ρήτρα; Αυτή τη στιγμή καλύπτουμε το 3% και θα έπρεπε να είμαστε στο 7% και να φτάσουμε στο 12%.
Συνολικά η Ευρώπη πρέπει να φτάσει στο 25% και είναι ακόμη στο 7%. Θα πρέπει κατ’ αρχήν να αναπτύξουμε το κομμάτι των κεντρικών συστημάτων στην Ελλάδα. Θερμοσίφωνες έχουμε πολλούς πάσχουμε όμως από μεγάλα θερμικά ηλιακά συστήματα που θα καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης σε ξενοδοχεία, πισίνες, μεγάλα συγκροτήματα. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να καλύψουμε τις ανάγκες κλιματισμού το καλοκαίρι. Η νέα τεχνολογία σε μηχανές απορρόφησης και αναρρόφησης είναι πλέον αρκετά καλή και προσφέρεται σε λογικές τιμές ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί ο ηλιακός κλιματισμός και σε μικρομεσαία κλίμακα. Οπωσδήποτε οι εφαρμογές αυτές θα πρέπει να επιδοτηθούν στην αρχή όπως γίνεται και σε άλλες χώρες μέχρι που να μπορέσει η αγορά να προχωρήσει από μόνη της. Υπάρχουν τέτοιες σκέψεις απ’ ότι γνωρίσουμε αλλά θα πρέπει και να προχωρήσουν. Η ΕΒΗΕ κάνει μια πολύ καλή δουλειά έχει αναβαθμίσει το ρόλο της. Βέβαια αν θέλει η Ελλάδα να πιάσει τους στόχους της τα συστήματα που θα εγκατασταθούν θα πρέπει να είναι ποιοτικά, να αποδίδουν τα αναμενόμενα και να είναι πιστοποιημένα. Μόνο τον κλιματισμό να πιάσουμε είναι τεράστια τα ποσά που θα εξοικονομήσουμε. Βέβαια και στον τομέα της θέρμανσης μπορούν να γίνουν πολλά. Θέρμανση είτε νερού είτε χώρου προσπαθούμε να την πετύχουμε με αποδοτικά συστήματα όταν ο ήλιος δεν μας βοηθάει π.χ. το χειμώνα. Στον κλιματισμό έχουμε το πλεονέκτημα ότι μπορούμε να παράγουμε κλιματισμό από τον ήλιο και όταν ο ήλιος πραγματικά καίει, το καλοκαίρι.

COSMOSOLAR

Τι σας έκανε να έρθετε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτή κ. Σπανέ;
Σαν εταιρία έχουμε έναν εξαγωγικό χαρακτήρα και βρισκόμαστε εδώ για να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο τις εξαγωγές μας.
Σε ποιες χώρες εξάγετε μέχρι στιγμής;
Σε εννέα και κύρια στην Ισπανία και την Ιταλία όπου πραγματοποιούμε και τον μεγαλύτερο τζίρο. Στην έκθεση αυτή ήρθαμε γιατί η ISH έχει ένα παγκόσμιο χαρακτήρα, οι επισκέπτες της προέρχονται απ’ όλο τον κόσμο. Μέχρι τώρα διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το συλλέκτη μας, ο οποίος βέβαια είναι και ένας από τους καλύτερους σε απόδοση, απ’ αυτούς που έχουν πιστοποιηθεί από τον Δημόκριτο. Εντυπωσίασε αρκετούς γερμανούς οι οποίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η έκθεση αυτή μας έδειξε ότι είμαστε έτοιμοι και για τη γερμανική αγορά, κάτι που δεν το περιμέναμε. Στόχος μας ήταν άλλες χώρες, όχι η Γερμανία.
Τι ποσοστό του τζίρου σας αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές σας;
Το 35%. Το πρώτο δίμηνο του 2007 αυξήθηκαν οι εξαγωγές μας κατά 400%. Θέλουμε να αναπτύξουμε τις εξαγωγές μας χωρίς όμως να παραμελήσουμε και την ελληνική αγορά η οποία μας έχει στηρίξει στο παρελθόν και εξακολουθεί και σήμερα.
Τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα για να πιάσουμε τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά τα ποσοστά από ήπιες μορφές ενέργειας;
Στην Ευρώπη έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια να στηρίζουν την ανάπτυξη των ήπιων μορφών ενέργειας με επιδοτήσεις, απαλλαγές φόρων κ.λπ. Στην Ελλάδα, ούτε καν έχουμε ξεκινήσει. Το μόνο που κατάφερε πρόσφατα η ΕΒΗΕ είναι να έχουν οι αγοραστές ένα μικρό ποσοστό φοροαπαλλαγής από το συνολικό κόστος της εγκατάστασης. Η υποχρεωτική εγκατάσταση στις νέες οικοδομές ηλιακών συστημάτων, όπως ισχύει π.χ. στην Ισπανία θα βοηθούσε πολύ. Η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών συστημάτων, ανεμογεννητριών κ.λπ. επίσης θα βοηθούσε. Όλα αυτά όμως είναι ακόμα στο ξεκίνημά τους, αν και υπάρχει μια διάχυτη αισιοδοξία ότι θα προχωρήσουν σύντομα, θα υποστηριχθούν οι ήπιες μορφές ενέργειας.
Πώς βλέπετε την έκθεση ως προς την οργάνωση, το κόστος, σε σχέση με άλλες εκθέσεις;
Σε σχέση με τις ελληνικές θα έλεγα ότι είναι η μέρα με τη νύχτα. Όσον αφορά τις άλλες ευρωπαϊκές εκθέσεις πιστεύω ότι είναι όλες εξίσου καλές. Οι διευκολύνσεις να μεταφέρεις τα εκθέματά σου και να τα στείλεις πίσω είναι πολλές. Βέβαια και το κόστο συμμετοχής, ενοίκιο περιπτέρου, έξοδα διαμονής, είναι συνολικά μεγαλύτερο. Η ISH είναι η πιο ακριβή απ’ όλες.

ΘΕΡΜΑΝΤΙΚΗ

Πόσες φορές έχει συμμετάσχει η Θερμαντική στην ISH κ. Μπουρνάζο;
Είναι η τρίτη μας συμμετοχή και στοχεύουμε στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλιακών συστημάτων. Διαπιστώνουμε εδώ ότι η Ελλάδα πρέπει να εξελίξει τα προϊόντα της, γιατί από πρωτοπόρος που υπήρξε είναι σήμερα ουραγός στον τομέα των ηλιακών. Παρ’ όλα αυτά επειδή έχει περάσει στη συνείδηση των Ευρωπαίων ότι η Ελλάδα είναι μια καλή δύναμη στα ηλιακά, καλύτερη από το Ισραήλ και την Κύπρο, μας προτιμούν ακόμα. Έτσι για μας η ISH αποτελεί μια καλή ευκαιρία να προωθήσουμε τα προϊόντα μας. Στην Ελλάδα γίνεται αθέμιτος ανταγωνισμός που δεν βοηθάει κανέναν. Το μέλλον μας είναι οι εξαγωγές.
Σκέφτεστε να εξελίξετε τα προϊόντα σας ώστε να μπορούν να παράγουν και ψύξη;
Αυτό είναι μια προοπτική που υπάρχει. Αν παραστεί ανάγκη μπορεί να γίνει και από εμάς και από τους άλλους. Μάλιστα βοηθάει και το ΚΑΠΕ σ’ αυτά τα προγράμματα. Για την ώρα εμείς κοιτάμε να προωθήσουμε τα προϊόντα που παράγουμε αλλά και μεμονωμένα να προωθήσουμε εδώ στη Γερμανία τους συλλέκτες μας, που συχνά τους προτιμούν από ολόκληρο το προϊόν. Το δεύτερο προϊόν που εκθέτουμε είναι οι μαντεμένιοι λέβητες. Προβλέπουμε ότι στην Ελλάδα όσο εξαπλώνεται το φυσικό αέριο, τόσο θα μειώνεται η ζήτησή τους. Ψάχνουμε να βρούμε αγορές όπως η Ιορδανία, ο Λίβανος, η Συρία, η Κύπρος, η Αίγυπτος. Αγορές που πιστεύουμε ότι τα προϊόντα μας μπορούν να σταθούν και σαν ποιότητα και σαν τιμή. Βέβαια, αν εμφανιστούν υποψήφιοι αγοραστές από Αμερική, Νότια Αμερική και άλλες χώρες δεν θα πούμε ότι δεν μας ενδιαφέρει…
Σε σχέση με τους στόχους που έχει βάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για να πιάσουμε τα ποσοστά από ήπιες μορφές ενέργειας, ώστε να μην πληρώνουμε ρήτρα τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει;
Στο θέμα αυτό έχει κάνει πολλές προσπάθειες η ΕΒΗΕ και το γνωρίζω καλά γιατί ήμουν και μέλος της προηγούμενης διοίκησης. Δυστυχώς όμως δεν έχουμε προχωρήσει, όλο λόγια είμαστε. Χώρες που δεν έχουν τη δική μας παραγωγή κάνουν πολλά, δίνουν κίνητρα, προχωρούν. Να φανταστείτε ότι στους Ολυμπιακούς, μας είχαν υποσχεθεί ότι θα μπουν ηλιακά και τελικά άλλαξαν γνώμη. Τους έχουμε εξηγήσει ότι δίνοντας κίνητρα, δεν θα χάσουν τελικά λεφτά γιατί τα χάνουν έτσι κι’ αλλιώς αυτά τα χρήματα από τη μη είσπραξη του ΦΠΑ. Δεν το καταλαβαίνουν. Τα περισσότερα ηλιακά, ως γνωστόν, χωρίς να θέλω να κατηγορήσω κανένα, πωλούνται "μαύρα" χωρίς τιμολόγια, κι έτσι χάνεται το ΦΠΑ. Δεν καταλαβαίνουν ότι αν βοηθήσουν τον κλάδο θα γίνει δυνατότερος, θα μπορέσει να αναπτύξει τις εξαγωγές του και τότε όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Θα υπάρχει αισιοδοξία, δεν θα μαραζώνουμε.