22 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό!

Κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό. Η συγκεκριμένη ημέρα καθιερώθηκε στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά με το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη, που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο Ντε Ζανέιρο της Βραζιλίας το 1992. και έχει ως σκοπό την υπενθύμιση της σημασίας που έχει το νερό για την ζωή μας αλλά και ως προειδοποίηση να μην το σπαταλάμε. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, η κρίση του πόσιμου νερού χαρακτηρίζεται τόσο από τη συνεχιζόμενη μείωση της ποσότητας που διατίθεται, όσο και από την υποβάθμιση της ποιότητάς του.
Η ίδια πηγή κάνει γνωστό ότι σήμερα 232 εκατομμύρια άνθρωποι από 26 χώρες του Τρίτου Κόσμου πλήττονται από λειψυδρία, αδυνατώντας να καλύψουν βασικές καθημερινές ανάγκες σε νερό, και 18 χώρες στην Αφρική και στην Ασία απειλούνται άμεσα, καθώς βρίσκονται σε οριακή από άποψη υδατικών αποθεμάτων κατάσταση.
Επιπλέον, προβλέπεται ότι το νερό θα αποτελέσει αιτία διαμάχης και συγκρούσεων μεταξύ γειτονικών χωρών, δεδομένου ότι περίπου το 40% των κατοίκων της Γης, ζει σε περισσότερες από 200 διακρατικές υδρολογικές λεκάνες, το νερό των

οποίων μοιράζονται περισσότερες από δύο σε κάθε περίπτωση χώρες.
Όπως αναφέρει η ΕΥΔΑΠ, η επαρκής διαθεσιμότητα νερού σε σχέση με την ποιότητα και την ποσότητά του, είναι ζωτικής σημασίας. Το νερό αυτό πρέπει να είναι ακίνδυνο από κάθε πλευρά και επομένως δεν θα πρέπει να είναι μολυσμένο (να μην υπάρχουν σε αυτό, δηλαδή, παθογόνα μικρόβια ή προϊόντα τους) και δεν πρέπει να περιέχει ρύπους (επικίνδυνες χημικές ουσίες).
Επίσης, με τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, οι απαιτήσεις σε νερό καλύτερης ποιότητας αυξάνονται. Επομένως, τα πρότυπα ποιότητας πόσιμου νερού με την πάροδο του χρόνου γίνονται όλο και πιο αυστηρά. Απαραίτητη είναι λοιπόν η επεξεργασία του ακατέργαστου νερού, γεγονός που κρίνει αναγκαίο την ύπαρξη και λειτουργία των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού.
Όμως ακόμα πιο απαραίτητη είναι η άριστη λειτουργία των εγκαταστάσεων επεξεργασίας και η εξασφάλιση της απρόσκοπτης και αδιάλειπτης παραγωγής πόσιμου νερού με τη βέλτιστη ποιότητα. Καλή ποιότητα στην «πηγή», σωστή επεξεργασία και άριστη ποιότητα στην είσοδο του δικτύου και διαχείριση του δικτύου για διατήρηση της ποιότητας μέχρι την βρύση του καταναλωτή είναι το ζητούμενο.

Πηγή:neolaia.g
Εικόνα: http://oiko-logika.gr/